TV met S2 Tuner

F

Fisker

Hallo,

Wij zijn bezig een 2e TV uit te zoeken voor op de slaapkamer het formaat wordt aangegeven door de de plek, die is 80 cm breed, dus wordt het een 32"=84 cm

Nu zag ik TV's met een S2 Tuner dus voor sat ontvangst, wat moet ik me daar bij voorstellen.

Beneden staat nu nog een DM600PVR, (wordt misschien een DM500HD)

Wie heeft er ervaring met een TV met een S2 Tuner en wat kan ik daarmee in vergelijk met een externe Sat ontvanger.

Fisker

 
Hoi.

Wanneer deze tv een CI module kan huisvesten, dan kun je daarin dus een CI decodermodule stoppen.

Daarin stop je dan weer je abonnementskaart, en dan kun je (HD) CDS programma's bekijken.

Alternatieve software voor je tv, zoals dat met je satellietontvanger gaat, kun je vergeten.

Je kunt bij CDS en/of je favoriete CDS dealer een dochterkaartje halen, waarmee je tegen sterk gereduceerd tarief tv kunt kijken op je 2e toestel.

 
Op zich werkt het goed voor een kijker.

Zodra je iets anders wil of een losse ontvanger gewend bent, loop je snel tegen een aantal zaken op.

Mijn zuster heeft een Humax TV met ingebouwde S2 receiver. Dan verwacht je ongeveer de menu structuur van de bekende Humax ontvangers. Niet dus. Het lijkt er in de verste verte niet op. De bediening werkt erg traag en een gewenste zaplijst maken is een ramp.

Ik zelf heb een Philips TV met ingebouwde S2 tuner. Ik wilde dit niet, maar leveringstechnische reden heb ik deze tegen dezelfde prijs gekocht. De bediening is een ramp. Zaplijsten bestaan uit een aantal plaatjes wat een zender betekent. Tussen de pagina's met plaatjes kan je bladeren, maar dat werkt zeer traag. De NL zenders staan op de laatste bladen. Deze volgorde is ontstaan na het scannen van de satelliet. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe dat te wijzigen. Ook het kunnen maken van een zaplijst heb ik nog niet kunnen vinden. Kortom een ramp in bediening.

Beide TV's kunnen overweg met een CI module in combinatie met een CD kaart. Op de beeldkwaliteit is niets aan te merken.

Het resultaat is nu dat mijn zuster, eerder al, een DB500 aangeschaft heeft en ik een DB500HD. De bediening is een verademing tov de bediening van de TV tuner. Je kan dan een receiver naar wens aanschaffen waar je goed mee overweg kan.

 
Ja zelf heb ik er geen ervaring mee toch even een tegengeluid laten horen de vorige schrijver laat weten dat het een ramp is hoe de zenders op volgorde staan.

Toch is er sinds kort een 40 tal TV's van Samsung gecertificeerd door CanalDigitaal die zijn dus geschikt om gewoon te werken met de ci module van CDS en ook geschikt voor de Fastscan.

Dan heb je binnen 30 seconden een nieuwe zaplijst in je TV staan in de volgorde van CDS.

Waarschijnlijk worden er in de toekomst meer merken met een DVB-S2 tuner goedgekeurd maar voorlopig is dit het hier de lijst.

http://www.hvdmpersberichten.nl/files/Gecertificeerde%20Samsung%20modellen.pdf

 
Oke, hartelijk dank,

ik begrijp nu dat het niet echt iets toevoegd, of anders gezegd ik niet al te hoge verwachtingen mag hebben v.w.b. software op dit soort TV's.

Het stoeien met de ontvangertjes is juist zo leuk.

Ik vroeg mij n.l. ook af of ik het kaartje van "beneden" kon gaan sharen met de TV "boven" een dubbele kaart lijkt mij wat overbodig. DFat kan altijd nog.

Dan maar een "gewone" TV en de DM600PVR naar boven en een nieuwe DM500HD beneden, kunnen we ook HD kijken.

Fisker

 
@Aart

Om bepaalde reden willen wij geen Samsung hebben.

Verder kunnen we deze hier waarschijnlijk niet kopen en moeten we naar Nederland.

Ook is daar cardsharing niet mee mogelijk wat nu wel lukt met 2x DB en 1x VU+

Deze TV's zullen dan dezelfde beperkingen hebben als de goedgekeurde receivers van CDS.

Ook staan er in de zaplijst van CDS zenders welke met een familiepakket niet te ontvangen zijn. Dat is bij het zappen heel vervelend. Een duurder abonnement vind ik niet nodig omdat we daar toch niet naar kijken.

De modules van CDS werken goed in de TV's, maar ik blijf toch de voorkeur houden voor een losse receiver.

Bij het gebruik van de receiver voor radio, blijft de TV niet zinloos aanstaan.

Bij de Philips TV kan het beeld uitgeschakeld worden bij gebruik van radio. Alleen weer het inschakelen van het beeld is lastig, je ziet niets.

 
Deze TV's zullen dan dezelfde beperkingen hebben als de goedgekeurde receivers van CDS.
@Dirk daar zul je helemaal gelijk in hebben maar is dan ook handig voor mensen die er weinig van snappen installeren is appeltje eitje en NED1 op 1.

De topicstarter woont in Groningen dus dat hij daar niet te koop is gaat niet op ook kan als het type klopt je de software voor CDS gewoon van de Samsung site gehaald worden op een usb pen en upgraden maar dat gaat tegenwoordig nog al makkelijk.

Dus in Duitsland de TV kopen even upgraden en klaar.

Dat je er niet mee kunt cardsharen klopt uiteraard maar je kunt altijd een favorieten lijst aanmaken en van daaruit zappen heb je geen last van zenders die niet in het abo zittten.

Maar wat ik lees zijn ze meerdere TV merken aan het testen zou me niet verbazen als er ook Philips, Panasonic en Sony bij zit Philips heeft in Nederland nog al een goede naam.

Maar we wachten het wel af.:)

 
De kans dat Philips met een dergelijk model zou komen acht ik niet heel erg groot.

Philips is nog wel een tv merk, maar ze maken ze niet meer.

Al een tijd terug heeft Philips zijn tv productie overgedaan aan het oosterse merk Funai, hier vooral bekend (voor zover..) vanwege de goedkope troep van dat merk dat een jaar of 20 geleden op de Europese markt kwam.

Philips heeft hun afdeling settopboxen wat later verpatst aan Pace (heb ik destijds melding van gemaakt).

Dit alles omdat deze zaken niet lager tot de "kernactiviteiten" van Philips behoort.

De kans dat deze fabrikant met een dergelijk product op de proppen komt is een stuk kleiner dan de merken die er nu al mee bezig zijn.

Puur omdat hiervoor teruggevallen zou moeten worden op afdelingen die ze niet meer hebben, de zogenaamde "synergie" bestaat niet meer.

Philips denkt dat ze beter zijn in denken (dan in doen), maar het is maar de vraag of ze daar wel goed over na hebben gedacht.

Over een jaar of wat is er alleen nog maar een clubje over dat de eigenaar is van een enorme berg patenten.

Daar moet dan grof geld mee verdiend worden.

Groeien kan dan alleen nog maar door andermans patenten aan te vechten, op te eisen of over te nemen.

Maar goed, nu weer on topic.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan