Uitfasering irdeto codering canaldigitaal gestart

Quote:"Omdat je daarmee niet kan regelen dat het geld door hen kan worden afgeschreven." Unquote

CD wil dus gewoon een hand in mijn (en iedere andere klant?s) portemonnee...
Zoals reeds opgemerkt,geen vriendelijke manier van zakendoen.

Over het Iban nummer ben ik zonder meer tevreden,omdat dat het betaal-verkeer voor mij (en anderen) veel makkelijker maakt.

Ik behoor echter niet tot de fanatiekelingen,die het uit hun hoofd gaan leren...

Is mijn hoofd overigens ook niet voldoende groot voor...
Als mijn hersenen inderdaad zouden zitten,waar mijn vrouw zegt,had dat wel mogelijk geweest...
Maar helaas...Ik blijf spiekbriefjes nodig hebben voor alle nummers met meer dan enkele tekens...

Ik ben zoooo jaloers op mensen met een Tiger-hoofd....
Prettig weekend,gr.George
 
CD wil dus gewoon een hand in mijn (en iedere andere klant?s) portemonnee...
Dat is altijd al zo geweest, daarom wilden ze jaarcontracten en nu dat na een jaar niet meer automatisch met een jaar verlengt kan worden doen ze mensen aanbiedingen met daaraan weer een 2-jarig contract verbonden.
En zoals gezegd is het automatisch afschrijven altijd al zo geweest bij CD, bang dat ze de centen niet krijgen. Maar zie maar eens iets terug te krijgen als ZIJ iets fout doen. Enige oplossing is dan ofwel veel geluk hebben ofwel gewoon zelf storneren.
Het woord "klantvriendelijk" kennen ze alleen als ze klanten willen trekken of in veel gevallen ook nog wel als ze je telefonisch te woord staan (0900 dus brengt geld op).
Het woord "service" is echter onbekend, dus ook niet gekoppeld aan klantvriendelijk of het bij hun even onbekende woord "klantgericht", waardoor de klant er dus weinig tot totaal geen baat bij heeft.

Overigens uit het hoofd leren hoeft niet, ging mij er maar om dat er gezegd werd dat het te moeilijk zou zijn om dat te doen en dat is niet zo.
Er zijn overigens ook zat mensen die hun kleine bankrekening nummer niet uit het hoofd kennen. Maar waarom zou je ook? Daar hebben ze immers van die pasjes voor uitgevonden waar het nummer op staat.;)

En ben maar niet jaloers op mijn hoofd, soms zit het zo vol dat het op hol slaat. Ik ben gewoon een gek en soms zelfs helemaal gek. Dan kun je beter wat minder onthouden en je eigen verstandige hoofd erbij houden.:biggrin:
 
@Black Tiger:
"Op hol slaande hoofden"???
Daar gebruikten wij vroeger in Brabant paarden voor...
Voor "het grotere hoofd" & "het op hol slaan"...

Maar sorry hoor...Ik wou je geen kompleksen aanpraten...
Als jij maar tevreden bent met je hoofd,en alles,wat erin zit...

Ik kan niet hetzelfde zeggen...Spiegels liegen nl niet,en mijn vrouw heeft er een stuk of zes door het huis hangen...Zal ze een hekel aan me hebben???
Gr.George
Oftewel Mr.OffTopic...
 
@BT:

Mooi, dat antwoord.

Waar zie je in je antwoord staan dat daarmee grensoverschrijdende automatische incasso's zijn geregeld ?
En wat als die buitenlander moeilijk gaat doen over zo'n overschrijving, kan de schuldeiser dan zijn (al dan niet) gelijk nog halen ?
 
Waar zie je in je antwoord staan dat daarmee grensoverschrijdende automatische incasso's zijn geregeld ?
Dat staat niet in mijn antwoord, maar als dat in het binnenland kan, zie ik geen reden waarom dat niet binnen de EU zou kunnen, daarom wordt dit Iban immers binnen de hele EU verplicht ingevoerd.
Waar de schuldeiser zijn gelijk kan halen? Bij zijn eigen bank, hetzelfde als dat nu gebeurt, gewoon incasso storneren, ik zie het probleem niet echt.
 
De schuldeiser is degene die een rekening stuurt en die die graag betaald wil zien worden.
Dat is iemand anders dan degene die de rekening niet wil betalen en daarom het afgeschreven bedrag storneert.

Als je denkt dat wanneer men afspreekt dat er voortaan Europees-internationaal bankverkeer eenvoudiger mogelijk moet zijn, ook elke vorm van bankverkeer van de ene op de andere dag feilloos zal verlopen, let dan maar eens goed op wat er allemaal nog fout gaat.
En wie daar de dupe van zullen zijn (zijn dat de banken, de overheden, of de overigen ?).

Automatische incasso is helemaal niet zo vanzelfsprekend als wij dat in Nederland ervaren.
Zeg nou zelf, het is toch erg vreemd dat een derde geld van jouw rekening kan afschrijven zonder jouw tussenkomst (een eenmalige machtiging moet daarvoor volstaan, waarin je geen andere voorwaarden kunt stellen dan dat ze je geld mogen meenemen).
Hebben de bedrijven waar jij werkzaam bent gewest al veel internationaal ge?ncasseerd ?
 
Quote:"En wat als die buitenlander moeilijk gaat doen over zo'n overschrijving, kan de schuldeiser dan zijn (al dan niet) gelijk nog halen" Unquote

@Mas3:
Wat is het verschil met een buitenlander,die moeilijk doet over een betaling,en een binnenlander,zogezegd?
In het normale leven zal niemand een vordering aanvechten,zonder reden.
Dus als CD zijn plichten nakomt,zal er niemand weigeren te betalen.

En waar CD zijn geld,in geval van niet betalen,moet halen?
Daarvoor zijn zeer bekwame internationale incasso buro?s,die met het grootste plezier de vordering voor hen gaat innen.Tegen een leuke meerprijs voor de klant,vanzelf.
Uit ervaring weet ik,dat deze buro?s zelfs de kleinste bedragen voor je willen gaan ophalen.
Ik moet hierbij opmerken,dat de laatste tijd de wetten inzake inkasso?s iets aangescherpt zijn,maar weet niet precies hoe.
Off-topic wil ik hierbij ook zeggen,dat ik het niet meer aan den lijve hoop mee te maken...Vr.gr.George

PS.Ik heb juist zeer goede ervaringen de laatste tijd met overboekingen in Europa.Dikwijls binnen enkele minuten van rekening naar rekening.Als ik wat meer geld zou hebben,zou ik zeggen:Geef je bank rek no maar,dan proberen we het eens....Vr.gr.
 
Europees-internationaal bankverkeer verloopt al uitstekend middels de Iban sinds 2007 dus ik begrijp het probleem ook niet.
Feilloos is iets anders, er zullen altijd fouten blijven, ook met gewoon binnenlands bankverkeer. Dat is evident en daarmee dus ook niets nieuws.
Maar ze willen naar 1 Europa, daar is dit een gevolg van.

Ik ben lid van de ADAC en kan ook hun bevoegdheid geven automatisch te incasseren.
Er zijn meer landen waar ze het fenomeen van automatische incasse kennen.
Maar draai de zaak eens om. Tweejarig abo. Dan moet dus iemand bij een eenmalige incasso in 1 klap voor 2 jaar vooruit gaan betalen? Lijkt me niet, dat worden bedragen waar niemand vrolijk van wordt.

Maar goed, dat is off-topic.
Feit is dat irdeto er uit gekiept wordt en da's jammer voor diverse mensen, maar het zat er al lang aan te komen en was ook al voorspeld toen ze met die sids op seca3 begonnen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan