tuner confuqaratie dreambox 500 c

fuatelza

New Member
Lid sinds
22 feb 2011
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
73
hallo, ik heb het zelfde problemen met mijn dreambox 500 c. Ik zie nergens bij de instellingen tuner confuqaratie dus ik kan geen kabel scan doen. Ik zet cabel xml en zenderlijst erin maar geen sinyaal.
Ik heb boxen laten kijken of het tuners kapot was, maar tekneut zei tuner wel goed is en komt van software. Ik heb bijna alle img wat ik kan vinden voor 500 erin gegooid en allemaal hetzelfde resultaat. Kan iets in de moederboard uitgezet zijn? Hoe kan ik in bios komen? Stevenf heb je al een oplossing gevonden?
Groetjes Fuat
 
Hetzelfde probleem had stevenf ook 273 dagen geleden. Mischien weet jij stevenf hoe ik het probleem kan aanpakken?
groetjes
 
Probeer eens handmatig te zoeken, want een cablescan zit vaak niet bij een image ingebakken.

Maar ik weet niet of je met een 500c nog veel zult vinden. ;)
 
Ik denk zelf dat het een kloon betreft en dat de verkeerde img is geladen.
Het resultaat is dan dat de turner niet gevonden kan worden.
Mijn advies achterhaal welke Sim in de box zit en zorg dat je de daarbij horende img in de box plaatst.

Veel suc6
 
Het is een Kabel ontvanger dus SD zenders genoeg ;-)

Misschien heeft CM gelijk een clone daar had ik nog niet aan gedacht.
Dacht altijd dat de DM500C simloos was
 
Klopt maar die heeft geen cccam aan boord en deze uploaden via image gaat niet dus die moet er handmatig ingezet worden .Gr Jaap
 
dat is hobby en daar sleuren we hem wel doorheen, eerst maar eens kijken of deze wel de tuner goed installeert
 
hoi allen,bedankt voor jullie reactie, het is geen cloon versie , 100% originale dreambox 500 c voor sd versie. Probleem is ik zie bij de harware info wel een philips c tuner in zit en inderdaad zo is als ik box open gooie zie ik ook het. Maar bij de instellingen in setup geen zoek functie kanalen en er geen tuner confuqaratie. Als ik dan denk net als matrix zei het is kabel versie gir kanalen handmatig in met dreamboxedit, dan zit alle kanalen in dreambox zonder sinyal.
Dat is ongeveer zo. Ik dacht dan mischien in bios moet ik iets veranderen om tuner te activeren.
groetjes Fuat
 
Als de kanalen erin zitten en je "ziet " ze ook in de ontvanger dan lijkt me dat de tuner niet geconfigureerd hoeft te worden. Nu moet je nog wel cccam in de ontvanger activeren anders gaan de zenders niet open en blijft zwart
 
hoi matrix,
jij zou mischien wel gelijk hebben, maar weet je wel als je zender in zet met dreambox, en dan geen signal kreeg van jouw tuner, hoe ziet eruit dan kanalen lijst onbekende zenders naam doof kleur , uiterlijk, en melding van geen service gevonden. Ik denk het wel te maken ermee, maar naturlijk weet ik ook niet zeker. Kan iemand vertellen wat voor functie heeft MAC nummers.
ik had ook ergens van een chinese site gelezen als mac nummer veranderd word kan je ook tuner aanpassing doen. Ze zeggen het mac changer.
maar ik ben wel nog steeds aan het zoeken. Ik heb ook fotos van mijn boxen naar dream multi media naar duitsland gestuurt.
Ik wacht wel wat hun aantwoord zou kunnen zijn.
Groetjes Fuat
 
mac adressen ???? op een chinese site ?? dan geldt dat voor de clone dreamboxen

En volgens mij ik kan het mis hebben is mac adres aanpassing alleen voor UPC en niet voor Ziggo. Jij zit toch in het Ziggo gebied.?
 
Ja inderdaad er zijn image geweest met een bom erin in een ver verleden dan had je de Mac changer nodig de bom kwam tot ontploffing als hij het mac adres van een clone zag.
En volgens mij was de tuner dan verdwenen maar ik begrijp op het Chinese clone forum hebben ze hem dat aangeraden om dat image er op te zetten.
Op dat forum staat bij de DM500 bij image een image dat heet "mac change image"

Maar volgens hem heeft hij geen clone box hij heeft foto's naar DM gestuurd over een box die ze al een 10 jaar niet meer maken dus vraag me af of ze hem wel helpen.
Een nieuwe DM500 clone box kost 45 euro dus of het al die moeite waard is.
 
dat heb je heel goed samen gevat aart1944. Ik denk ook ik kan beter stoppen maar zoeken naar oplossingen, maar het is toch hoby he ik blijf maar zo bezig. Ja inderdaad dream media heb ik ook gemaild en foto's gestuurd, ik wacht wel even af wat ze zullen zeggen. Ik vind wel jammer dat stevenf voor deze berichten niet gereageerd heeft. want volgens zijn bericht die 273 dagen geleden geplaatst zou hebben, hij had hetzelfde probleem.
groetjes Fuat
 
ik zit in ziggo gebied matrix. dat had je wel goed geweten.
groetjes fuat
QUOTE=the matrix;230262]mac adressen ???? op een chinese site ?? dan geldt dat voor de clone dreamboxen

En volgens mij ik kan het mis hebben is mac adres aanpassing alleen voor UPC en niet voor Ziggo. Jij zit toch in het Ziggo gebied.?[/QUOTE]
 
even kort samengevat,

Je hardware zegt dat er een tuner aan wezig is
in je setup vind je nergens de tuner configuratie,
De zenders die je geupload hebt zijn niet toegankelijk.

Mijn in ziens is dan
1)de tuner defect.
2) een clone en probeer dan de gemini 4.7 op de link die ik je hierboven gegeven heb.


Bij die image kijken of de tuner dan wel gevonden wordt.
Zo niet dan geldt 1 defecte tuner
 
ladislav;230277 zei:
wie mijn kan helpen

Met wat wil je geholpen worden @Ladislav?

Als je ergens een probleem hebt, stel je vraag, maar open wel even een ander onderwerp. ;)
 
hallo kan iemand met een jtag om gaan en wil mijn dreambox met hulp van jtag boot aoder erin zetten of repareren, ik denk dat mijn tuner van sat naar cabel omgezet kunnen zijn en de moederboard zie het nu iets anders. Ik kom dat idee omdat als ik een origenale bootloader image 109 of wat dan ook erin zet, kreeg ik niks te zien en anderom van andere image als gemini, pli, nabilo wel .
groetjes Fuat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan