Trage box

edensan

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Hey mensen,

M'n box loopt errrrrug traag...en dan vast :-( als ik veel achter elkaar beweeg in menu en dat soort dingen)

enigma 2
ccam 2.1.4 newcs 1.67
The Gemini2 Project 4.60 DM800

enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
ik heb eens iets gelezen met een swap of zo..
Ik heb een usb flashkaart eventueel (kan ik die gebruiken als extra intern geheugen?)

Ook heb ik een paar pluginns geinstalleerd kan ik die zo weer deinstalleren?

alvast bedankt

Edensan

Ik zocht edit vorige post maar kan dat niet vinden
mn pluginns die ik zo kan zien zijn:

suomipoeka v0.95 ( volprezen door duckfiles)
mediaplayer deluxe
genuine dreambox
vlc videoplayer
webcontrol
picture player

dit is dus de edit op vorige post.....

in enigma2 heb je in principe geen swapfile nodig omdat het flash geheugen groot genoeg is.
Flash je image eens helemaal opnieuw
Wij raden je aan om Barry Allen plugin te nemen daarna en als alles is geinstalleerd via Barry Allen een backup van een goede image te maken; een volgende keer zet je die zo terug.
Barry Allen kun je wel op USB laten installeren. Gewoon usb er in voordat (!) je flasht, je USB wordt herkend. Dan Barry Allen installeren en Barry Allen ziet vanzelf je usb en installeert het daarop. Heb je ook een harddisk er in dan even een directory aanmaken op je hd: /noba
anders wordt barry allen op je harddisk geinstalleerd en wordt je harddisk vaak gebruikt; beter is dus op usb.

Hmm klinkt wel aanlokkelijk maar ben wel huiverig....
Ik bedoel ik weet niet goed hoe en wat ik kom net kijken
en ben bang dat ik er geen beeld meer op krijg barry allan lees ik meer van in forums dus dat zal wel goed zijn idd maar welke image ga ik erop zetten? wat is beste? Er zijn ook nog andere mensen van mijn boxje afhankelijk ;-)

is er een goede stap voor stap ergens te vinden die start vanaf allereerste begin?

bedankt voor reactie groet edensan

Het is dan niet makkelijk als je net nieuw bent in deze wereld of in de Enigma2 wereld.
Heb je niemand in de buurt wonen die jou kan helpen, want als je ergens anders aan begint (andere image) zit je zeker als beginneling (met alle respect) heel lang te zoeken en is het makkelijker als er iemand is die jou dat kan thuis kan leren cq. wegwijs kan maken.
Dat is via een forum nauwelijks te doen.

Wij begrijpen dat je graag TV wilt blijven kijken, daarom bovenstaande reactie want de teleurstelling is erg groot als je geen beeld meer op je TV hebt en je weet niet wat te doen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan