uitval

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.405
Waarderingsscore
310
Punten
83
Locatie
grunn
ben ik weer de enigste die uitval heeft van een originele kaart?
gisteravond 6-9-22 al mijn opnames naar de kl...
vanmorgen 7-9-22 haperingen op kanalen
dus wel beeld maar vast lopers.

de "opnames" geven ineens ,bij het afspelen daarvan natuurlijk, vast staand beeld maar de opname tijd loopt wel door.
heb het wel eens vaker gehad maar dan was het even later nieuwe opname weer goed.

vu+/ pli / oscam
 
Is je schotel niet aan de borrel geweest?
Het heeft hier geregend.
Ik kan me voorstellen dat afdichtingen wat uitgedroogd zijn.
 
@janblues
dan zou mijn signaal naar beneden klappen en dat gebeurt niet.
 
Dan weet ik het ook niet heb al lang geen schotel meer.
Dus ik kan je niks vertellen over de kaart doet.
 
Heeft misschien met kaartinstellingen in Oscam te maken?
Een vriend van me met ook een VU+ en Openpli met Oscam krijgt zijn kaart ook niet meer continue werkend.
Daar moet ik nog even naar gaan kijken hoe dat kan. Als ie alles reset dan doet de kaart het een weer een paar minuten en daarna is het weer afgelopen. Zijn vrouw doet wel veel programma's tegelijk opnemen.
Dus misschien lopen ze daardoor tegen de beveiliging van de kaart op, die maximum aantal aanvragen wat je bij een kaart kunt doen omdat ie anders blokkeert?
Maar dat weet ik niet zeker, moet er nog naar toe maar nog geen gelegenheid gehad.
 
ik heb toch naar aanleiding van @janblues de bekabeling nagelopen dit zit in mijn geval in 2 gedeeltes
een tros door een buis en achter de schotels heb ik een oud leger kast hangen waar de koppeling inzit van de kabels naar de apparte quattro lnb,s gaan.
aangezien ik het in eerste instantie alleen heb vernomen in 23 graden heb ik die bekabeling los getrokken.
lekker in het vet niets van corrosie te zien maar heb wel de stekkers en verbindings koppelingen vervangen.
puur omdat het kan en ik dat spul ruim op voorraad heb

@Black Tiger
max aanvraag heb ik ook al aan gedacht want dat probleem ken ik nog van c cam
het gekke is dat (ben vandaag eens op onderzoek geweest)
transponder 12187 H (ned1) valt uit
transponder 11739 V (sbs 6) valt uit
transponder 11856 V (rtl4) valt uit

transponder 12480 V 19 graden (dmax) is goed , deze is trouwens fta dus spreekt de kaart niet aan naar mijn idee

deze bovenstaande transponders stonden in de timers
ned1 en sbs en dmax gelijk tijdig
rtl4 later dus die laat ik even buiten beschouwing

nu het vreemde

transponder 12187 H herbergt ook de zender Veronica
die bleek nog in een timer te staan voor de jason borne films (nostalgie)
die was dus gelijk tijdig met ned 1 en sbs6 aan het opnemen dus dan zou je zeggen "die is ook mislukt"
dat dus weer niet.... die is goed gegaan.

heb nog gekeken of Veronica misschien via ziggo was gegaan maar nee 23 graden astra

verder had ik vanmorgen bij de nieuws uitzendingen ook gerammel... vast lopers gelijk op ok gedrukt en menu bekeken
geen signaal verlies volgens de vu+ indicatie meter
geen blokjes oid ten teken signaal verlies
geen ber die omhoog schoot
droog weer (maar goed zou nog iets van dauw oid kunnen zijn vandaar net @janblues in mijn hoofd en spul los getrokken)
begin middag rond 13 uur toch ff tv aan en kijken
geen probleem niks nada noppes overal beeld en geen "hangers" zelfde signaal sterkte als vanmorgen.

nog even ter info
ding staat "stand alone" geen 2e ontvanger ergens boven oid die hem aan kan spreken
alleen verbinding met het lan netwerk om de films naar de nas of van de nas te halen
maar dit heeft naar mijn id ook niets met de smartcard te maken hebben
correct me if i am wrong

maar goed .. lang verhaal komt er op neer dat ik het hier nog eens in de groep wilde gooien omdat je zelf eigenlijk gaat denken "ben ik nou gek?"
dit laatste klopt ten dele maar kan nog functioneren naar mijn id
ben alleen een beetje klaar met die uitvallers.
 
heb nog even aanvulling op @Black Tiger

ratelimitecm = 4
ecmunique = 1
ratelimittime = 10000
srvidholdtime = 2000
cooldown = 30,600

zou moeten kloppen lijkt me
strookt trouwens ook niet met verhaal boven dat 1 opname op de zelfde tijd zelfde transponder wel goed is..kak.. :poop:
 
Lees maar na op ‘het andere forum’! Veronica is inmiddels ook een SIDlimit 2 zender. Je transponder valt niet uit, je kaart gaat in strafmodus.. Inmiddels een flink draadje over..
Inmiddels getest met een kaart van een kennis. Services aangemaakt dat MTV en Veronica van de andere kaart moeten worden aangevraagd.. Opnames lopen prima door zonder storingen. 2de kaart eruit en services weer uit, kaart met opname van Veronica en de boel gaat uit…

Waarom stap je niet over op een DVB-C FBC tuner i.c.m. Ziggo? Kun je 8 tuners gebruiken zonder die M7 ellende…
 
Dus dat moet nu een ratelimjitecm = 2 worden? Phuu...
 
@mimisiku als ik dit zo lees dan is het max 2 zenders op 1 kaart?
 
even aanvullende vraag daar op
weet iemand wat er max op een ziggo kaart aangevraagd kan worden?
 
Op een Irdeto Ziggo kaart zit geen limiet als zodanig. Zolang de kaart in staat is om op een ECM tijdig te reageren werkt het. Ik heb in het begin van mijn FBC avontuur zelfs een keer 10 parallele opnames gestart (mix van SD en HD). Ging toen prima… Nu geregeld 4 opnames via Timeshift…
 
hoe herken ik een irdeto kaart?
is dat de oranje witte of kan ik dat ergens anders zien.
kom zelden boven de 4 dingen tegelijk en als dat al gebeurt zit er ook fta tussen.

als dit en voorgaande het probleem veroorzaken dan denk ik dat er ergens een abbo opgezegd gaat worden
Waarom stap je niet over op een DVB-C FBC tuner i.c.m. Ziggo? Kun je 8 tuners gebruiken zonder die M7 ellende…
nou.. je haalt me de woorden uit de mond lol
ik had dit al een beetje voorzien om een andere reden
binnen kort glas aanleg hier en dan zit je weer met iptv te klooien (ooit eens een ander draadje voor opgestart)
dus ik had al voorbereidingen getroffen aangezien er geen reactie kwam of iemand nog een dvbc tuner had voor een duo2 (ook een ander draadje)heb ik dus voor het geval deze ook niet meer te krijgen was een dvbc fbc voor de ultimo laten komen.

blijft wel altijd een stuk schotel draaien aangezien ik nog wel eens duits en engels kijk en daar heb je het gekut niet met een kaartje .. tenminste niet de zenders die ik kijk.
 
thnx @Black Tiger voor het plaatsen van up down link
probleem staat ook beschreven in de transponder en op pli forum
heb die zelf niet gevonden met onze zoek gigant maar ben ook niet echt actief ergens anders en het was me dus ontgaan.
 
Alleen Veronica geeft dit probleem, op andere kanalen is er het geen probleem meerdere opnames tegelijk te maken/kijken.

Dit is duidelijk een probleem bij CD, het heeft niets met een SID limit op de kaart te maken maar het Veronica kanaal zendt iets mee waardoor de ecm teller in de kaart van slag raakt en onterecht de kaart op 'straf' zet.
 
even aanvullende vraag daar op
weet iemand wat er max op een ziggo kaart aangevraagd kan worden?
Er zit geen limiet op, zolang de kaart maar op tijd kan antwoorden :cautious: ik heb hier al eens getest met 20 opname's gelijktijdig, op een Ultimo4k met FBC-C en een VuDuo4kSE met FBC-C, de kaart gaf geen kik.
 
Er staat gewoon Irdeto op de kaart….
ja hoe dom kun je zijn :cautious: heb het net gezien..
als excuus.. de kaart was in gebruik gister avond dus om het huwelijk goed te houden heb ik die maar even laten zitten lol
Alleen Veronica geeft dit probleem, op andere kanalen is er het geen probleem meerdere opnames tegelijk te maken/kijken.
heeft me (ons) wel doen besluiten om de tuners te wisselen en zo als het nu lijkt dat abo op te zeggen.
rtl crime keek maar 0.2 % van de kijkers naar las ik gister ergens .. nou dat zal ik dan zijn maar vind hier ook wat van dat juist die zender er uit gaat.
discovery er af was al een dingetje..

ben van oorsprong een schotel fan ook omdat er in mijn begin periode (zeker 35 jaar terug .. auw) hier buiten nederland nog geen ziggo of anders te krijgen was.
ik heb toevallig ziggo er bij eigenlijk om de zelfde reden maar dan voor het internet gebeuren omdat kpn de snelheid die wij nodig waren niet kon leveren.
krijg straks weer het zelfde dilemma met glas vezel..

maar goed ik heb voor vandaag mijn agenda een stuk leeg getrokken en ga de zenderlijst en timerlijst (voor alle zekerheid) eruit halen en dan de achterwand van de kast openen en tuners wisselen
komt nog een leuk klusje met de zenderlijst ombouwen maar goed lol.

mensen tot zo ver bedankt!
ik ga aan de slag en we gaan het zien
 
zooooooo dusssss
alles wat mis kon gaan ging mis
maar heb mijn stappen wel gemaakt volgens de stappen teller lol (van kamer naar werk hok en terug)


heb tuners omgewisseld hiermee ging de vu plat..
na een paar x op de kop te hebben gekrabt tuners weer gewisseld (beide fbc in de ander z,n slot)
ja verrek pli start
gelijk een timer fout... ja ja ...
tuners instellen ging goed dat scheelt dan weer
zenders zoeken ging ook goed
kanaal lijst hans opgehaald euh.. wil niet met de vu? krijgen we nou?? barst oud pli vermoedelijk.
handmatig er in gejast via dreamset.
terug naar de kamer en jawel GEEN lijst.. huh? ik wordt gek...
vu van spanning af opnieuw aan.
ja lijst, das mooi maar.. noordelijke regio zenders staan er niet in....
terug naar dreamset 2x open gegooid en van de een naar de ander kopiëren dit ging goed maar met de lijst weer laden weer vu uit en aan.
toen maar in de map waar de boeketten staan alles gewist
de backup van begin terug en toen werkte het wel.
beetje bij beetje de lijst aangepast en tot nu toe vind ik het best
het draait tot nu toe
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan