Tuxvision in combinatie met dreambox en pc...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Ik zit hier nu Tuxvision op de best mogelijke manier in te stellen zodat ik via mijn pc naar het kanaal kan kijken waarop mijn Dreambox afgesteld staat.

Maar nu heb ik als ik alles aanzet, geluid en beeld schokkerig , alleen apart geluid en geen beeld gaat perfect...

Ik zelf denk dat het "probleempje" wat ik nu heb met dat schokkeren aan het feit ligt dat mijn pc of mijn internetverbinding niet snel genoeg is???

Maar ik weet zelf eventjes niet uit welke twee ik kiezen moet?

Dus zijn er hier aanwezig waar het wel mooi mee loopt?

FF ter info: PC is amd duron 1ghz met 512 ram, en tijdens deze test geen verder programma's draaiend op dit moment...

Internetverbinding @Home Basis...

In de loop van de week even via een ietwat snellere pc testen indien nodig.

Ik kijk hier af en toe op de pc met het gratis programma VLC media player (versie 0.8.1) en dat werkt zelfs nog op mijn oude 333mhz laptop.

Je kunt kijken door h t t p://ip adres dreambox/video.pls te open in VLC

Ik zal het eens proberen jou tip.

Maar heb vanmorgen met een medegebruiker van het forum hier via msn even 1 en ander getest, en het blijkt toch echt aan de pc te liggen hier, alles staat goed ingesteld, het ip van de dream e.d.

Maar zodra je in het programma tuxvision wil gaan kijken en net als afgelopen morgen wil je dan de instellingen even doorgeven waarop het prograam draait even doorgeven via msn, dat zelfs dat niet meer loopt, dan gaat het probleem toch duidelijk in mijn pc zitten. :confused:

Op zeer korte termijn toch eens dat ding gaan poetsen denk ik, want het kijken via de pc naar mijn Dreambox is voor mij affentoe toch wel een leuke optie. ;)

verder kan het ook het netwerk zijn als je een oude 10mbps of 11mbps wifi netwerk hebt. vanaf 54mbps hier prima wifi tv kijke van af de 3de verdieping tot in de kelder.
henni

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan