Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve browser te gebruiken.
Kan je de coaxkabel niet verbinden met de TV en dan een scan doen? Als dit kan dan kan je testen of het signaal stabiel blijft dan kan je er van uit gaan dat de box een probleem heeft.
Ik heb ooit zelf mijn contactdoos vervangen omdat het signaal soms niet goed doorkwam. Momenteel gebruik ik een coaxkabel van zo'n 7 meter en het signaal is prima.
De ontvanger vind toch zenders? Dus de verbinding lijkt mij goed. Ik denk dat er softwarematig iets fout gaat, of dat misschien de tuner slecht is.
Misschien eens een leen-ontvangertje neerzetten?
..Nu kom ik regelmatig in Haarlem en omgeving.. waar je niet woont..
Het kan natuurlijk de splitter zijn maar dat is eenvoudig te testen door hem er tussenuit te halen.
Als de contactdoos te oud is kan het zijn dat het signaal gaat fluctueren (had ik ook) en dan moet je een Ziggo gecertificeerde contactdoos plaatsen die frequenties tot 2 GHz aan kan. Ik zeg niet dat dit de oplossing is voor @markrutte10 maar hij kan het wel controleren.
maar ff ontopic
heb je geschroefde of gegoten stekkers
heb in het verleden een draadbreuk in de kern gehad door te hard aandraaien van het schroefje blijkbaar.
rare storingen en niet te zien pas als je de stekker van de kabel haalt zie je dat laatste stukiie zitten.
en dan in mijn geval ook nog een bril op doen die ik niet heb.
wat @Parabolica zegt komt ook vaak voor idd
die aop kun/kon je bij ziggo krijgen als je klant bent nieuwe kabels trouwens ook
We dwalen af… Het AOP fluctueert niet, maar kan door corrosie/slecht contact wél flinke demping veroorzaken op bepaalde frequenties. Oude AOP’s filteren signaal onder de 120 Mhz (89-120Mhz was voor DAB gereserveerd, maar nooit ingezet). Nu gebruikt Ziggo dit voor het nieuwe uitzendspectrum.. Kun je b.v. Film1 niet inscannen dan moet je de AOP (laten) vervangen..
Nee, geen obsessie, maar inderdaad: werk en hobby zijn wel verweven.. Heb als (data)monteur zowel voor Canal Digitaal, UPC, Hertzinger en Ziggo gewerkt. Schotels plaatsen, uitrichten, ontvangers prepareren, DataCenters, koper/glas de hele riedel…. En de daarbij horende ‘probleempjes’.. Rotte/oude AOP’s, rotte (poreuze, gebroken) coax, afschuwelijke afmontage.. Noem maar op…
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.