Tv oranje....?

Chrisjan

Sr. Member
Lid sinds
10 dec 2002
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
81
Net weer eventjes de tijd voor wat sateliet-werk en wat zie ik...ik mis TV ORANJE...Is dit kanaal verdwenen of heeft dit een andere frequentie gekregen...?of op een andere sateliet?..Wie kan mij helpen?....
1000 x thanks
 
Er lijkt toch nog bij heel wat luisteraars en kijkers verwarring te zijn rondom de verhuizing van diverse radio-en tv zenders door CanalDigitaal naar een andere Astra-1 transponder. Het leidt zelfs her en der tot misverstanden.

CanalDigitaal verhuisde een groot aantal radiozenders, waaronder Sky Radio, Radio 538 en Radio 1 t/m 6 tussen 26 en 30 april naar een nieuwe transponder. Hetzelfde gebeurde met TV Oranje/Dorcel TV. Het was al langer bekend dat de M7 Group S.A., exploitant van CanalDigitaal, een transponder op de Astra-1 zou afstoten.

Om die reden moesten diverse zenders van de frequentie 12574 Ghz. worden verplaatst naar de andere 'CanalDigitaal-Frequenties' op Astra-1, op 12515 Ghz. en 12343 Ghz. Om technische redenen kon de verhuizing van de radiozenders pas 26 april beginnen en er werd nog 4 dagen simultaan uitgezonden. De snelle wijziging en de communicatie hierover die relatief kort van te voren plaatsvond, heeft ervoor gezorgd dat veel luisteraars zenders kwijt zijn. Volgens de klantenservice van CanalDigitaal op het satellietforum, kon het om technische redenen niet eerder plaatsvinden.

Zo kwam in het Radio 2 programma Cappuccino afgelopen zaterdag zelfs een discussie op gang over het feit dat de zenderbazen zouden hebben besloten te stoppen met uitzenden via de satelliet. Ook veel Radio 5 Nostalgia luisteraars konden hun zender niet meer vinden. Het verhuisbericht voor TV Oranje kwam pas een paar dagen van te voren en ook dat leidt tot reacties bij kijkers die denken dat TV Oranje is gestopt via de satelliet. Deze gebruikers hebben de mededelingen over de verhuizing dus gemist en/of hun decoder zorgt niet voor een automatische update van de zaplijst.

Bron: Satellietmagazine
 
Maar om antwoord te geven, TV Orange zend uit op de volgende frequentie:

Astra 1L (19.2?E) 12721.75 H 22000 5/6

Volgens mij tot 22 uur in de avond en dan neemt Dorcel TV het over.
 
Thanxs

Ik kijk dan wel na 22u00 daarvoor is er geen bal aan ;-)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan