tweede tv op humax

J

jonagold

Hoi, is het mogelijk om mijn humax 5400 door te verbinden naar een tweede ontvanger , die dan alles ontvangt ,en apart is te bedienen?

groetjes jan

nee dat kan niet, de lnb ontvangt op 4 verschillende manieren de signalen.
je hebt de hoge en de lage band en je hebt horizontaal en verticaal signaal.

de lnb word door de ontvanger op een van deze mode`s gezet en kan de rest dan niet ontvangen.

de tweede ontvanger krijgt dus alleen de band te zien die is ingesteld door de eerste ontvanger.
gr blokker

blokker1;171001 zei:
nee dat kan niet, de lnb ontvangt op 4 verschillende manieren de signalen.
je hebt de hoge en de lage band en je hebt horizontaal en verticaal signaal.

de lnb word door de ontvanger op een van deze mode`s gezet en kan de rest dan niet ontvangen.

de tweede ontvanger krijgt dus alleen de band te zien die is ingesteld door de eerste ontvanger.
gr blokker

trek er een draad bij en doe een lnb met 2 uitgangen.
en je probleem is op gelost//

jonagold;170987 zei:
Hoi, is het mogelijk om mijn humax 5400 door te verbinden naar een tweede ontvanger , die dan alles ontvangt ,en apart is te bedienen?

groetjes jan
Heb ik een tijdje gehad, daarvoor gebruikte ik zo'n draadloze audio video transmitter die ook de signalen van de afstandsbediening doorzend.
De transmitter had ik aangesloten op de cinch uitgang van de Humax.
Dat werkte op zich goed tot ik een draadloos netwerk installeerde. (dat blijkt namelijk op ong. dezelfde frequentie te werken waardoor er nogal wat storing veroorzaakt werd.)

Het kan dus wel degelijk!

gr,
Ducom

maar dat storen op elkaar daar heb ik weer wat aan, bij mij staat dat ding inderdaad naast me draadloze router.
vandaar dat dat ding zo stoord.

gr blokker

Kijk toch weer iemand geholpen.

De reden dat ik dacht dat jonagold een tweede TV op zijn Humax wilde aansluiten kwam eigenlijk door de naam van dit topic: "tweede tv op humax"

;)

Wifi en die draadloze video toestanden werken beiden op 2,4 Ghz. Vandaar die storing, het doorsturen van de afstandsbediening gaat dan weer op 434 Mhz. FF ter info meegeven maar was wel niet de openingsvraag.

@Jonagold: je kan wel doorlussen maar dan zal je op beide ontvangers of vertikaal of horizontaal moeten kijken. Het beste is inderdaad zoals Ploeger zegt, kabeltje erbij en een lnb met 2 uitgangen

er zijn video tramsmitters op 5,2 ghz kosten wel iets meer mar dan geen storing meer????

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan