UPC Nagravision

D

djmarzel

Beste mensen. Ik heb eens even een vraag. Hoop dat ik hier op de goede plaats ben.

Heb nu Digitale TV van UPC met zo'n alles-behalve-geweldige Settop-box, zoals Upc het noemt.

Nu wil ik graag met een DVB-C kaartje in mijn PC (met mediaportal) Tv kunnen kijken. Heb hiervoor een leuk kaartje van KNC-ONE.

Wat ik alleen begrepen heb is dat UPC NagraVision gebruikt wat door de meeste CI-adapters niet ondersteund wordt. Daar nog eens bovenop komt het feit dat UPC de Kaart koppelt aan de decoder.

Erg leuk dus... Graag zou ik willen weten wat ik allemaal nog zou kunnen doen om het wel werkende te krijgen. Is er een softwarematige decrypter voor Nagravision? Of is er een goede CI-adapter verkrijgbaar om dit klaar te spelen ?

Het gaat mij niet om alle pay-zenders zoals Film1 e.d. Als ik gewoon de zenders kan bekijken zoals ik nu doe met dat setfrot-ding vind ik het best.
Zoals ik heb begrepen laat UPC slechts enkele FTA-kanalen door. Op vrijwel alle normale zenders zoals RTL4/5 hebben ze de encryptie zitten.

Ga vanavond even kijken of ik de FTA-kanalen al kan bekijken.

Als iemand me kan en wil helpen ben ik z??r dankbaar!!!
 
Wat ik alleen begrepen heb is dat UPC NagraVision gebruikt
Volgens mij heb je het dan verkeerd begrepen.
UPC gebruikt namelijk Cryptoworks voor zover mij bekend.
 
Okay, dan ben ik misschien niet goed ge?nfomeerd, maar goed.
Zal het nog even uitzoeken, en kom er op terug.
Heb het gehoord van iemand die in de techniek zit van Casema.
Dan zou ik nog iets moeten weten hoe de kaart te gebruiken op mijn CI.

Idee?n iemand ???
 
UPC gebruikt op de kabel nagravison (2) en op satelliet gebruiken ze cryptoworks.

Bij veel hobby modules magic / matrix enz zijn in staat beeld te geven op tvcabo die ook nagravision (1/2) uitzendt. Misschien werkt zo'n cam na het inbrengen van de juiste box key?
 
Heb gister de DVD-C kaart (zonder CAM) in de PC gezet. Even de standaard software ge?nstalleerd. Ik heb met de standaard-tuner software wat zoek acties gedaan, en kan al enkele kanalen vinden.

Na wat google-en schijnt het zo te zijn dat UPC alle standaard-pakket zenders gewoon FTA doorgeeft. Kan iemand me helpen aan de frequenties van de kanalen zodat ik ze in de tuner kan instellen ?

Heb dus geen CAM, probeer de zenders gewoon te ontvangen via de DVB-C kaart (philips-tuner).
Ik kan zo geen CAM vinden in Nederland welke NagraVision ondersteund.
En ik zit nog met het feit dat de CAM married is aan de Decoder van UPC.

Nogmaals even voor de duidelijkheid, het gaat hier gewoon om het legaal ontvangen van mijn UPC Digital op mijn Home Entertainment System.
Dus niet over het illegaal ontvangen van Film1 e.d.

Als iemand iets weet mag je ook even mailen, marcel@vdvpc.com
 
Begin bij frequentie 164 MHz en ga dan met stappen van 8 MHz omhoog zoeken. Dan heb je als je dit doet tot 400 MHz alle frequenties die UPC gebruikt voor het digitaal pakket.

Met een Alphacrypt CI (niet de light uitvoering maar de normale) zou het volgens sommige mensen mogelijk moeten zijn om de gecodeerde kanalen van UPC met een geldige abokaart te kunnen ontvangen.

De komende tijd zal heel veel info over zowel satelliet als kabel ontvangst van digitale televisie komen te staan op www.satellietnieuws.nl
 
Ik ga het morgen gelijk proberen. Bedankt voor de info!

Enig idee welke CAM (merk) ik dan zou moeten hebben, en waar te koop ?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan