Twin Monoblock probleem

A

appie1405

Ik heb twee ontvangers een dreambox 7000 en een humax 5100 ze zijn allebei aangesloten op een humax twin monoblock mbt-22 0,6 db.

Op de humax kan ik alle hotbird en astra zenders probleemloos ontvangen met signal quality van boven de 80% . maar op de dreambox doen een aantal hotbird (12654H, 12476H ) en astra (11597V) zenders het niet als de humax aanstaat. BER staat dan te schommelen op +- 1000, het gekke is dat de epg informatie dan wel te zien is.

Als de humax niet aan staat dan is het signaal van die zenders: SNR: 80% AGC: 68% en BER op 0%.

Ik heb voor de zekerheid getest met 2 humax 5100 => geen probleem en met een humax en een arnion (type weet ik niet meer, ik dacht 6100) ook geen probleem.

Op de dreambox heb ik de meeste images vanaf 1.05 tot 1.07.3 getest, zowel de officiele als van Ronaldd SF-team Ru-dream en andere al geprobeerd maar steeds hetzelfde probleem. Ik heb ook de harde schijf er al uit gehaald, maakt niks uit.

Ligt het aan de dreambox of kan de dreambox niet overweg met de humax twin monoblock
 
Je hebt het getest met een tweede humax.
Heb je het getest op de zelfde kabel?
Ik krijg nl meer de indruk dat je kabel niet lekker is... en dan natuurlijk de kabel waar je dream aan hangt...
 
Ik heb de kabel van de dreambox ook getest met de humax en die heeft geen signaal problemen. De kabel waar de humax op zit heb ik ook getest met de dreambox precies hetzelfde.
Zolang een andere ontvanger niet aan staat dan is er geen signaal probleem, maar zodra een andere ontvanger aanstaat dan heeft de dreambox geen zin meer. Maar epg geeft hij altijd door ook al is het signaal weg. agc, snr +- 40% BER slaat dan op hol
 
Hmmm, dat is idd vreemd.
Kan je met een sat boer niet regelen of je een ander monoblock mag lenen / testen?
 
Bedoel je een andere merk monoblock, of gewoon een andere.

Ik heb eerlijk gezegd geen goede ervaring met twin monoblocks. Ik heb er al 3 terug moeten brengen omdat die helemaal geen signaal gaven en deze doet het perfect met de humax, alleen de combinatie humax-dreambox geeft problemen.
 
hier draai ik met een twin op roland 032812 gaat oke hier
staat hier op 2 sat disc A/B ik hoop dat je er wat aan heeft
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan