Treintjes?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Velen van jullie zullen het niet weten maar BT (ik dus) is gek op treintjes, elektrische wel te verstaan.

Nu is het niet zo dat ik een echte hobbyist ben en als ik bijv. een wagonnetje ga halen dat elk slangetje en tekentje wat er op de "echte" treinen zit ook op dat kleine wagonnetje moet zitten, maar ik vind het gewoon leuk, het moet gewoon rijden en dan is het al prachtig. Of het origineel of gelijkend is maakt niet veel uit.

Eigenlijk heb ik spoor H0, maar nu ben ik verliefd geworden op spoor N, heb een startersetje Minitrix gekocht.

Ben er helemaal gek van.

Is er toevallig iemand van jullie die wat spoor N (mag ook ander merk zijn) op zolder heeft liggen, kwijt wil, wil ruilen tegen spoor H0 spul of zoiets? Ik heb ook nog wel een Scalectrix racebaan liggen om te ruilen bijv.

Aangezien in de kletspraat ook over hobbys gesproken mag worden en de tekoop area alleen voor satelliet is kwam het idee bij me op om het eens hier te proberen.:)

 
Mischien kan je the Hobby train Fun board starten ... (grapje) (alhoewel geen grapje hier in belgie op dit moment)

Zou het toch intersanter vinden BT moest er een "Other hobby" Forum komen.

Ik vermoed dat er net als ik mensen zijn die helemaal niet geintereseerd zijn in Treintjes.

Dan zou iedereen hier over alles kunnen palaveren.

(Mijn salade wil zo goed niet groeien, heeft er iemand tips ?).

Persoonlijk vind ik dat er op de Satellite Fun Board enkel dingen thuishoren die met Satellite en aanverwanten (bvb programmas of intersante films (zoals de star wars episodes die ze zullen uitzenden) die op sateliet worden uitgezonden) te maken hebben.

Dit is echter wel een persoonlijke opinie !

 
waarom niet gelijk een brei kluppie starten,,

ik weet dat denktenk nog pen 7 zoekt voor zijn nieuw te breien fiets,,staalwol heeft ie al gekocht .:)

wahaaa....!!

ik zoek nog een locomokipkachelfantje...!!

megaLOL :eek:

 
Nou... Ik vind treintjes ook hartstikke leuk! Sommigen zetten hier hele bomen op over F1 of tuinieren en vissen, daar hoor je ook niemand over. En zolang we ons hier mee bezig houden, zul je ook niks van FvdE horen.

XGA-doos: Pen acht voor mijn roze locomotiefje.!

Locomotion, ouwe treinmenner, wat vind jij d'r van?

 
Inderdaad. Je moet toch -ergens- terecht kunnen met dingen die niet perse met satelliet te maken hebben maar toch leuk zijn. Daarom hebben we dit topic opgericht, vandaar ook die F1 discussies hier die toch vaak wel lachwekkend zijn.

Van de kletspraat is al eerder aangegeven dat het voor van alles en nogwat is, de rest is zuiver specifiek satelliet (en nog wat gsm).

Daarom heeft dit forum ook de naam kletspraat, om echt over vanalles te kunnen kletsen en babbelen en flauwekul maken, gewoon voor de gezelligheid.

Zie het maar als een schriftelijke chat server.:)

Men hoeft kan immers dit ene forum overslaan als men er niet van houdt, toch? Zo lang het maar bij 1 forumpje blijft is er niets aan de hand.

Derhalve....nu weer graag naar het topic, mijn treintjes, als het even kan.:)

 
Tuurlijk xgabox, weet ik ook wel, jij schreef er immers smileys bij, en ik ook dus het werd bij mij ook niet serieus opgevat.:)

@SD: Bedankt voor de links, zal er eens een blik op werpen, maar ik was eigenlijk meer op zoek naar mense die stoppen met de hobby, een zolderopruiming of ruilen tegen H0 spoormateriaal.

Maar wie weet kom ik er toch nog wel iets interessants tegen.:biggrin:

 
@BT

zal ik bij mij nog een topik op gooien allerhande hobby's of zoiets

Wie weet wat er uit de bus zou komen

het PC board draait wel maar traag , maar misschien een paar hobby's erbij kan misschien het verschil maken

ook bvb een ruilbeurs .....ik zeg zo maar wat

of zet hier zoiets alles is mogelijk Ideeen genoeg

hier zal het zeker lukken (meer volk over de vloer)
smile3.gif
)
smile3.gif
)
smile3.gif


 
Nou Luca, ik zou zeggen probeer het gewoon.

Gooi er wat hobbys bij of zo of wat andere leuke dingen die interessant kunnen zijn.

Wat je moet bereiken is dat je meer c.q. veel volk over de vloer krijgt, dat krijg je alleen klaar met de nodige reklame en met iets wat de mensen echt aantrekt of doet wisselen van andere boards die al zoiets hebben.

Ik heb er nooit zo naar gezocht, maar ruilbeurs/hobby boards zijn er volgens mij nauwelijks (kan me ook vergissen hoor), dus altijd de moeite om eens te proberen.

Gerust die forums erbij zetten, als het lokt zien de mensen ook dat er pc problemen worden opgelost en wat voor users vaak belangrijk is, is dat ze op 1 plek veel kunnen.

Wie weet helpt het, ik hoop het in elk geval.

 
wat dacht je van een pokemon forum? Voor onze jeugdige posters? Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Nitwit

 
Hobby hebben is leuk. Maar een verschil tussen een 7pens breien en een trein zit toch wat verschil. Ik heb onlangs ook een PAN gekocht daar cross ik het hele land mee door.

He Denk Tenk het advies aan jou om staalwol te gebruiken is ten zeerste af te raden want het kriebelt een beetje. Kweet niet of ik mij hier mee moet bemoeien maar BT als je toch een leuke hobby zoekt kun je beter hetzelfde doe wat ik heb gedaan omdat de treinen niet zo regelmatig rijden als een echte Pan. Wees nu eerlijk buiten spelen is toch ook leuk?? En met elektra moet je ook nog goed oppassen!!

 
BlackTiger

Samen met DenkTenk mag je eens meerijden met mij,het is geen modeltreintje hoor maar eentje op ware grote !!!

(het is echt jammer wat er deze week hier in Belgie is voorgevallen met dat treinongeval en geloof me,men mag niet alle schuld op die jonge machinist verhalen,die jongens hun opleiding is véél tekort geweest vandaar dat er zulke fouten gemaakt worden,iedereen,ook een ervaren machinist maakt al eens een fout en dit door stress,vermoeidheid,enz....)

Ouwe treinmenner ??????DenkTenk,ik voel me een twintiger hoor :)))))

groeten

LocoMotion

 
WAAAAAH!!! Nu maak je me gelijk weer fit na een vermoeiende dag.

Een keer meerijden op een echte trein? Ik heb dat als jongetje al eens een klein stukje mogen doen en dat vond ik geweldig en zou het nu best nog eens enorm graag meemaken, dus als je dat echt meent hou ik me zeker aanbevolen.

Wat betreft dat treinongeluk, ik geef niemand de schuld, het is en blijft mensenwerk, en als de zon wat verkeerd in zo'n licht schijnt en zoals je zegt, werkstress, zenuwen misschien van het net zelfstandig op een trein zitten, wie weet allemaal wat er echt gespeeld heeft.... Doktoren maken ook fouten, wij ook, het blijft mensenwerk, het is alleen dieptriest dat het gebeurd is.

Hopelijk is dat meer aanleiding om in Belgie ook (meer) ATB te gaan leggen, in NL heeft dat schijnbaar goed geholpen alhoewel daarmee de treinongelukken alhier ook nog niet uit de wereld zijn geholpen.

Anyway.... ik hou me dus zeer aanbevolen.

 
BlackTiger

zal je later wel iets laten weten(wij rijden ook met de Thalys tot Amsterdam,misschien dat ik je ergens onderweg kan oppikken dan)

Ik hou je op de hoogte!

Groeten

LocoMotion

 
Cewl! Thanx!

Maakt mij overigens niet uit, een goederentrein is ook uitstekend hoor.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan