upgrade software ontvanger voor de schotel van 19,2 naar 23,5 gr

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo luitjes,
Even een paar vraagjes. De schotel draait automatisch naar 19,2 op de caravan. Nu een upgrade laten doen naar 23,5.
Bij mijn upgraded kastje kreeg ik een lnb erbij die geschikt was voor s2, de oude was niet meer geschikt  vlg de caravanhandelaar.
Mijn vraag: is dit zo.
mvg
rolsat
 
rolsat: je schrijft een paar vraagjes... We zien er maar ??n.

Geen idee wat de handelaar bedoelt, maar een lnb is een lnb en heeft niets met codering van doen. Onzin dus. Mogelijk heb je een duo lnb (2 koppen) of zo. Overigens is canal digitaal bezig seca2 uit te faseren, dus de sd-zenders zullen op 19,2 verdwijnen; in oktober dit jaar zullen de laatste 2 zenders (NPO 1 en 2) verdwijnen. Als het je alleen gaat om astra3 (23,5) en je met de caravan binnen de satbeam van de 23,5 blijft zul je met je oude lnb prima de Nederlandse zenders van die satelliet ontvangen. Het kan natuurlijk wel zijn dat jouw oude lnb te veel ruisverlies (dB) heeft en de nieuwe lnb een lager dB verlies heeft. De vraag is of je dat verschil ook nodig hebt, maar kwaad kan het zeker niet
 
Luitjes,

De bestaande lnb is nog van goede kwaliteit op 19.2 , de s2 lnb heb ik getest en maakte weinig verschil.
Dus ik probeer eerst de oude lnb op 23,5.
mvg
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan