Tv kijken met.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.642
Waarderingsscore
304
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Wat is gemakkelijker en beter.
De mxq-pro of een firestick.
Ik heb de firestick aan mijn schoonzus gegeven en moet nu zelf weer een nieuwe.

Mijn vrouw kan eigenlijk niet omgaan met de chromecast en ook niet met de firestick.
Vandaar de vraag.
Soms werken apparaten net iets anders.
 
Ze zijn beide goed.
 
Oke .
Maar nu het bediening nog is het makkelijker de mxq?
 
Dat ligt er aan, ik ken de Firestick niet maar heb hier wel zo'n MX-Q Pro staan.
Die heeft een relatief eenvoudige afstandsbediening erbij.

Lijkt meer op een TV afstandsbediening. Dus misschien kun je het eens proberen voor de vrouw. Qua prijs hoef je het niet te laten.
 
Mxq werkt met dezefde apps dus is het meer dat je de eenvoudigste app zoekt denk ik??
 
Ik heb ergens zo'n stick liggen, maar weet niet waar.

Toen ik deze geinstalleerd had stond alles zoals netflix en dergelijke op dat ding.

Boxjes gebruik ik allang niet meer, alles gaat via mijn computer.
 
Ja maar dat was allemaal de vraag niet @freggel1 want daar zoekt ie niet naar en hij zal ook wel weten wat er op staat als ie ze al geprobeerd heeft (in elk geval de Firestick). ;)
Zoals Guardian al schreef worden dezelfde apps gebruikt op al die dingen en dat klopt wel.

Maar het probleem is dat zijn vrouw niet kan omgaan met de chromecast en de firestick.
Dus het lijkt er dan op dat het aan de afstandsbediening ligt, want ander verschil is er niet.

Misschien dat @janblues zelf even kan aangeven waar de vrouw precies het probleem mee heeft?
 
Ik had de chromecast zo in gesteld dat ze alleen de tv aan kon zetten met de ab van de tv en dan stond de app nlziet er al op.
Dan kon ze dat bevestigen met de ab van de tv en kijken maar.
Dat doet ze niet want dan gaat ze naar de app's van de tv.
En dan heeft de ab geen verbinding meer met de chromecast.
 
Ik begrijp hem niet helemaal. Dus ze maakt gebruik van de NLziet app op de TV.
Waar heb je de chromecast dan nog voor nodig?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
De app om nlziet te kijken staat op de Chromecast en niet op de voor geprogrammeerde in de tv.
Het is heel eenvoudig om van zender te verwisselen maar als zei daarvoor op de verkeerde knop drukt gaat de tv naar een voor geprogrammeerde app.
Biv. ze ging naar gtst kijken prima ik zei als je daar na kijkt laat ik de hond even uit.
Kom ik terug staat de tv op een instelling waar hij nier meer uit te krijgen is.
Dan is er een verkeerde app gekozen en die wil dan niet afsluiten.
Soms is het voor mij dan ook lastig om in een keer te tv weer goed te krijgen.

Ik ga vandaag proberen om de app op de tv te krijgen het leek gisteren net of de app op de tv stond.
Er werd gevraagd om het ww.

Ik heb de firestick op een oude tv en die blijft op de Hdmi staan en dat werkt al beter.
 
en die blijft op de Hdmi staan en dat werkt al beter.
Dat doet die van mij ook als het apparaat aan staat.
Vandaar dat ik over zo'n MX-Q dacht, die kun je aan laten staan en dan alleen de TV uit zetten. Als de TV dan aan gezet wordt, dan staat ie meteen ook weer op de MX-Q op HDMI.
Ik weet alleen niet of die afstandsbediening te koppelen is. En zo gauw de vrouw de afstandsbediening van de TV in handen neemt, blijf je het risico houden dat er op een verkeerd knopje gedrukt wordt.

Als ik hier een app heb van de TV die niet wenst te sluiten (gebeurt vrij zelden) dan zet ik de TV uit, laat ik hem enkele seconden uit en normaliter start daarna gewoon de TV weer op en de app niet. Is in de 13 jaar dat ik die TV nu heb slechts 2x gebeurd.
 
Ik heb nu de app op de tv gekregen.
Uitgelegd hoe het werkt.
Even zelf laten doen en dat ging goed.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan