Update mislukt, geen ontvangst meer, wat nu?

F

foppo

Nou, ik heb het helemaal voormekaar, de update naar versie 2 is na een paar keer proberen te starten echt helemaal mislukt.

En nu heb ik dus helemaal geen ontvangst meer met de Strong 8000.

Ik krijg alleen i.p.v de klok een horizontaal streepje in de display.

Wie weet raad?

 
Er zijn 2 manieren om het ding weer aan de praat te krijgen:

1- je gaat net zo lang door tot de software er goed in staat.

2- downgraden (terug naar de software die er in zat voordat je begon.

In beide gevallen moet hij het weer doen, ik heb ze alletwee geprobeerd.

 
@Foppo

Als je het precies doet zoals ze op de strongsite in de help beschrijven kan het niet misgaan.

Weet je wel zeker dat de print en seriele kabel 1 op 1 staan? Want daar kan het ook aan liggen.

Bij mij lukte het in een keer.

Het meeste werk was om de kanalen weer een beetje op regel te krijgen.

Succes fredje

 
kijk effe naar je printer die geinstalleerd staat. Installeer anders een GENERIC printer (tekst alleen) en de spool settings op RAW. Works for me

 
Nou, het werkt weer, ik heb een kabel verwisseld waarmee hij het kort geleden nog wel deed maar nu zit daar kennelijk een kabelbreuk in...als ik 'em doormeet dan weer wel en dan weer niet!!! Je kent dat wel...

Dus alles draait weer!!!!

Allemaal bedankt voor de goede adviezen en hulp!

FOPPO

 
Dus heb toch de oude firmware maar weer terug gezet.

En nu doet ook taquil** het weer als vanouds.

Heeft of weet iemand al een workaround voor dit probleem?

Wat ik zie en hoor zullen meer providers hun zenders onzichtbaar gaan maken voor de diverse nieuwe firmwares.

 
foppo jij zegt dat je taq weer hebt

met versie 15?

ik heb hier een nokia met versie 15.

c+ blijft werken maar x-zone valt gelijk

weer weg.

en taq blijft zwart?

is versie 20 niet beter?

apkay.

 
Ik gebruik de Strong 8000 met versie 1.5, WallBanger 2.02tango met de nieuwste keys uit de voyager file,en de season interface.

Alles draait als een tierelier, alleen heb ik nog dat probleem van 10sec zwart om het uur.

Met versie 2.0 (de laatste update van strong) zie ik geen Taq... meer. Dus heb ik daarom de uode maar weer terug gezet

 
Ik heb de Strong 8000 met versie 15 voor de firmware. Als ik het goed begrijp is het dus beter niet te upgraden naar versie 20. Waarom zou je trouwens uberhaupt upgraden?

 
Met versie 15 vallen veel zenders om de 10 minuten ongeveer 6 seconden weg. Met versie 20 zijn die 6 seconden wegvallen verholpen maaar enkele hele leuke kanalen van zuidelijke afkomst zie je dan helemaal niet meer.

Vandaar, niet upgraden.

 
nooit upgrade naar v20 heeft geen één voordeel.

nederlandse zenders werken 100% alleen kiosk en tequilla heeft een kleine probleem het uitvallen van 10sec.

als je upgrade naar v20 heb je helemaal geen kiosk en tequilla

 
Er is wel degelijk een voordeel, want in de Spaanse en Franse Canal + pakketten zitten ook heel veel andere zenders die het nog wel doen als je V20 hebt. Die hebben met V15 wel last van de 10 seconden uitval, maar met V20 niet meer. Dan doen ze het dus vlekkeloos.

Je moet dus zelf uitmaken of je upgrade. Als je meer naar de gewone C+ zenders kijkt dan naar de PPV kanalen, dan moet je upgraden. Kijk je meer naar PPV, dan moet je niet upgraden, want zoals het nu lijkt kun je dan helemaal niet meer naar PPV kijken. Totdat Canal Digitaal in ons land met PPV begint. Dan kan het weer wel.

Succes,

Paul

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan