Traditioneel kerstviering

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
898
Punten
113
Leeftijd
75
1e kerstdag --> half nederland aan het gourmetten
De andere helft rollade.

2e kerstdag --> iedereen aan de diarree. En geen eetlust.

3e kerstdag langzaam beginnen met thee en een beschuitje.

Nou ik niet hoor lekker gewoon mijn prakkie ben der klaar mee met die hele kerst

Het is dat de kids graag willen gourmetten dus bij ons bijna traditioneel:
Kerstavond -> Gourmetten
1e Kerstdag -> Lekkere maaltijd met gebraden Kalkoen als hoofdgerecht, lekker drankje erbij en lekker nagerecht.
2e Kerstdag -> Nog onbekend, misschien Grieks bestellen? Of iets anders, een van de kids moet dan al weer werken dus we zien wel wat we dan doen. :)

Niks schijterij!!! 

Wij gaan eerst lekker een kipcocktail eten, en daarna varkenshaas/lamshaas en beenham aan de spies, gebakken op de grilplaat buiten!

En champignons/paprika en ui aan een andere spies.

Intussen wordt binnen  de groenten geroerbakt, door een Thaise kokkin...

Daarbij heerlijke salades, en diverse soorten in de frietpan gebakken aardappels.

En bij het vlees diverse soorten warme sauzen, Champignon/pepersaus en jachtsaus, en fruit als garnering, bramen/appel/aardbeien/bosbessen en frambozen.

Toetje, Apfelstrudel, zelfgemaakt, met daarbij warme vanillepudding, en slagroomijs, en daar over heen gesmolten melkchocolade.

Drank vooraf/tijdens en nadien: Erdinger witbier, Muskaatwijn, en icecappucino.

Eet smakelijk!!!

Onze gourmet stellen wij altijd zelf samen.
Ossehaas
Varkenshaas
Biefburgertjes
Alles van de koude keurslager
Kipfilet van de poelier
Wok Garnalen, zalm van de visboer.
Pannenkoekjes voor kids eigen beslagdeeg
En eierstruif om een gebakken eitje te maken vinden de kids leuk

Daarnaast drank naar behoefte
diverse groenten champignons paprika aubergine ui knoflook tomaat ed.
Geen ordinaire stokbrood maar heerlijke baguets. Met kruidenboter.
En als smaakmaker verse sausjes

Dit alles voor 8 volwassenen en 8 kleinkinderen.

Kost wel een flinke grijpstuiver maar liever 4* duurder uit dan 16 herkauwers aan tafel.

Alleen hetvtoetje houden we simpel ----ijs vianetta de standaard met schijfjes chocoladev die er altijd wel in gaat
Geen ordinaire troep uit de super.

En de schroeilucht blijven ruiken tot eindjaar.......

Kerstavond : Hutspot met hachee
1ste Kerstdag : Andijvie stamppot met een gehaktbal
2de Kerstdag : Boerenkool stamppot met rookworst

Voordeel hiervan is dat er niemand komt eten. :)

oordeel hiervan is dat er niemand komt eten. :)
Ehmz... weet je dat zeker? Ik wilde namelijk net vragen of ik 2de Kerstdag mocht komen eten en of je misschien nog wat van 1e Kerstdag voor me kon bewaren. :biggrin:

Ik laat me verrassen mijn zoon gaat lekker voor ons koken.
Het ruikt nu al lekker.

Ik mag de afwas in de machine stoppen  :pfff:

Black Tiger zei:
oordeel hiervan is dat er niemand komt eten. :)
Ehmz... weet je dat zeker? Ik wilde namelijk net vragen of ik 2de Kerstdag mocht komen eten en of je misschien nog wat van 1e Kerstdag voor me kon bewaren. :biggrin:

Natuurlijk ben je van harte welkom BT maar er staat 'een' gehaktbal maar ik zal er twee (kleintjes) van maken en voor de gezelligheid zal ik er een scheutje wijn aan toevoegen.
De rookworst is een mini versie (1 persoon) maar ik ben niet te beroerd om hem te delen met jou BT of hem helemaal weg te geven (de ultieme kerstgedachte). :)

Aan alle, eetsmakelijk en fijne feestdagen.

Bedankt voor de uitnodiging Parabolica, maar mij valt net in dat ik even zonder auto zit en ik ben wat laat wakker. Ik wil niet jouw vleesportie halveren, dus heb besloten om 2de Kerstdag nog maar eens te gaan gourmetten. Zal hier ook een wijntje op jouw gezondheid drinken. :)

Zalig Kerstfeest iedereen!

Hehe, de eerste maaltijd zit er in. 

Ik moet zeggen, heerlijk gegeten, en vooral gezellig met goede vrienden aan tafel gezeten! 

Morgen gaat de gourmet aan.

Nou onze gourmet is kompleet de mist ingegaan. Na een kwartier begaf de bakplaat het. Nou hadden we wel enkele kleinere platen maar onvoldoende dus de keramische kookplaat aangezet en met 4 koekenpannen heen en weervlopen. Op zich wel vermakelijk en de buikjes zijn rond.

2e kerstdag doen wij niet aan. Een lekker broodje en vanvond ren standaard hollandse pot gegratineerde witlof en kookaarappeltjes en opgebakken restjes gourmetvlees. Met zijn 2-tjes

Nou wij wel @Matrix, zoals al eerder gezegd, vandaag gaat de gourmet aan, samen met de 2 dames hier, lekker gezellig met het gezin. 

Maar eerst dadelijk als de jongste weer thuis is van haar werk, dan gaan we een film kijken, The Nice Guys , daarna lekker gourmetten,
en dan vanavond kijken naar The Autopsy of Jane Doe

En ohja misschien een tip erbij voor jou @Matrix, bij vakantieveiling is nu een gourmetset in de veiling, gisteren deed ik voor de grap een bod van ?21,- en ik had hem. :biggrin:

freggel1 zei:
En ohja misschien een tip erbij voor jou @Matrix, bij vakantieveiling is nu een gourmetset in de veiling, gisteren deed ik voor de grap een bod van ?21,- en ik had hem. :biggrin:

Biedt er maar niet op Matrix, je wordt weer gelokt door een adviesprijs, en leest niet verder!!!  Althans ik niet...

Adviesprijs is ?79,95, maar de set is te koop voor ?19,99 op een andere website...

Freggeltje heeft even niet goed gelezen, heb ik wel meer. Maar ach er staat een reserve gourmetstel(letje) op zolder mocht er gebeuren wat er bij jou gebeurt is.

Heb zojuist er een bij bol gekocht een tristar plaat 90cmx23cm voor 29.99 gratis bezorgd. Van 55? voor 30?

Nieuwsgierig als ik bem en tevens in hart en ziel een techneut de fout oorzaak opgespoord.
In de stekker die in de plaat gaat zit een temperatuurvoeler die bij de ingestelde temperatuur de plaat aan en uitzet.
Maar in de andere stroomdraad zit een temperatuurzekering van 84 graden. En als de stekker boven die waarde uitkomt dan slaat die door. Vermoedelijk heeft die stekkerdoos er niet diep genoeg ingezeten en is de temperatuur in de connector te hoog geworden. Zon zekeringetje kost een paar euro maar met 7? verzendkosten.  Pffff gelijk een bij bol gekocht en een xxl uitvoering, de oude was 65cm deze 90cm .Wel nodig met 17 man en vrouw.
Vast voor de volgende keer.

Ik wou al zeggen, die dingen kosten geen ruk meer. Mijn dochter heeft er eentje gekocht voor 15 euro tijdje terug. Bij de Action of Kruidvat. Dus voor 30 euro moet je er zeker al heel makkelijk eentje hebben.

Dju die kalkoen was echt lekker gisteren. :biggrin: :p

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan