uitrichten op zwakke satelliet

M

mohsinddd

heeft iemand een idee hoe je bv goed op de badr 26,0 Oost kan afstellen je zit dus precies tussen 2 astra's in met een sterk signaal, dus met je satfinder word je helemaal gek.

draai naar links en rechts en de meter slaat zowieso wel uit dus beetje waardeloos.. zjin hier trukjes voor?

 
Hoi mohsinddd

Ik heb nooit een satfinder gebruikt; wat je kan doen (je moet wel met zn 2en zijn) is een harde transponder opzoeken met je ontvanger op de Badr -bv 12073H, 27500, 3/4 van NHK Japan; je weet ongeveer waar de Badr ""hangt",

en daar zet je globaal je schotel op; dan ga je gewoon een beetje draaien en een beetje spelen met de elevatie (kleine stukjes!) je makker houdt de TV in de gaten. Zodra hij (of zij) beeld heeft geeft ie een schreeuw. Daarna zorgvuldig afstellen.

Een leuke bijkomstigheid is dat je (mits je HD apparatuur hebt) je ook kunt kijken naar Beijing Olympics op 12169V, 27500, 3/4. (ik krijg alleen geluid omdat de videopid in HD uitzendt en ik geen HD spullen heb)

Succes!

Bones

 
Een leuke bijkomstigheid is dat je (mits je HD apparatuur hebt) je ook kunt kijken naar Beijing Olympics op 12169V, 27500, 3/4. (ik krijg alleen geluid omdat de videopid in HD uitzendt en ik geen HD spullen heb)
Succes!

Bones
Dat is leuker ik heb hem er op gezet en beeld maak er even een vermelding van,bedankt.

 
je bedoeld dus dat je op de zwakste transponder afstelt zodat je het best afgestelt staat dan?

oke, ik kan dan ook wel alleen het geluid hard aan zet in de vensterbank en het zelf doen..

bedankt

 
@mohsinddd

Je pakt eerst een sterke transponder, dan zet je met een stift een streepje op je paal en een streepje bij de elevatie; als je ontvanger een signaalsterktemeter heeft, ga je net zo lang (langzaam!) draaien met je schotel totdat je signaalsterktemeter van je ontvanger het verste uitslaat. Daarna doe je hetzelfde met je elevatie.

Als dit allemaal gelukt is draai je alles goed vast.

Succes!

Bones

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan