Tuner configuratie

M

muratx38

Ik heb een dreambox7025 plus.
hiervoor gebruikte ik een dreambox 500s.
satelliet die ik heb zijn Eutelsat W3 7graden.
astra 1 19,2 en astra 3 23,5 met duo lnb.

Toen ik de dm 500s gebruikte had ik een SpaunSur 211F DiseqC.
toen was de configuratie zo:
A/A = astra 1 19,2
A/B = astra 3 23,5
B/A = eutelsat w3 7,0
hierbij werkte het goed en zonder probleem.

Maar nu wil ik met de nieuwe dreambox 7025+ gaan doen.
De 7025+ heeft een twin tuner en het lukt mij niet om alle 3 de satellieten signaal te krijgen.
ik heb van alles geprobeerd om de tuner configuratie goed in te stellen maar dan krijg ik geen astra signaal.
ak=ls ik tuner 1 en tuner 2 gebruik bv: tuner 1 is eutelsat en 2 is astra, dan heb ik geen astra .

weten jullie misschien hoe ik het moet instellen?

of moet ik de SPAUN SUR 211 gebruiken op de tuner 1 .
dan blijft tuner 2 leeg.
 
Wil je de tuners onafhankelijk van elkaar gebruiken dan zul je gebruik moeten maken van twin LNB's en twee SpaunSur 211F DiseqC schakelaars.

Je kunt ook de tuners doorlussen (LNB out van tuner 1 verbinden met LNB in van tuner 2) maar dan kan de tweede tuner alleen de zelfde zenders weergeven als tuner 1 ontvangt.
 
bedankt ik ga het proberen .
Van een andere forum had ik een andere oplossing van iemand ,
dat ziet er zo uit:
Selecteer de sateliet Astra 19.2 en noem dit LNB 1.
Kies disecq 1.1 en kies bij uncomitted diseqc input 1. Kies bij committed diseqc AA. Geef de volgorde aan: uncommitted, comitted, toneburst.

Selecteer de sateliet Astra 23,5 en noem dit LNB 2.
Kies disecq 1.1 en kies bij uncomitted diseqc input 1. Kies bij committed diseqc AB. Geef de volgorde aan: uncommitted, comitted, toneburst.

Selecteer de sateliet Eutelsat 7.0 en noem dit LNB 3.
Kies disecq 1.1 en kies bij uncomitted diseqc input 2. Kies bij committed diseqc geen. Geef de volgorde aan: uncommitted, comitted, toneburst.

Dus de switch maar op ??n tuner aan gaan sluiten. En dan doorlussen naar tuner 2.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan