tuner blik

B

Badmuts

wie heeft er nog een tuner blik voor een d box liggen? mijn ontvanger werkt op zich nog perfect,echter de zenders boven de 12000 krijg ik geen signaal meer door. ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen. e-mail gier0016@wxs.nl.

greets flup.

 
zal wel wat anders aan de hand zijn ,,heb niet de indruk dat je tuner stuk is..

heb je er C+ soft in of overflow,,probeer eens een andere lnb.

 
Nope is echt vanaf 12.000 niks meer te ontvangen, diverse lnb's geprobeerd, ook waar mijn werkende 9600 op hangt.

Zit overflow in, ook andere versie geprobeerd, maakt allemaal niets uit, zit echt in de ontvanger.

 
BT, welk type blik heb je?

Dat kan het verschil al maken...

 
Is mijn blik niet, is van flup, maar da's een hele goede vriend van me.

Het is van een d-box en het is zo'n kort tunerblik.

 
Ik had met mijn MM 9500 hetzelfde probleem.Op advies van Mas3 heb ik een sat-slope in de kabel geplaatst en toen had ik ook op de hoge frequenties ontvangst.Werkt nog altijd perfect.

@ BT : Je mag `m wel even lenen om uit te proberen !!

Groetjes,

Appie

 
Nou de eigenaar heeft 20 meter kabel liggen, de tweede tester 15 meter met diseqc, ik zelf iets van 7 meter met diseqc, dan zou je toch ergens verschil mogen verwachten, maar het zou toch kunnen.

Flup zal het wel lezen en dan moet ie maar kijken of hij er een sat-slope tussen hangt.

Het lijkt me inderdaad niet ondenkbaar.

 
Heeft Flup al eens gemeten in zijn blikje?

Er zijn diverse punten in HF-blik waar je met een simpele voltmeter eens kan kijken waar de spanningen blijven.

Ook kan het PLL defect zijn die de regelspanning over het blik bepaald.

Als zo'n PLL op een gegeven moment niet meer bij de juiste waarde kan komen dan houd het blik ook op met ontvangen.

Bijvoorbeeld:

Hoge band = 1170MHz -> 1275MHz (ik doe eens een greep)

Regelspanning= 0,8 volt -> 20 volt

Als het PLL door een defect niet meer dan bijvoorbeeld 14 volt kan leveren dan zal de frequentie ook niet hoger als ,bij voorbeeld, 1200 MHz komen.

Omgerekend kan de Freq. niet hoger komen als 12GHz.

Ik zou dus eerst even de spec's er op nalezen en meten voordat je gaat solderen en domweg alles gaat vervangen.

Daar word zo'n ontvanger ook niet beter van....

 
Heren, dit hoort niet in een te koop forum meer thuis, dus ff hierheen gebracht..;-)

 
Ik wil appie nog bedanken voor de moeite die hij heeft genomen om met zijn sat slope tot bij mij te komen. Echter zonder resultaat. Op een 60 cm spiegel werken de hoge freq wel, maar als de schote groter wordt treed er blokvorming op tot bij een 1.20 meter geen beeld meer. ik ben ten einde raad. Heeft er nog iemand truc met duif liggen om dit op te lossen:))

 
woon je erg ver van hilversum?

 
Neeuuh... een paar minuten eigenlijk.

Het is richting zuiden, dan Zuid-Limburg aanhouden, op 2,5 uurtje moet je er wel zijn.:biggrin:

Raar trouwens, op mijn 60cm wilde het kreng ook niet werken, op die van hem dus wel, het is een echt dubieus iets.

Maar heb je enig idee dan DRZ? Want we hebben hier wel een soldeertechneut in de buurt die we goed kennen dus als het met een kleine soldeerreparatie verholpen zou kunnen worden zou Flup je toch wel dankbaar zijn.:)

 
Okee Flup..

Als je probleem niet is op te lossen met een satslope, dan heeft het dus toch waarschijnlijk wel met je tunerblikje te maken..

Je tuner is overgevoelig voor de signalen die binnenkomen.

Het klopt dus precies dat je probleem groter wordt als de schotel ook groter wordt, dat betekend dat we het over hetzelfde probleem hebben.

Het type is waarschijnlijk een NDT1006.

Ook kan het een NDT1006A zijn.

Het losse blikje uitwisselen is niet te doen.

Je moet gaan proberen aan een compleet (tweedehands)printje te komen waar een ander blikje op zit.

Dat blikje is in de meeste gevallen veel groter dan wat er nu inzit.

Het is belangrijk dat je dus niet het losse blikje hebt want dat past simpelweg niet op de print die je nu hebt.

Let er ook op dat je niet ineens een kabel tuner in je box hangt, want die zijn er ook.

De aparte printen moeten in principe allemaal uitwisselbaar zijn, dus fysiek past het en de box kan hem dan ook gewoon aansturen.

Het zal wel enige m,oeite kosten om eraan te komen, want die boxen zijn populair...

 
Ja dat is wel duidelijk. had al bij nokia duitsland info ingewonnen wat een print incl montage zou kosten. de prijs viel me eigenlijk nog mee (dm249,00 ex btw).er zit volgens mij niets anders op dan dat ding maar op te sturen. ik kan nog een poging doen op het te koop gevraagd forum. toch alvast bedankt voor de info.

greetz Flup

 
Sorry ik weet het ook even niet zo te verzinnen.

Ik zou er best wel even naar willen kijken maar om nou 2,5 uur te gaan rijden om naar een zwart beeld te kijken ..............

Heb je al eens geprobeerd om je schotel bij te richten op de hogere band?

klinkt misschien raar maar baat het niet dan schaad het niet.

 
wat bedoe je met uitrichten op de hogere band. je kunt toch alleen maar de az endecl instellen. of kun je aan de ontvanger iets bij regelen?

 
gewoon de schotel een beetje heen en weer draaien om te kijken wat het signaal doet.

Ik heb wel ideeën wat het zou kunnen zijn maar wil niet zomaar wat roepen.

 
Als hij verder goed werkt kan het volgens mij nooit veel zijn

Heb je alle elkotje die er in het blikje al nagekeken of ze niet lekken of zo ,of nagemeten of een los contakje

Als hij veel gebruikt is en warm gestaan heeft kan dat best voorkomen !

Robbie

 
Hallo

lijkt op een 22Khz probleem.

Ikweet niet wat voor firmware in je doos zit, maar bij 2000

kan je de 22Khz gen uit zetten en dan heb je het zelfde

probleem.

Groetjes Sjefke..

 
erzit 1748 soft in met blokker. de 22khz staat aan, en als ik de schotel iets verdraai helpt dat niets. wel is me opgevallen dat als de doos een tijd uit het stopcontact is geweest hij heel af en toe nog wel eens wil.

Weet iemand het telefoon nummer van nokia nederlan voor sat ontvangers?

greetz flup

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan