universele afstandsbediening en humax

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Heb net en nieuwe Thomson TV. Daar zit een universele afstandsbediening bij, maar tussen hun codes staat niks van Humax, wel andere digitale ontvangers.

Thomson bellen lost niets op, van Humax hebben ze nog nooit gehoord.

Wie kan mij vertellen met wat de Humax afstandsbediening compatibel is, zodat ik een andere naam kan kiezen. Ik heb keuze uit tv, vcr, hifi, cd, dvd, ld, sat, digi sat ...

Thanks,

Red

 
Zit er geen "leerfunktie" op? Dan zou het wel moeten lukken.

Met de standaard tabellen ga je niet ver komen. Ik ben nog in geen enkel lijstje de Humax tegen gekomen.

 
Ja ik heb het zelfde probleem gehad. Op een gegeven moment wel 10 afstandb. Maar nu heb ik de ultime oplossing een Philips Pronto. Die kan dus gewoon alles en alles en nog eens alles aan. Daarnaast is hij programmeerbaar via je PC.

Alleen de prijs ja das niet niks ca Fl 600,-- exlusief voeding

 
Nee de humax kun je niet bedienen met de thomson ab, let er verder wel even op als je bv een philips ab koopt dat je sommige functies niet normaal kan over zetten op je philips ab inverband met de codes van thomson, je hebt hiervoor wel een trukje zodat het wel goed werk (dubbele commando's progen voor 1 toets)

Ik gebruik hier de philips sbc ru880/00 kost +/- 199,- en werkt verder goed op de thomson en de humax.

 
Een 'leer' functie zit er niet op, enkel standaard codes.

Met deze nieuwe remote die bij de Thomson zat kan ik alles wat ik staan heb bedienen.

De Humax moet toch compatibel zijn met IETS ... het kan toch niet dat ze bij Humax nieuwe IR codes hebben uitgevonden.

Ik zeg maar wat, de code van een AIWA hifi set of zo zal wel werken, het is gewoon kwestie van te vinden wat juist overeenkomt.

CU

Red

 
Even op de site van oneforall gekeken, code voor Humax is daar 0863.

Met een search in de manual van oneforall gevonden dat ook Galaxis, Austar, Europa, Amstrad, Delfa en Phonotrend dezelfde code gebruiken.

Die ga ik nu eens gaan testen met de remote van Thomson.

Wie met hetzelfde probleem kampt kan bovenstaande merken ook eens proberen op zijn remote.

Groetjes,

Red

 
ik heb zelf de philips pronto de nieuwe met 2mb werkt perfect alle knoppen van je hummi ab erin met touchscreen en zelf programeren is ook mogelijk alleen de prijs NLG 880,00 maar dan heb je wel een afstand bediening voor al je apparaten!!!

 
Probeer de Lifetec 'Universele AB LT 3607' eens, deze werd een tijdje (paar maanden) geleden o.a. bij de ALDI verkocht voor nog geen 2 tientjes (14,95 geloof ik). Hiermee kun je wel een Humax besturen (code sat 476). Deze biedt plaats aan 5 app. maar voor bijv. cdspeler kun je ook gewoon een 2de sat receiver kiezen. Een leuk ding met ledjes voor 'speciale' functies. Maar het blijft natuurlijk een beetje behelpen zo'n ding: er gaat meestal niets boven de originele AB.

Grtz,

 
Werken de OneForAll afastandsbedieningen goed om de humax?

Iemand ervaring ermee?

Grtz,

 
dit zijn de codes voor thomson tv

196 198 237 287 333 335 343 399 471 490 501 568 037 109

veel succes

spacenld

 
sorry maar dit zijn de codes voor de humax met one for all ab

0863 0283

geluk er mee

spacenld

 
Mijn oplossing is de Sony RM_AV2000T.

Heeft ongeveer 650 programmeerbare plaatsen!!!!!!! en kost de helft van de Pronto. (F325,-) Alle andere ab's liggen in een doos op zolder

 
Die lifetec waar werkezel het over had kun je wel vergeten. De humax staat er wel tussen en de humax reageert ook wel, maar..

als je op de 1 drukt gaat ie naar 2, als je op 2 drukt gaat ie naar 6 , enz. Dat ding is dus niet te gebruiken voor de humax irci5400

 
Ik heb ook zo'n sony av2000T en dat werkt dus prachtig, van uit mijn luje pc-stoel bedien ik alles van hifi,sattuner, ps2,Tv,mp3player,schotel,vcr,..

Het leuke is dat je combinaties kan ingeven zodat je bv met 1 knop al je dingen kan afzetten....

Het nadeel is dat je geen tekst aan de knoppen kan toevoegen...

Zodat het voor iemand die niet vertrouwd is met de remote nogal moelijk wordt om de juiste knopjes te vinden, maarja.. hij is dan ook de helft goedkoper dan zo'n volledig programeerbare remote.

 
Ik gebruik ook zo'n Sonny av2000t, fijn ding en de Hum reageerd er beter op dan op de originele ab.

 
Wat dacht je van de Philips RU 880?

Ideale universele AB, zowel IR als HF,

ligt fijn in de hand, mooie grote toetsen

Stuurt acht apparaten aan,

en dankzij de leerfunctie ook perfect de Nokia en Humax!

Digidirk

 
Dit is het antwoord dat ik terug kreeg van Humax :

The Humax remote control is not compatible with any other brand. We can

give you the frequency and codes used:

Infra Red carrier frequency used is 455KHz.

StandBy(0x00) TV/SAT(0x02)

1(0x03) 2 (0x04) 3 (0x05) TV/RADIO(0x0d)

4(0x06) 5(0x07) 6(0x08) Mute(0x18)

7(0x09) 8(0x0a) 9(0x0b) Recall(0x41)

0(0x0c) Volume + (0x1f) Program + (0x10)

EPG(0x1b) Volume - (0x40) Program - (0x0f)

Cursor-Up (0x11)

Cursor-Left(0x12) OK(0x11) Cursor -Right(0x14)

Cursor-Down(0x15)

MENU(0x0e) Help(0x17) Time/White(0x19) Exit(0x16)

Info/Red(0x1c) Soundtrack/Green(0x1d) Subtitle/Yellow(0x1a)

UHF/Cyan(0x1e)

Voor de techneut die zelf wat wil gaan prutsen ...

CU

Red

 
@Digidirk

hoe zit het met de gevoeligheid van de philips, is die net zo als de nokia? (zodat je niet precies hoeft te richten op de ontvanger??) ik zit nl ook te denken aan zo'n afstandsbediening, maar ik zoek wel een die je niet zo precies moet richten.

Matrix

 
Gevoeligheid van de Flips is prima, net zo goed als de originele Nokia afstandsbediening, zelfs beter dan de AB van Humax, die je toch goed moet richten.

Leuke van de Flips is verder de RF mogelijkheid, hij stuurt zelfs via RF direct m'n Marmitec RF/IR aan, blijkbaar zelfde frequentie...

Verder kun je macro's programmeren, met een knop bijv de tv, hifiset, satdoos etc aanzetten...

Alleen programmeren van AB was bij Humax wat lastig, Humbox gebruikt waarschijnlijk wat afwijkende IR-codes. Maar na wat experimenteren 'learnt' ie alle functies van de HUMAX-AB

De Flips stuurt bij mij nu alles aan: MD, CD, Receiver, Nokia Dbox, Humax, Pace analoge satbox, TV en tot voor kort positioner....

En dat voor zo'n 175 piek,

Greetz Digidirk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan