Uitval CDS kaarten

lijkt me stug de zender die buiten canaal digitaal zitten die zijn en blijven wel goed.

Heb daarbij de zelfde sinaal sterkte als eerder en geen ber.

dect telefoon of wifi moet dan ineens al verlopen zijn aangezien dit al een poosje draait.

net als mijn kennis is dit begonnen in januarie dit jaar.

mijn kennis heeft niks in de buurt staan kwa dect of wlan en die heeft de zelfde kwaal alleen dan elke zondag avond.

kortom het heeft volgens mij alleen te maken met canaal digitaal mede omdat het weer draait als je het kaartje er even uithaalt en er weer indrukt dan loopt het systeem de heledag door tot weer tegen half 9 savonds.

Het maakt dus ook niet uit of je de box de hele dag nu aan hebt of maar een halfuurtje.

Wat me nog opviel is dat de emm's weer oplopen tot boven de 111 weet niet of dit er nog wat mee te maken kan hebben.

 
We zijn weer wat verder...

De zenders die uitvallen zijn die zenders die via de kaart van cds lopen.

Ik heb eens lopen stoeien en alleen die zenders vallen dus zwart.

Simpel uitgelegd gaat een zender van cds op zwart kan ik wel een ongecodeerde zender ala bvn of duitse krijgen .

De opnames hebben in dat geval (bij alleen de zenders van cds) een gat in de opname.

Ik ben door een opmerking van ferrarisat aan het denken gezet en heb de kaart eens in de onderste sleuf gedrukt (sci0).

Tot nu toe heb ik af en toe bij veel opnames blokken maar dan ook alleen weer op de cds zenders maar goed dit is niet storend.

Blijkbaar zit er een verschil in de aansturing van beide kaart sleuven.

 
Ik blijf het vreemd vinden, ik heb soortgelijke klachten nog niet gelezen van anderen met Openpli en een ET9000 met CCcam 2.3.0.

Share je de kaart soms door naar bijv. slaapkamers en zolder? Zoja, dan zou je de sid limits eens moeten activeren, best kans dat dit ermee te maken heeft.

 
@black tiger

normaal wordt ie wel gedeeld met de box boven maar sinds dit geintje begon ligt de lan kabel er uit.

ik heb de dingen gedaan / ingesteld zoals hier de tips aangegeven met dit als resultaat.

ik blijf het alleen zeer vreemd vinden dat het alleen zenders via de cds kaart zijn dus de instalatie moet goed zijn aangezien de rest wel normaal doordraait.

heb trouwens een signaal sterkte tussen de 12 en 18 db. maar dit ff ter info.

 
Heeft je kaart wel de update naar I4A gehad?

Lijkt erop dat je maar 2 sids op de kaart hebt zitten ipv de 4 die CD door geeft?

 
De kaart staat op I4A en dat al een poosje.

Ene rare problemen heb ik altijd, ben ik zolangzamerhand wel aan gewend lol

Nog een andere vraag trouwens /dev/sci0 4 11 waar staat die 11 voor seconden? en zo ja waarom op 11.

De box is dan wel een ET9000 maar met flash naar ET9X00 blijf het raar vinden dat het alleen zenders zijn van cds die gecodeerd zijn, de rest draait gewoon door of je nu opneemt of kijkt zolang er een vrije tuner is heb ik met die zenders geen enkel probleem.

 
Heb je al eens geprobeerd met oscam?

Misschien gaat dat wel.

Welke image heb je er nu op staan?

 
@Ferrarisat: Hij heeft er Openpli op staan schreef hij boven.

@Sat-ed:

Nog een andere vraag trouwens /dev/sci0 4 11 waar staat die 11 voor seconden? en zo ja waarom op 11.
Ik zou hem liever op 4 10 zetten. Da's 4 sids op 11 seconden. Naar wat ik begrepen heb vindt die check echter elke 10,6 seconden plaats of zoiets, in elk geval net onder de 11 seconden. Daarom dat de meeste mensen hem op 4-10 hebben staan of 4-9 om helemaal zeker te gaan.

Ik zou trouwens het hele sid limit gebeuren eens uitschakelen als je toch alleen maar met die ontvanger kijkt en nergens anders meer.

Wat heb je in je CCcam.cfg trouwens als SECA HANDLER staan?

Het beste is ofwel helemaal uitgeschakeld laten of als je een Seca3 kaart hebt SECA HANDLER: 1 gebruiken (3 kan ook maar 1 lijkt me veiliger, just in case).

 
oscam krijg ik niet aan de praat maar kan dat delen dan net als cccam?

want uiteindelijk is het weer de bedoeling om het door te lussen naar boven zodat we in bed ook nog het 1 en ander kunnen kijken.

de sid limit heeft er wel voor gezorgt (zover ik nu kan nagaan) dat niet alles op zwart gaat.

ik zal de 11 seconden nog eens terug zetten kijken wat dat brengt.

wat betreft seca handler ..??¿¿¿?? heb geen ideeeeee... hoe kan ik dit zien en hoe kan ik dit eventueel instellen.

ik heb trouwens een oranje kaart met 1 wit vlak

 
Uiteraard kun je met Oscam ook aan sharing doen, is alleen wat groter en wat ingewikkelder instellen misschien, maar alles went, via de webinterface is het best makkelijk. Maar Seca3 loopt met CCcam toch wat stabieler.

De oranje kaart met het kleine witte vlak is een seca 3 kaart.

De handler instellen is heel eenvoudig, open gewoon je CCcam.cfg die staat als het goed is in /var/etc van je box. Althans via die weg kun je er naartoe middels een ftp programma. Het kan best zijn dat het een snelkoppeling is en je uiteindelijk in /usr/etc terecht komt, maar dat maakt verder niet uit.

Onderaan in de CCcam.cfg even vinkje weghalen bij de juiste regel of gewoon dit er in zetten:

SECA HANDLER : 1

Opslaan, terug in je /var/etc plaatsen en dan de CCcam herstarten. Misschien haalt het niet veel uit maar alle kleine beetjes helpen.

 
Ik heb geen vinkjes oid in mijn cccam.cfg

eigen bouw voor doorlus naar boven met nu de sid limit er in zal morgen spul eens aanpassen en dan weer proberen

thnx voor de tip

 
update tot nu toe:

alles werkt en blijft lopen zo te zien heb nog geen herstart weer hoeven maken.

Enigste wat me nog af en toe opvalt is wat blokkerig beeld bij een opname die afgespeeld wordt.

Na lang zoeken blijkt dit vermoedelijk te komen omdat op dat moment net een andere opname gestart wordt.

Thnx voor de input allemaal volgens mij zijn we er verder weer uit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan