Uitval van Kiosk en Palco kanalen opgelost met nieuwe SECA file.

R

Redcat

Ik had in het verleden op de humax 5400 (met Aston CI v1.04) nogal eens last van tijdelijk beeld uitval op de kiosk- en de palcokanalen.

Het probleem was dat wanneer ik van het ene naar het andere kiosk- of palcokanaal zapte, de zaak dan soms na 30 sec even op zwart ging om vervolgens na 'n paar seconden gewoon weer met beeld terug te komen.

Ik heb vernomen uit de reacties op de verschillende boards dat hier meer mensen last van hebben.

Nu heb ik gisteren, omdat de 'K' en 'P' kanalen waren uitgevallen, de nieuwe SECA file (seca_arst.zip) op 'n goldcard gezet en nu is bovenstaande probleem totaal verdwenen!

Deze file heeft ingebouwde fake key's om aanvallen van de providers af te slaan.

Ik snap zelf ook niet echt wat het verband is tussen deze file (met ingebouwde fake key's) en het niet meer uitvallen van de kanalen, maar het is toch opmerkelijk.

Ik weet niet of dit alleen bij mij opgaat of dat er meer mensen zijn die de zelfde ondervinding met deze file hebben.

Ik ben daar eigenlijk best benieuwd naar.

De zipfile is ondermeer hier http://pub35.ezboard.com/bsathackro te vinden.

Greetings,

Redcat

 
@Redcat

Kijk ook ff hier: http://64.23.80.82/forum/index.php?topic=678

Vreemde bij mij is dat ik daar alleen bij sommige pic-files last van heb. Ik gebruik nog steeds de BW-files als basis en heb eigenlijk alleen ua aangepast, geen last van uitval. Ik heb wel een 1.05, maar dat zal het verschil niet zijn.

 
@wizzaerd,

Aston CI 1.05 is wel het grote verschil ! Deze versie kan goed overweg met Foot+...de oudere CI versies niet. Waarom het dan nu bij Redcat werkt met de nieuwe files verbaasd me en is bij mijn weten niet logisch.

 
Dat is ook de reden waarom ik het hier heb gepost @theGIZMO, ik zie er namelijk ook de logica niet van in. Maar misschien is er iemand van jullie die het verband kan beredeneren!

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat de Aston v1.04 en v1.05 bouw gelijk zijn en dat de v1.05 alleen 'n nieuwere eeprom flash heeft.

Wat bedoel je precies met 'foot+...' is dit 'n soort synchronisatie signaal?

Dus als ik het goed begrijp @wizzaerd kan ik gewoon mijn eigen eeprom.hex maken (waarvan de eerste 4 providers fake moeten zijn) zolang ik maar de arst_pic.hex blijf gebruiken die bij de Seca_arst.zip zat?

 
Foot+ is /zijn de live voetbalkanalen van de franse collega's van canal plus(net als calcio van d+/telepiu in italia)

 
Ik heb een aston 1.05 en hummie 5400, maar foot+ geeft nog altijd problemen;-< (beeld aan en uit)

 
@theGIZMO

Ik wist niet dat er functionele verschillen bestonden tussen 1.04 en 1.05, ken je er nog meer?

@Redcat

Mijn eeprom.hex heeft zelfs geen dummy providers maar alleen 'mijn eigen' ua. De pic van seca_arst is niet hetzelfde als die uit de BW-files. Ik zal het eens proberen met de arst-pic.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan