Ultieme video converter gezocht.

Wij gebruiken Aegisub om .srt bestanden te bewerken en eenmaal gedaan dan gebruiken we MKVToolNix GUI om eerst het MKV bestand toe te voegen (slepen) en daarna dat .srt bestand. Vervolgens op .srt bestand (in onderste venster klikken) en rechts de instellingen veranderen zodat het autom. wordt gebruikt.
 
Thanks,
Volgens mij heb ik dat tooltje gebruikt om srt en mkv samen te voegen. Wat idd een mkv met ingebouwde subs opleverde

Maar als ik daarna de mkv naar dvd converteerde waren de subs niet aanwezig en ook niet instelbaar.
Schijnbaar is het mogelijk om subs in een mkv bestand op meerdere manieren te integreren.

In het tooltje van BT kan ik of gewoon of "burn in' srt kiezen , alleen als ik "burn in" kies dan komen de subs ook in de dvd ter beschikking.
 
Het is toch een sequentieel proces...:

1. srt bewerken
2. srt en mkv samenvoegen en 1 taal op auto zetten en bestand bewaren
3. Dvd branden

Na punt 2 kun je in bijv vlc bekijken of de subs automatisch worden getoond.
Als dat zo is, moet de dvd de subs ook auto laten zien.
Zo niet, dan gaat er tijdens dvd branden iets verkeerd en moet je de oplossing zoeken in het dvd ?brand-programma?

 
1) srt bewerken doe ik niet die zijn genoeg te downloaden. Er zijn fanatiekelingen genoeg die goed vertalen en er zijn veel subtitles download sites.

2) met diverse samenvoeg apps kun je idd srt en mkv samenvoegen. En deze is op de laptop ook te zien ofte kiezen met vlc.

3)gebruik Nero 2018 maak een video dvd Waar je ook de opmaak van starten kunt aanmaken.
Importeer de mkv met subs en dan gaat het met diverse programma's die de sub in de mkv gepropt hebben fout.
Niks te kiezen en ook niet aanwezig.

Met het programmaatje van BT " Handbrake" gaat dat perfect en is mijn doel bereikt..

Uitetaard vind ik het vreemd dat een mkv met subs schijnbaar meerdere outputs genereerd bij het brandproces die door een dvd formaat niet herkend wordt icm Nero.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan