Unloop...

BT,

Is een DAC niet gewoon een Digitaal Analoog Converter?

Goka

@Goka: Dat is ook een afkorting van DAC.
Alleen weet ik niet of dat dan wel zo van toepassing is als je het over een scripttaaltje hebt.
Maar het zou evengoed kunnen hoor, ik schreef al dat ik het zelf ook niet zeker wist.:)

http://www.basiccard.com/index.html

UNLOOPERS are just programmable ISO-7816 reader/writers, nothing more.

What all this means is that an Unlooper is really nothing more than a PROGRAMMABLE PROGRAMMER and it is trivial for YOU to write a flash that will allow the device to be used with various smart cards that an ordinary programmer will not read or program. Even the HU-Card that DirecTV? use requires a glitching device (which an Unlooper has) to read it to discover its security aspects. This REVERSE ENGINEERING is not illegal at all. Ordinary programmers were not able to do this earlier. So if you wanted to have a look at the HU Card (not to steal but to see how their card was formatted) then you need a so called Unlooper to do so. Flash programs are available free all over the Internet that would allow you to write to these Atmels, read them and even repair them. There is also a flash that will program the code needed for what are called boot loaders, really nothing more than boards that will allow the use of a damaged DSS card in an ordinary receiver. If they are NOT used to illegally steal or obtain programming, these can be perfectly legal devices and cannot on their own receive or decode any DirecTV? signal. They simply allow a damaged card to work. Unfortunately DirecTV? themselves tell some lawyers that these are ONLY for the purpose of stealing their signal but that is not true of the BootStrap (really a Dead Processor Boot Board) or and especially what is often called an unlooper but is just a more sophisticated programmer ..

Even ter informatie ..
Een HU Card = P4 = NDS = gelijk aan C+ Card ..

Glitch .. Cya ..

Bedankt voor de goede bijdrage.
Ik heb wel op ??n van de sites gelezen dat HU cards schaars gaan worden en op is op, betekent in mijn visie dat dan de support ook snel verdwenen zal zijn. Wat denk jij, is het verstandig om zo'n kaart aan te schaffen en wat zou je er dan nog mee aan moeten vangen? Voor mij nog een groot vraagteken.

Goka

Ik zou zo'n kaart nu niet aanschaffen ..
Maar wel een Progger die tot Unloopen in staat is ..
Ik heb er een half jaar geleden is een stukje over geschreven hier of bij Hutsefruts (weet ik ff niet meer) met ook het type wat je nodig had en hebt om any card te bewerken de software word bijgeleverd dacht ik .. om dat het in de US niet illegaal is .
Het gaat dus om het Glitchen van whatever voor kaart ..
Als ik even een beetje meer tijd heb zal ik het weer eens opzoeken ..
Maar ga maar eens goed zoeken in America en Australia ..

Cya ..

Zou de Ghostwriter dit ook kunnen of niet?

Nog even snel dit :

De T911 Progger is een fast unlooper die werkt met WinExplorer soft ..

Cya ..

google maar eens op dsshelper en unlocking....

1e hit

suc6

....sorry, had eigenlijk in de thread unlooper moeten staan, verkeerd knopje gebruikt

Een tijdje terug heb ik van iemand een linkje gehad die ging over "Mongoose unlooper" , nu heb ik daar eens op verder gezocht, en ik denk dat deze, het voor mij degene gaat worden... ;)

Een paar (riskante!!!) linkjes...

Weer DSS ;)

En nog eentje met volgens mij wat leuke uitleg ;)

glitch settings... (DAC!)

En dan verder gezocht op de eventuele te gebruiken software...

Wildthing...

nogmaals wildthing plus een uitleg over de unlooper ;)

Zo ik heb weer 1 en ander te testen, en de "Modjes" te editten ( hopelijk niet ;) )

Ik bezocht nog een site fortuinlijke stad is mijn vertaling met zeer veel soft, DOS en Windows applikaties.
Het wordt steeds moeilijker voor deze amateur om het allemaal te volgen, step by step leer je toch wel veel, en mijn indruk is, gezien het enorme aanbod van soft, dat er veel meer kan, dan voor mogelijk werd gehouden, maar vind nu maar eens de goede combinatie.

Goka

Maar ik zet nou niet alles tegelijk weg, want anders komt er veel te veel info en dan kan ik voor mezelf de boel niet goed doorlezen, er moet jammergenoeg ook nog gewerkt worden ( om dan over de rest maar niet te praten :biggrin: )

Maar je moet niet denken Goka dat dit zo 1, 2, 3 lukt, er zal heus wel een tijdje overweggaan, ik neem ff een quotje uit de site die ik nu weer heb...

Het is maar een klein stukje eruit, maar lees maar eens...

Part 3: Cloning a Card with an Unlooper:

So, you have a card that?s getting the dreaded ?745? error message. The good news is that you have a buddy that is paying for his service, and doesn?t mind you borrowing his card for a little while. There are several ways to clone a card. I?ll give you just one. I think this is the easiest:
1. Open up Basic U6, and insert his good card.
2. Click on the magnifying glass (read eprom image from card).
3. Click on ?file?, then ?save eprom file?. Name this something you can remember, like ?Jim?s good Bin?. This doesn?t work if you friends name isn?t Jim, so make it something you can remember and is appropriate.J
4. Remove his card, and insert your card.
5. Click on the Lightning bolt (write eprom image to card). When it asks ?are you sure?, click ?yes?. This will make a perfect duplicate of your friend?s card.
6. Click on ?One Step Clean?, and clean the card to 0 bytes diff.
7. You are now ready to add an image, like SummitStealth16b-44 or W3M@44.

Hier wordt dus over een error in de kaart gepraat, maar het is mij nog niet bekend of de gemelde error in onze kaart zit? Ik weet het niet, misschien zit deze bug er wel in........

Zo en nu ga ik eerst eens mijn eigen linkjes (morgenavond) eens doorspitten ;)

@Goka

"De T911 Progger is een fast unlooper die werkt met WinExplorer soft .."

Stel .. je neemt deze progger .. en WinExplorer 5.0 .. de juiste Glitch instellingen .. "en als voorbeeld dat wel natuurlijk" je C+ card of beter nog een C+France card (want daar kan je al een MK2 mee maken ,(dat heb ik ook al een een maand of drie geleden gemeld .. maar dat terzijde)) dan heb je daar een plaatje van een voorbeeld natuurlijk .. een beetje doorzetten en er zijn dan ineens meer mensen die C+ open hebben en dan hoeft het niet eens Seca te zijn (in het geval van C+).. begrijp je ? ..
Er zullen heus wel kaarten sneuvelen maar ja .. Shit Happens ! ..

Happy Glitching ..

Cya ..

Ik snap er geen hol van maar ga me er zeker in verdiepen. Heb een idee dat dit hetgene is waar we naar opzoek zijn als ik het zo leest.

Ik wens een ieder die zich hiermee bezig houdt heel veel suc6

Goka en Freggel1,

Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem. Ik heb zoveel info, dat ik door de bits de bytes niet meer zie. Ik zit namelijk nog met een vraag als: welk winexplorer script moet ik gebruiken om een org MOSC V7.3 te unloopen. Welke type Rom zit er op een V7.3 enzv. Ik wil deze materie mijzelf graag eigen maken alleen gaat daar veel tijd in zitten. Tja en als mijn baas op dit moment ook nog wil dat ik wat meer werk (overwerk) dan blijft er weinig tijd over om te studeren en dus ben ik opzoek naar een snelcursus.

Green Hornet,
Is deze T911 programmer ook in Nederland te krijgen, ik vind alleen maar links naar buitenlandse site's, of is hij misschien onder een andere naam verkrijgbaar.

Maar vriend .. wat is er mis als je hem in de US koopt ? ..
Is die nog goedkoper ook .. toch ?
Je krijgt hem netjes thuis bezorgt ..

Cya ..

Super jongens,

Goed werk, als we zo door gaan komen we er wel (wel veel lees werk)

Op welke reguliere kaarten zou er een image geschreven kunnen worden, die info mis ik. Als een HU hetzelfde is als de + kaart moet het ook mogelijk zijn om die gewoon open te zetten.

Maar ik vind het vooralsnog te link om met mijn orginele kaartje te gaan expirimenteren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan