Ultra HD, en ervaring?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Mannen, het blijft een hobby tv kijken, en Freggeltje heeft zin om zich binnenkort eens te kietelen, je wordt tenslotte maar 1 keer 50. :biggrin:

De zin in een andere tv is er allang, en ben al een beetje aan het 'snuffelen' en kom bijvoorbeeld de TCL 49" LED TV U49S7606DS (Ultra HD) tegen.

Als ik de specificaties lees lijkt mij dit een mooie tv.

Beeldschermdiagonaal 49 "


Scherm ontwerp Vlak



OLED technologie Nee



HD type 4K Ultra HD



Resolutie 3840 x 2160 Pixels



Frequentie 200 Hz



3D Ja



Smart TV Ja



Common interface Plus (CI+) Ja



Backlight type Edge LED



WLAN verbinding Ja



LAN met kabels Ja



Aantal HDMI-poorten 3



Aantal SCART-poorten 1



USB 2.0 poort(en) 3



Energie-efficiëntieklasse A+



Afmetingen (B x D x H) met voet 1100 x 240 x 677 mm



Afmetingen (BxDxH) 1100 x 30 x 635 mm



Kleur van het product Zwart, zilver



Gewicht met voet 17800 g


Is er toevallig iemand hier die ervaring heeft met de kwaliteit van deze tv?

 
Merk "nooitgedacht", tja kan goed zijn, geen idee.

Valt me wel op dat voor zo'n uitgebreide moderne TV en maar 3 en geen 4 (of meer) HDMI aansluitingen op zitten en geen USB 3.0.

Maar hij komt wel goed uit een Duitse test, maar als ik naar het prijsje kijk..... kun je dan niet beter voor een merk TV gaan zoals de Samsung UE48H6200, die erg vergelijkbaar is, wel 4 HDMI poorten heeft en die vond ik al voor 589 online. Scheelt toch een dikke 100 euro.

Resolutie is wel lager, maar die ultra hoge resolutie gebruikt toch geen enkele film of dvd en hij weegt ook dik 5 kilo lichter.:)

 
Ik ben idd na het plaatsen van dit onderwerp ook al andere leuke hebbedingetjes tegengekomen.

Iets wat ik ook zag, en nog eens wil zien/ervaren is 3-D, maar tja dan krijg je het weer???

Bij 1 tv zag ik passief staan, en bij mijn weten is aktief beter dan passief ( geluid ), maar pfffttt, zit hem dat ook al in het beeld?

 
Als ik me niet vergis zit 3D op beide TV's, in elk geval wel op de Samsung. Overigens zul je daar relatief weinig aan hebben.

Tenzij je een dvd-speler of blu-ray speler met 3D hebt en dan 3D films wilt gaan bekijken. Dat is in het begin wel een leuk nieuwigheidje maar daarna doe je dat niet meer echt veel, althans wij niet.

Actief hoeft niet altijd beter te zijn dan passief maar kan wel.

Nadeel van actief 3D is dat je batterijtjes in je brillen nodig hebt.

Voordeel daarvan is weer dat elk oog een full 3D HD beeld voorgeschoteld kan krijgen, maar weer met als nadeel dat de framerate gehalveerd wordt.

Bij passief is wel het nadeel dat bij een bepaalde kijkwijze (hoofd schuin naar links bijv.) je 3D beeld pleitmans is en in zeer goedkope brillen kan sommige kleur zwart/wit worden. Actief lijkt me in geval van 3D beter.

Je kunt zelf de verschillen hier eens op je gemak bekijken.

Samsung heeft dacht ik actief.

 
Ik heb sinds kort de ue55hu7500 uhd tv en die bevalt prima.

Het is wel belangerijk om de juiste instellingen te hebben voor optimaal beeld.

3d heb ik niet gebruikt,maar netflix is wel reuze handig vooral voor de kids.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan