uitrichten lnb's

nou het doorlussen wil niet zo goed lukken naar mijn dochter haar kamer

krijg een flikkerend beeld op onze slaapkamerkamer

terwijl er op onze slaapkamer (PremiumX 8000FG) staat en mijn dochter haar slaapkamer (konig sdcr10) Perfect beeld

heb nu de konig sdcr10 maar in onze slaapkamer gezet en dan heb ik wel goed beeld.

Beetje vreemd

gr

richard

 
weet iemand het misschien

onze ontvanger slaapkamer doorgelust van woonkamer

en op ontvanger slaapkamer ineens ned1.2.3. flikkerend beeld

rtl4 en de rest wel goed vreemd toch

gr

richard

 
Hoi.

Probeer eens of het wat uitmaakt als je alle ontvangers naar dezelfde transponder laat kijken.

Dus eentje op RTL4 (/ned1 /SBS6) , de andere op RTL5 (/ned2 /net5) en de volgende op RTL7 (/ned3 /veronica).

Vermoedelijk word je afgestraft omdat je zomaar "eindeloos" probeert door te lussen.

Als dat zo is kun je nog wel proberen het signaal voor de eerste ontvanger op te krikken (met een versterkertje),maar waarschijnlijk zul je anders moeten gaan werken.

 
ik heb allen doorgelust van huiskamer naar onze slaapkamer die van mijn dochter is nog niet in gebruik

dus alleen doorgelust van huiskamer naar slaapkamer

vanmiddag was ned1,2,3 weer goed maar nu net weer slecht

zal morgen eens een andere kabel proberen zag bij deze kabel dat een scheurtje

gr

Richard

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:02 uur ----------

andere kabel maakt ook geen verschil!!!!

vind het vreemd dat rtlzenders wel keihard doorkomen en de ned zenders niet

gr

richard

 
Hoi Richard,

Als ik het zo lees zou ik je toch adviseren om voor een andere opstelling te kiezen, maar dat is een keus voor jezelf

 
ga morgen nog 1 ding doen om uit te sluiten dat dat de kabel niet ergens een breuk heeft.

ga de lnb direct aansluiten op de ontvanger slaapkamer kijken wat dat op levert.

met een andere opstelling bedoel jij elke ontvanger zijn eigen lnb?

gr

Richard

 
Ja dat klopt Richard,

In jouw geval had ik wellicht zelfs voor een wafe forontier gekozen, afhankelijk van hoeveel satellieten je wilt ontvangen.

Ik snap best dat het meer werk is en het best wat meer zou kunnen kosten, aan de andere kant heb je er ook (....mijn persoonlijke mening) meer gemak van.

1 Je hoeft niet door te lussen en hopen dat het werkt.

2 Je kunt niet alleen onafhankelijk van elkaar naar een zender kijken, maar zelfs

naar een andere satelliet.

Zeker als de interesses in je huishouden erg verschillen voorkomt dat een hoop irritatie.

Voorbeeld: Mijn vrouw kijkt graag naar haar soaps op de commerciëlen op de Astra 19,2 Terwijl ik een enorme Discovery en Nat Geo fan ben, deze zenden uit op 13" Oost en 28,2"

Gevolg is dat zij dus lekker in de huiskamer haar ding doet en ik in de

slaapkamer lekker op mijn gemak naar andere zenders en sats kijk.

Groet,

Wing

 
Dat kun je inderdaad met zo'n wave frontier doen, maar persoonlijk vind ik dat zwaar ovekill.

Het ligt er maar net aan wat het budget is, en hoe je verder wil investeren (in tijd en kennis).

Een wave frontier kan veel meer dan een schamele 3 satellieten ontvangen.

Daarvoor moet je dan per satelliet een eigen (quad) kop aan de WF monteren, en er komt per ontvanger een DiSEqC switch bij.

Dat is een heel mooie installatie, maar wel wat ingewikkeld.

De drie genoemde satellieten kun je ook ontvangen met een triax schoteltje en een houder voor 3 LNB's (ook hier komen de switches om de hoek kijken).

Wat ik aan thewhale aan zou raden, is zijn huidige schotel te behouden.

Voor zo'n € 60,- kun je dan een Duo Quad LNB halen.

Die heeft 4 kabel aansluitingen en kan gelijktijdig Astra 19.2 en Astra 23,5 ontvangen.

Daarmee pak je alles wat in het Nederlandse pakket zit (en wat er wellicht toekomstig nog bij moge komen).

Er gaat dan dus van iedere ontvanger een aparte kabel naar de ontvangstkop aan de schotel.

En er blijft zo dan 1 aansluiting over aan die kop.

De DiSEqC switch zit al in de LNB ingebouwd en daar hoef je dus verder niet in te investeren (geld, tijd en / of kennis).

 
Hoi Mas3 en ThewhaleMag ik jullie een suggestie doen?

Nou ken ik de ontvangers van Richard niet maar dat doorlussen enz klinkt behoorlijk lastig.

Ik heb het als volgt opgelost.

Een Archsat schotel met 4 twin LNB's verbonden via een Diseq switch, en twee netwerk ontvangers, een kabel naar de ontvanger in de huiskamer en een naar de ontvanger in de Slaapkamer.

zo kan iedereen onafhankelijk van elkaar kijken en ook nog naar een andere satelliet

Beide ontvangers zijn netwerk ontvangers en de lokale CD kaart kun je intern delen.

Wellicht is dat wat voor je Richard, maar wat LNB's betreft dan meer op jouw situatie afgestemd

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. groet

Wing
Hoi Thewhale en Mas 3 je hebt wel gelijk, wave frontier is wel een wat stevige installatie, bovengenoemde Arch sat opstelling heeft mij zo rond de € 200 gekost, dan denk ik dat jouw oplossing een stuk goedkoper is, het ging mij eigenlijk meer erom dat Thewhale op elke ontvanger onafhankelijk kan kijken maar dat kan met jouw opstelling dus ook

Groet,

Wing

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan