upgrade pace 501G6

H

huub

Ik heb een pace 501 G6 ontvanger proberen te upgrade met nieuwe software omdat de ontvanger zijn instellingen niet wil vasthouden. het lukt me om de software uit te voeren maar stopt na ongeveer 30 seconden met de foutmelding op de display E 32. Heeft iemand in zo'n ontvanger nieuwe software gestuurt ?

huub

 
ja ik heb voor een kennis nieuwe software gestuurd, geen probleem tegen gekomen, ik heb het overigens wel in PURE DOS MODE gedaan, dus computer opstarten in de dos prompt.

sux6

 
Fenzo bedankt voor je reactie,

Ik had de computer op gestart in dos mode ook zonder config.sys en autoexec.bat.

In de gebruiksaanwijzing stond dat de PC te snel zou kunnen zijn. Ik heb een Pentium III. Zou het op een ouder systeem beter werken ?

huub

 
Hi,

Van het weekend geprobeerd om een Pace DVR501 G4 te upgraden maar helaas...na een succesvolle connectie verscheen E4 op het scherm. Op zoek gegaan naar de meest ranzige PC in huis (P166) maar exact dezelfde melding. Hoe ver moet je terug in de tijd gaan wil het gaan werken ?

was signed,

theGIZMO

 
De melding E4 betekend volgens het grote Pace instructie boekje ;) niet meer dan: Please insert smart card, Zit er wel een kaart in? Als de ontvanger deze foutmelding geeft of zit ie er wel goed in. Het is maar eens suggestie.....

Kheb zelf ook al eens een paar Pace-jes ge-upgraded maar vergt wel enig geduld. Het ging bij mij vaker goed dan fout. Een lage baudrate gebruiken wilde ook nog wel eens helpen. 9600 baud moet het wel mee lukken (altans bij mij wel dan)

Suc6

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Euh voor diegenen die goed hebben gelezen moet dit natuurlijk zijn dat het vaker FOUT ging dan GOED. Ik kon mn post niet editten ????? zodoende maar een replytje dan.

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Hi HurryBird

Tja, beestje is al oud hè...boekjes verdwenen.

Maar inderdaad met/zonder kaart geprobeerd maar niets ging werken. Uiteindelijk, de aanhouder overwint, toch maar een 486 Mobo van de plank gepakt (volgens de readme-file een upgrade-probleem bij snelle PC's), de laagste baudrate ingesteld en zowaar de nieuwe software staat erop :).

Misschien een probleem met de UART16550 chip in recente PC's die niet aanwezig is in de 486 ?

was signed,

theGIZMO

 
ik gebruik gewoon een pentium 3 850mhz.

ik doe het zo ik start de computer vanaf diskete.dan shift f5 dos mode werkt altijd. als hij nog niet geupdate is.

de pacjes hebben vaker de melding geen signaal. wie weet hier de oplossing voor. of software. hoef ik ze niet meer op te sturen naar bombeek.

gr gert

 
E04= Laatste software aanwezig...

E32= Update niet mogelijk via RS232

Worden instellingen niet vastgehouden???

Waarschijnlijk opnieuw flashen (bij leverancier) of defecte eeprom/flash.

 
Geen signaal: elco's in voeding controlleren en frontend (naast tuner)

 
Ik ben naar de pace dealer geweest en inderdaad, de Eprom was defect. Zoveel weet ik ook niet van electronica

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp

huub

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan