Traag internet

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo Luitjes
W e hebben het internetsnelheid verhoogd van 20MB/s naar 50MB/s.
De snelheid is circa 47 MB/s. Maar tijdens het internetten krijg we tragere snelheid dan 20MB/s.
Ik dacht aan de diverse updaten van W10. Ook alle drivers zijn up to date.
Nu bv: Als ik naar de Telegraaf/home gaat goed op snelheid, maar klik ik weer op "Wolven weer in Nederland" dan duurt dat erg lang.
Wie weet enig een idee.
gr
rolsat :klappen: :)

 
speedtest.net en dan server amsterdam--DEAC kiezen bij wijzig server.

Wel testen met vaste kabel, en daarna met Wi-Fi . Wi-Fi kan ook nadelig be?nvloedt worden.

Is die test goed of redelijk dan ligt dat aan fakebook telegraaf/home is toch op fakebook.

Waardeloos fakebook altijd gelazer. Daarom heb ik na 1 dag het nooit meer gebruikt .
 
Hallo Matrix,
Ga het testen via kabel en Wifi.
Ben benieuwd.
Ook traag bij het AD of mijn voetbalclub enz.
Je hoort nog van me.
gr
rolsat :) :klappen:
 
Als de snelheid traag blijkt. .
Zet modem uit , ook als je glasvezel hebt je router uit en alle pc's en laptops echt uitzetten.

Vervolgens wacht je ca 5 minuten.
Dan zet je als eerst het modem weer aan, wacht tot deze helemaal klaar is met initialiseren
Vervolgens zet je de router aan en wacht dan ook net zo lang tot die gereed is
En daarna kun je de overige randapparatuur weer aanzetten.

Herhaal dan de speedtest
 
Hallo Matrix,
Heb weer getest met kabel en wifi.
Kabel Amsterdam 47.22 DownL en 26.08 Upl.
Wifi    ,,              21,27 DownL en 21.08 Upl

Wifi  Amersfoort 41.38 DownL  en 26.28 Upl.


Ga hem vandaag weer testen volgens bovenstaande.
Je hoort weer van me
bedankt :) :klappen:
 
Ik neen aan dat je glasvezel hebt!

En ik denk dat Amersfoort via lan kabel  is ipv Wi-Fi.
En is het Mbits/s of Mbyte/s

Welke internetaanbieder?
 
Hallo Matrix,
Heb van de week niets aan je test gedaan, kleine tegenslagen .je weet wel tandarts,opticien,auto en belastingen.
Maar na Dinsdag beginnen met je opdracht.
Ik heg kabel van online.nl dit is via de KPN.
gr
rolsat :) :klappen:

 
Is dat van online  glasvezel of via dsl --telefoonlijn?
 
Denk dat het een 50 mb DSL line is dan is de snelheid gewoon prima als je bedraad 47 mb haal afstand tot de centrale ook meetellen.
Alles is al gezegd alles een keer uitzetten en weer nieuw opstarten als je dan 47 mb download haal is het goed upload is altijd lager bij DSL.

En wifi is altijd een stuk lager dan bedraad.
 
Ja dat was mijn mening ook bij dsl (via telefoon ) is de snelheid afhankelijk van de afstand woning tot de centrale hoe verder hoe lager de maximale snelheid..

 
Hallo Luitjes,
Heb Matrix zijn ideetjes gedaan en is sneller geworden(kabel) maar ik heb nog 1 hobbel(tje).
Als ik naar internet ga kom ik sneller binnen maar blijft nog eventjes stokken.
Maar dit is gebeurd na de Updates van W10.
De video is meer pixels geworden maar volgens mij is dit de oorzaak.
Hebben jullie nog ideeen
Met vr
groet.
rolsat :) :klappen:
 
Welke browser gebruik je?
 
Na iedere update vaak Windows 10 heb ik gelazer met diverse programma's start ik vlc op dan duurt dat een eeuwigheid voordat deze geopend wordt.
Start ik het email programma idem.

Nu terug naar jouw probleem. Video is meer pixes geworden, bedoel je dat het beeld meer pixels bevat dus een scherpere beeld of bedoel je minder pixels dus meer blokkeriger beeld.?

Het kan zijn dat jouw videokaart een update heeft gehad en dus fijner werkt waardoor het wat langer duurt voordat het plaatje ingelezen wordt. Of andersom jouw video kaart is slecht gedefinieerd en daardoor een slechter blokkering beeld. .

 
Hallo luitjes,
Ik heb online via de koperdraad.
Ook de videokaart is circa 4 weken geupdated.De plaatjes zijn scherper geworden, dit zal het zijn maar misschien komt het nog goed.
bedankt voor het meedenken.
Ben even weg.
gr
rolsat :) :klappen:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan