Tros Opgelicht

Big-Henk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
2.322
Waarderingsscore
22
Punten
38
Leeftijd
61
A.S, dinsdag 22 oktober naar de studio in Hilversum voor de opnames van Tros Opgelicht,
daarin word mijn zaak behandeld.
De vrouw die in mijn leven was gekomen is, Jeanette Bulters en niet Elisa Gerrits zoals ze zich aan mij had voorgesteld.
Deze vrouw blijkt al ruim 30 jaar bezig te zijn vrijgezelle mannen en bedrijven op te lichten.
Zie hier haar dossier van het verleden: http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/3904/
Rechts bovenin kun je ook nog een filmpje van de laatste uitzending over haar aanklikken om te bekijken.
Dit is dus de zelfde vrouw die mij nu voor duizenden euro's heeft opgelicht en die mij ten huwelijk had gevraagd.

De uitzending waar ik dinsdag voor naar de opnames moet, word Dinsdag 29 okt, uitgezonden om 20:30 op Ned1

Ze is nu ondergedoken zoals ze altijd doet, dus als iemand misschien haar herkend of weet waar ze zich bevind,
mag mij dat (heel graag) melden.
Doe dat dan wel in een PM mailtje en niet hieronder.
Ze word namelijk nog gezocht voor een zelfde oplichting zaak die ze afgelopen februari heeft gepleegt.
 
Dank voor de info Big-Henk. Deze dame heeft meermalen vast gezeten en is dus herhaaldelijk veroordeeld. Gerrits is de achternaam van haar moeder. Nog steeds zijn er slachtoffers van haar die nog geld krijgen c.q. op een schandalige manier geld afhandig zijn gemaakt. Ze is uiterst geraffineerd door mannen voor haar te laten vallen met zielige praatjes, zodat die mannen overstag gaan. Zo te lezen ben jij dus ook een van die slachtoffers en misschien heb je haar wel toegang gegeven tot je bankrekening. Helaas ben je niet de enige Henk die ze heeft opgelicht (Henk D. is ook opgelicht door haar).

Maar goed, zoals zo vaak is achteraf alles makkelijk te beredeneren, voorlopig zit je er mee en is het uiterst twijfelachtig of je je geld nog terug krijgt. Het zal wel weer uitdraaien dat ze (wederom) een taakstraf of celstraf krijgt. Die zit ze dan uit maar gaat vrhaar)olijk verder.

Ondergedoken... Dat heeft ze al vaker gedaan. Destijds op een vakantieoord in Dalfsen (De Bosvreugd of zo)
Hier een link naar een vorige aflevering over haar, waar ze wordt opgepakt (zonder andere zaken, dus alleen Jeanette)

Wij wensen je heel veel sterkte.
 
We gaan de uitzending bekijken of opnemen Henk, want in de week die jij noemt dan heb ik nachtdienst, dus dan lig ik op die tijd te slapen. ;)

Stuur me tegen die tijd even een herinnering dan neem ik het programma op.


Succes!!!
 
@freggel1: je kunt nu toch al een timeropdracht in stellen....
 
Ben benieuwd, ga er zeker naar kijken, succes en sterkte alvast Henk!!
 
A.S, dinsdag 22 okt, ben ik ook bij de live uitzending aanwezig.
Die is ook van half 9 tot half 10 op Ned1.
Deze uitzending heeft niets met die van mij te maken, maar ben uitgenodigd om er in de studio bij te zijn, incl diner vooraf op kosten van de Tros. ;-)
 
Heb vanmorgen bezoek gehad van een politie rechercheur, ik moest haar op politie foto's identificeren.
Ze word nu in de landelijke opsporing geplaatst, ook vanwege meerdere aangiftes die tegen haar lopen.
Dus word ze nu landelijk gezocht.
 
Mooi zo. Dat ze die maar snel oppakken!
 
Die is al vaker opgepakt en vastgezet, maar ze blijft maar doorgaan
 
Des te meer reden om ze nu maar eens wat definitiever vast te zetten, desnoods eens wat jaren TBS ofzo er achteraan.
 
Kreeg vanmorgen wederom bezoek en deze keer van 2 rechercheurs.
Nu met de vraag of we een aanvullende verbaal konden opzetten over met wat voor schulden ze mij heeft achter gelaten.
Namelijk hij had gebeld met de officier en die wilde de zaak alleen behandelen als ze een duidelijker overzicht had over de schulden.
Vervolgens kreeg ik vanmorgen te horen dat langdurig vastzetten van deze vrouw niet zo gemakkelijk zou kunnen zijn.
Ik zei tegen de agent "Deze vrouw zou van de straat moeten worden gehaald, want ze is een gevaar voor iedereen en kan gewoon doorgaan met haar snode praktijken".
Waarop hij antwoordde, "Ja maar vast zetten gaat niet zomaar".
Ik zei "Hoeveel slachtoffers moet ze dan eerst er nog bij maken voor jullie het wel serieus nemen?"
O ja en of ik het niet had zien aankomen.. Tja wat antwoord je nu op zo'n zware vraag?
"Natuurlijk niet want als je dat in de gaten hebt, ga je toch niet domweg door met zo'n vrouw?"
Onnozele vragen!
Vroeger werd er gezegd dat als je alles weet, je voor een dubbeltje de wereld rond kunt.
Schijnbaar heeft deze vrouw dat dubbeltje gevonden, of toch niet? Geleend..

Uitzending is inmiddels opgenomen en is dinsdag te zien
Lieten wel beelden zien waarin ik even instortte, greep me daar in de studio even weer aan.
Maar ben er super opgevangen bij de Tros en alles was op en top verzorgd.
Met een flinke dosis poeder en plamuur door de visagiste zag Henk er weer redelijk strak uit. ;)
 
Ik begrijp hier echt geen barst van.
Allereerst heb ik er totaal geen begrip voor dat men eerst een duidelijker overzicht moet hebben van schulden terwijl er al zoveel aangiftes tegen dit figuur zijn.
Maar oke, dat is nog tot daar aan toe.

Maar dan nog zeggen dat het langdurig vastzetten niet zo gemakkelijk zou zijn? Waarom niet, ze is toch al eerder veroordeeld en is nu toch ook weer jarenlang bezig geweest, dan moet toch wel de maximale strafeis opgelegd kunnen worden? En voor wat ik gezien heb is de maximale straf 4 jaar.

Maar dan lees ik nog het volgende:
Wanneer iemand zich regelmatig schuldig maakt aan oplichting, zal dat meestal invloed hebben op de straf en kan dat invloed hebben op de maximumstraf die op het misdrijf staat.

De rechter zal bij een eventuele strafoplegging rekening houden met het feit dat de oplichting meerdere malen is gepleegd. Daarnaast kan de maximumstraf met 1/3 verhoogd zijn. Dat is het geval wanneer de verschillende misdrijven niet ??n voortgezette handeling zijn, maar afzonderlijke handelingen.
Oftewel, gezien het hier om een feit gaat met afzonderlijke oplichtingsgevallenen meermaals gedaan, zou er dus nog eens 1/3 bij die 4 jaar kunnen komen.
Dan is ze toch wel even van de straat af, dus ik begrijp die uitspraak dat dit moeilijk zou worden niet echt.

En dat "vastzetten gaat niet zomaar" is ook al weer zo'n belachelijke uitspraak. Nee tuurlijk gaat dat niet zomaar, maar hier is toch behoorlijk wat aan de hand. Tssssk... En dan vinden ze het gek dan men het vertrouwen in de rechtsgang verliest?

En dan nog die onnozele vragen. Ik kan hier pissig van worden.
Ja tuurlijk had ik het in de gaten agent, maar ik wordt graag opgelicht dus daarom ging ik door.... pffft... Ja wat had die halve zool van een agent nu verwacht?
Tuurlijk had je dat niet zien aankomen. Tjongejongejonge, of je het niet hebt zien aankomen, nee ze moeten de dader nog wat meer de hand boven het hoofd houden.

Nja, in elk geval wel fijn dat je goed opgevangen bent, dat is belangrijk. Dus nogmaals sterkte ermee, ben reuze benieuwd of ze haar nog te pakken krijgen en dan nog meer naar hoe lang de eis gaat worden.
 
Big-Henk is natuurlijk zowel rationeel als emotioneel zeer bj deze zaak betrokken en is zelfs slachtoffer. Hij wordt hieraan frequent herinnerd helaas. Het is daarom voor hem des te moeilijker om enig begrip te hebben voor het Openbaar Ministerie (OM). Dat wordt veroorzaakt doordat het OM nu eenmaal te maken heeft met wetten en het (aan)leveren van wettelijk en overtuigend bewijs. Voor Big-Henk c.s. is begrijpelijkerwijs geen straf te laag.

Waar je ook hier mee te maken hebt, is dat er wel meerdere aangiftes zijn, maar het OM moet niet alleen duidelijk en overtuigend -, maar ook compleet bewijs hebben. Daarbij is het van belang de schulden goed en geheel in kaart te brengen. Dit is van belang voor de strafbaarstelling en de strafmaat. Ook het OM wil een lange gevangenisstraf natuurlijk, maar dat is inderdaad niet eenvoudig en is o.a. afhankelijk van zaken zoals het bewijs, de veelpleging (frequentie), en de mate, maar ook de attitude van de slachtoffers. Antwoorden op (voor slachtoffers) gevoelige vragen zoals hadden de slachtoffers dit kunnen voorkomen of kunnen bevroeden dat ze er in geluisd worden, moeten duidelijk en alleen de schuld maar ook de intentie van de verdachte aangeven. Dit laatste zijn natuurlijk voor slachtoffers geen leuke dingen en zij zullen al snel zeggen dat ze natuurlijk niks wisten en niet hebben zien aankomen, maar voor een (toetsende) rechter ligt dat anders. Een rechter toetst namelijk meerdere dingen waarbij ook de media een rol in kan spelen; immers ze is al eerder in een programma zoals Tros Opgelicht geweest. Dat zijn dingen die echt mee kunnen spelen.

Voor een gewone Nederlander is het hier duidelijk: die vrouw gaat willens en wetens en ook nog herhaaldelijk op een bepaald doel af en dat al gedurende een reeks van jaren. Ze maakt hierbij slachtoffers door ze te misleiden en is uit op financieel gewin en dus moet de samenleving worden behoed voor haar praktijken en is een lange detentie een passende straf. Daar zullen de meeste mensen het mee eens zijn, maar juridisch ligt het helaas niet zo eenvoudig. Soms lijkt het er op dat verdachten meer bescherming hebben/genieten dan de slachtoffers en dat is heel wrang. Maar geloof ons, het OM wil deze dame ook lang achter de tralies.

Wij hopen voor Big-Henk en de overige slachtoffers dat deze zaak, mede door wederom aandacht van Tros Opgelicht, voor hen tot een begripvol einde zal komen en dus dat die dame lang wordt opgesloten. Het verlies, leed en pijn dat ze heeft veroorzaakt zal nimmer kunnen worden goedgemaakt, maar een passende straf kan een verzachtende werking bij de slachtoffers hebben en hopelijk wat vertrouwen (terug) brengen wat betreft de rechtsstaat. Zij zal heus wel worden opgespoord, niet op de laatste plaats door de aandacht van Tros Opgelicht.

Wij hopen met de slachtoffers mee op een goede afloop en wensen hen - en Big-Henk in het bijzonder - veel sterkte.
 
De vraag van de agent of ik het niet had zien aankomen, was geen offici?le vraag, maar gewoon even tussen neus en lippen door vroeg de tweede agent dat.

Dat ze de zaken op een rijtje willen hebben, heb ik ook alle begrip voor en werk ik ook volledig aan mee, zeker ook voor mijn eigen belang.
Maar ze hadden van mij al een 25 pagina's dikke dossier(toelage), waarin alles al uitgebreid beschreven stond.
Maar de officier vond de aangifte die ik gedaan heb, te groot van omvang en moest dus vereenvoudigd worden.
Het gekke is wel dat ze er nu een tweede verbaal bij doen, die met de schulden.
Dus eigenlijk staat er nu meer op papier dan bij de eerste aangifte die in omvang te groot was, maar alle wat het duidelijker maakt is van belang dus vind ik niet erg.
 
Henk ik heb zojuist gekeken naar de uitzending via "uitzending gemist" ...

Ik sta niet snel sprakeloos, maar hier krijg ik de rillingen van over mijn lijf!

Ik snap niet dat zo'n takkewijf nog los rondloopt.

Ik moet natuurlijk opletten met wat ik zeg, maar er staan hier naast mijn huis een aantal stevige bomen. ( ook na de laatste zuidwesterstorm) ;)

Sterkte!!!
 
Henk, we hebben de uitzending gezien en vinden het vreselijk voor je wat helaas ook jou is overkomen.

Natuurlijk heb je jezelf tig keer afgevraagd hoe je daar in hebt kunnen trappen, maar liefde maakt blind doet ook hier opgeld. Zo'n geraffineerd stuk menselijk vlees, die alleen slachtoffers maakt en telkenmale de dans (al dan niet gedeeltelijk) ontspringt, ongelofelijk. Het hele wrange is, dat deze oplichtster al jaren en jaren aan de gang is, telkenmale wordt opgepakt en een (vrij lichte) straf, krijgt; veelal een taakstraf. Om na zo'n taakstraf te hebben uitgevoerd of na een (korte) gevangenisstraf te hebben uitgezeten, vrolijk verder gaat met haar bizarre praktijken en nog meer slachtoffers maakt.

Aan zo'n uitzending op TV heb jij persoonlijk niks (sterker nog je zult wel weer door diepe dalen heen zijn gegaan ten tijde van de opnames voor die uitzending, omdat je wederom wordt/werd herinnerd aan hetgeen is geschied en dus je emotioneel wordt aangetast/geraakt), maar andere mensen worden/zijn door die uitzendng (extra) gewaarschuwd.

Jij hebt daar grote offers voor moeten brengen: enerzijds de enorme financi?le klem waar jij in zit met alle kijkers te delen en anderzijds je gezicht en verhaal op TV te tonen, waardoor je kwetsbaarder bent en je makkelijker wordt herkend.

Hopelijk grijpt een dergelijke uitzending een aantal mensen aan om iets voor je te betekenen. Het zou de Tros sieren, als ze niet alleen zo'n uitzending maken om andere mensen voor zoiets te behoeden, maar ook iets ondernemen waardoor jij echt bent geholpen. Te denken valt om iets te doen zodat jouw schulden lager worden, als is het maar mensen/bedrijven/instanties te benaderen om iets voor jou te betekenen. Immers als RTL4 programma's maakt om mensen in bepaalde omstandigheden een door RTL4 betaalde vakantie/reis te geven naar hun familieleden aan de andere kant van de wereld, dan kan de Tros ook wel iets doen voor de slachtoffers die in de uitzending hun gezicht/verhaal aan het grote publiek tonen/vertellen. Misschien gebeurt dat achter de schermen ook wel, waar wij als kijkers niets van mee krijgen...

Hoe het allemaal ook zij, je hebt een hoop meegemaakt de laatste tijd en nu zit je ook nog met een enorme financi?le last.

Heel erg dapper dat je mee wilde werken aan zo'n uitzending en we wensen je heel veel sterkte !
 
Tja heb het zelf ook weer gezien en vanzelfsprekend kreeg ik weer en brok in mijn keel.
Heb na de uitzending veel reacties gekregen vanuit het hele land en van veel mensen die ik niet eens kende, maar die me opgezocht hadden via facebook.
Mensen die me allemaal sterkte wensen en het allemaal erg vonden.
Zelfs een vrouw uit Cura?ao, die in de omgeving Rotterdam woont, die volgens mij spontaan verliefd op me werd ( wel een hele mooie vrouw ;) ).. Of ik daar nu op zit te wachten!

De Tros is volgens mij alleen bezig met programma maken, want ik heb na de opnames tot op heden niets meer van ze gehoord.

Wel slachtofferhulp, die zetten zich helemaal voor me in.
Recherche is op dit moment bezig met de zaak en slachtofferhulp zal me daarbij juridisch
ondersteunen en dat is geheel gratis
Maatschappelijk werk is bezig te helpen in de richting van schuldsanering etc
Ik heb ook een advocaat van onvermogen op de civiele zaak, om de proberen van bepaalde schuldeisers af te komen, vooral schuldeiser zoals de camper verkoper, die een annuleringsrekening heeft gestuurd van 7125, euro.
En auto die geen meter van het terrein van de camper zaak af is geweest.
Alleen maar klaar is gezet met de opties die hij standaard altijd doet bij een verkoop en bij de prijs inbegrepen waren.
Maar goed op de koopcontract staat op de achterzijde in kleine letters dat hij 15% van de aankoopwaarde van de auto mag vragen bij niet nakomen van de koopovereenkomst.
En dus wil hij het uiterste er uit proberen te halen.
De makelaar heeft al te kennen gegeven dat de verkoper van het huis er waarschijnlijk geen zaak van gaat maken, omdat hij een procedure op moet straten waarvoor hij veel kosten in het voren kwijt is zoals bv advocaat en griffiekosten etc.
Daarnaast ziet hij ook dat er bij mij niets te halen valt en dat het dan een langdurige zaak word of dat hij afgekocht word door de schuldsanering.
Ze hebben mij wel officieel in gebreke gesteld en mogen in principe 10% van de koopovereenkomst van het huis stellen, dat is 26500,- euro
De auto's is ook nog afwachten, De Kia garage heeft tot op heden niks laten horen, die hebben wel de auto terug gekregen, maar was een nieuwe auto en er is een week in gereden dus is de auto wel in waarde gedaald en dat is schade voor zo'n bedrijf.
Daarentegen hebben ze wel de auto meegegeven zonder enige aanbetaling, dus ook een beetje hun eigen schuld. (aldus de advocaat)
Ook zijn er de Citroen C3 en een C1 die gekocht was voor mijn moeder.
De C1 is terug naar de garage, maar ook net als bij de Kia in gereden natuurlijk.
De C3 is door haar toedoen verkocht waarvan ik niet anders wist dan dat hij betaald was.
De garage wil natuurlijk (wat ook logisch is) het geld voor die auto zien.
Ook die hebben met goede bedoelingen de auto meegegeven zonder aanbetaling.
Die hebben mij een rekening gestuurd van 15675,- euro, 14000 voor de C3 en 675,- voor de trekhaak die er onder geplaatst was en 1000,- als schade voor de C1 die ze terug hebben gekregen.
De laatste, de Citroen garage en de Camper zaak zijn op dit moment de lastigste die ik op mijn dak heb door haar toe doen.

Nu eerst maar weer even afwachten hoe het verder verloopt en hopen dat mevr Bulters zo spoedig mogelijk opgepakt word.
Ze staat nu officieel in de justitieel landelijke opsporingslijst.

Word vervolgd...
 
Erg goed dat je geholpen wordt door schuldhulpverlening en maatschappelijk werk. Je hebt dan - althans daar mag je vanuit gaan - professionele hulp. Zorgen zoals juridische bijstand e.d. heb je dan in ieder geval niet en bovendien als de aanvraag wordt goedgekeurd (wat te verwachten is) ben je er over 3 jaren van af. Maar ja, dat zullen zeker geen leuke 3 jaren worden, maar je hebt iets om naar uit te kijken en dat moet je toch kracht en voldoening geven.

Tros valt ons tegen, hadden we meer van verwacht, zijn dus echt - zoals jij ook al aangaf - programmamakers...pfff...

Ja dat je er weer ff doorheen zat toen je beelden weer terug zag, kunnen we begrijpen. Het is net of die waardeloze film weer voor je neus wordt afgespeeld.

Nogmaals sterkte en "Head Up"
 
Ben weer een poosje erg druk en loop achter de feiten aan.

Ik heb net je verhaal gelezen en de uitzending gezien.
Vol ongeloof van wat zij mensen aandoet, met stomheid aangeslagen van wat er je allemaal gebeurd is.

Bijzonder dat deze vrouw steeds met werkstraffen weg komt.

Henk ik wens je het allerbeste en ik hoop dat je je rust vind en uiteindelijk ook je liefde vindt die je verdiend.

Sterkte.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan