Trademark?

satelliet

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
228
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat mij bij die Cardwriter-site opvalt is dat deze op hun website nogal schermen met termen zoals:

"Trade Mark" en "Registered" en ®

Ze durven nogal ... , er is zelfs nog geen aanvraag tot registratie van hun benaming gedaan, kan je nagaan via volgende zoekpagina voor gedeponeerde merknamen:

http://register.bmb-bbm.org/SearchMaskMain.asp

Sorry hoor, maar dat kon ik toch niet laten.

 
Ik heb de thread uit de andere posting verwijdert aangezien dat nu echt totaal maar dan ook totaal niets met het originele bericht te maken heeft.

We kunnen het dus hier behandelen.

Buiten dat het onder hun naam staat zie ik niet dat ze met die term nogal "schermen" zoals jij zegt. Waar doen ze dat dan?

Want als je het over "schermen" hebt, moet je het toch op redelijk veel plaatsen kunnen tegenkomen.

Betreffende winkel kennende denk ik niet dat hij illegaal gebruik zal maken van dit soort termen, zal het eens navragen.;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Och, het was maar een terloopse aanwijzing hoor.

Doch ik vind als je op jouw site onder je benaming in nogal grote letters "Trade Mark" zet en achter je benaming de "®" plaatst, dat je dit enkel maar kan doen als dit zo is.

Ik heb in mijn job regelmatig te maken met aanvragen tot patenten en naamsdeponeringen en dan let je wel meer op deze zaken.

Je zou versteld staan hoe dikwijls firma's deze symbolen misbruiken.

Wat de eventuele boetes of straffen zijn betreffende het misbruik hierop kan je wel op de site lezen van de bovenstaande link.

 
Nee oke, begrijp ik volkomen.

Vroeger toen ik klein was deed ik ook die tekentjes bij dingen zetten die ik gemaakt had etc. vond ik leuk, totdat mij toen ook eens iemand er op wees dat hier voorwaarden aan verbonden waren.

Overigens hoeft een handelsmerk niet geregistreerd te zijn, ik neem echter aan dat je dat al wist.

In dat geval spreek je toch over een handelsmerk, alleen is dan het kleine "r" tekentje niet van toepassing omdat het niet geregistreerd is, maar het is juridisch wel rechtsgeldig als handelsmerk.

Daar ben ik eens achteraan gegaan toen iemand misbruik maakte van onze naamsbekendheid.

Nja, ik zeg maar zo, er word zoveel reklame gemaakt en gevogelt door even zovele bedrijven, als het niet klopt, dan moeten diegene die daar over gaan maar juridische maatregelen treffen zoals het zich ook hoort.

Het is niet aan ons om te bepalen of het al dan niet gebruikt mag worden.

Ik let er nog niet eens op. Maar ik kan me wel voorstellen dat als dit met jouw werk te maken heeft, dat zoiets jou natuurlijk wel opvalt. Logisch ook, als ik dingen over computers tegen zou komen zou het mij ook opvallen.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan