Upgrade v20 bij SRT 8000 mislukt, ontvanger doet niks meer...

H

HurryBird

Wie weet raad??? :confused: :confused:

Kheb twee maal geprobeerd een SRT 8000 te upgraden naar de nieuwe versie 20. Alles netjes van de site afgehaald en geïnstalleerd. Helaas ging het mis waardoor beide ontvangers nu helemaal niks meer doen, geen display helemaal niks.

Voor de duidelijkheid voeg ik hieronder even de foutmeldingen toe die ik op mn scherm kreeg tijdens de upgrade:

Ontvanger 1:

boot_LIBDAT_ECP_1.6.a(DA3NED_VEN_V20.3)

FLASH ADR=bfc00000 AM29LV800B

FLASH ADR=a1200000 M29W800B

FLASH ADR=a1300000 (90,90) non reconnue

debut de transfert parallele

attente negociation: ECP

rince E2PROM

rince zone BACKUP page_bfc90000

rince zone BACKUP page_bfca0000

rince zone BACKUP page_bfcb0000

rince zone BACKUP page_bfcc0000

rince zone BACKUP page_bfcd0000

rince zone BACKUP page_bfce0000

rince zone BACKUP page_bfcf0000

!!!!! ERREUR commande (clef=fecedea1 adr=20000040)

flush(18f02a)

De eerste keer ;) lukte wel goed, programma gaf zelfs aan dat de ontvanger uitgeschakeld kon worden, maar helaas na inschakelen helemaal niks........

Ontvanger 2:

boot_LIBDAT_ECP_1.6.5(DA2NED_VENTE_V15)

FLASH ADR=bfc00000 M29W800B

FLASH ADR=a1200000 M29W800B

FLASH ADR=a1300000 (90,90) non reconnue

debut de transfert parallele

attente negociation: ECP

rince E2PROM

rince zone BACKUP page_bfc90000

rince zone BACKUP page_bfca0000

rince zone BACKUP page_bfcb0000

rince zone BACKUP page_bfcc0000

rince zone BACKUP page_bfcd0000

rince zone BACKUP page_bfce0000

rince zone BACKUP page_bfcf0000

transfert page_a1200000

!!!!! ERREUR commande (clef=00088fa1 adr=004086b8)

!!!!! ERREUR commande (clef=a0210848 adr=80adafbf)

!!!!! ERREUR commande (clef=1c3c1881 adr=2a0311c8)

!!!!! ERREUR commande (clef=20210c49 adr=01460200)

!!!!! ERREUR commande (clef=2388210c adr=49401a02)

!!!!! ERREUR commande (clef=81262421 adr=4ff80037)

!!!!! ERREUR commande (clef=00143410 adr=010d57c0)

!!!!! ERREUR commande (clef=e0000800 adr=0000003c)

!!!!! ERREUR commande (clef=aaf24a52 adr=16c65d4c)

!!!!! ERREUR commande (clef=00801330 adr=f0030000)

!!!!! ERREUR commande (clef=00030303 adr=03030303)

!!!!! ERREUR commande (clef=3d0fc3d4 adr=b6a0d14a)

!!!!! ERREUR commande (clef=7e0a9516 adr=15376e39)

!!!!! ERREUR commande (clef=e4db5204 adr=c9a97215)

!!!!! ERREUR commande (clef=782ee9c3 adr=0bc6b75e)

!!!!! ERREUR commande (clef=0014afa3 adr=0018afa4)

!!!!! ERREUR commande (clef=fdbabb0e adr=16b1606a)

!!!!! ERREUR commande (clef=2b000800 adr=68c82a13)

!!!!! ERREUR commande (clef=8e0f0028 adr=02808821)

!!!!! ERREUR commande (clef=040c03b7 adr=9cac8300)

!!!!! ERREUR commande (clef=00040220 adr=10210849)

!!!!! ERREUR commande (clef=00003c01 adr=800c9023)

!!!!! ERREUR commande (clef=0003c027 adr=8fc30000)

Bovenstaande kwam bij de eerste upgrade van deze ontvanger in beeld, kheb een poosje gewacht en toen een poging tot afsluiten gedaan (helaas, windows compleet vastgelopen), nadat ik toch maar de ontvanger van de spanning had gehaald en een tweede poging deed, zie bovenstaande voor zelfde resultaat.

Voor alle duidelijkheid, kheb ook geprobeerd versie 15 in de ontvangers te zetten met de daarbij behoredende loadersoftware, alle kabels een keer vervangen, opnieuw een standaard printer geïnstalleerd en de pc die ik gebruikt heb draait op Windows ME)

Mijn gevoel zegt dat de Eprom bij het flashen een deuk heeft opgelopen :sad:

Wie heeft een idee hoe ik dit (het liefst zelf) kan oplossen???

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
Deze foutmeldingen zijn vrijwel standaard, meestal is het voldoende om het gewoon nog een paar keer te proberen tot het goed gaat.

Mocht het echt helemaal niet lukken kun je het beste je dealer bellen en een afspraak maken om het even door hem te laten doen.

Ervanuitgaande dat het een officieele strong dealer is heeft hij andere loadersoftware, daarmee gaat het beter.

 
@Activ, hoe vaak moet je het dan opnieuw proberen???

Kheb het ondertussen al tig keer geprobeerd met helaas steeds dezelfde foutmeldingen, zij het dat het dan een ander adres van de Eprom bevat.

Vreemd blijf ik het vinden dat bij de eerste ontvanger er wel sprake van was dat de upgrade goed was verlopen, maar na aansluiten hiervan helemaal niks meer :sad:

Ook v15 erin zetten wil opeens helemaal niet meer, terwijl ik tot voor kort dit toch nog wel eens een paar keer heb uitgevoerd.

:confused: :confused: :confused:

Iniedergeval bedankt voor je reactie, kzal het morgen nog eens een paar keer proberen en anders maar eens ff bellen met Strong.

Khoud me nog altijd aanbevolen voor andere suggesties/oplossingen.

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
Toch eens wat vragen.

Zo te zien heb je de versie 20 al in je ontvanger.

Mijn vraag is wat geeft de ontvanger aan in het display als je hem nu weer aanzet en wat zie je op het scherm.??

Ook de volgorde van handelingen kan problemen geven.

Mijn handelingen zijn als volgt:

Start mijn prg loader200.exe (45.056) op en stel de compoort in.

Daarna ontvanger inschakelen met het indrukken van de 2 wel bekende toetsen.

Daarna laad ik de firmware file in en druk op start.

Na de update schakel ik de ontvanger eerst uit.

Na inschakelen van de ontvanger kom ik in het menu van de ontvanger terecht waar ik de kanalen opnieuw kan inladen.

Het laaste doe ik dus niet maar herhaal de hele procedure en laad dan niet de firmware file in maar de kanalenlijst.

 
Tig keer proberen hoeft niet, als hij het de derde keer nog niet doet gaat het niet werken.

Dan resteerd mijn advies om je dealer er even naar te laten kijken (of je gaat even bij strong zelf langs).

 
@NvBgm: Zoals ik al schreef doet de ontvanger helemaal niks, start niet op (voeding schakeld wel) en geeft geen display. De manier zoals jij die aangaf heb ik (helaas) ook al geprobeerd, zonder resultaat :sad: :(

@Activ: Okidoki, dan neem ik morgen eens de telefoon ter hand, eens kijken wat de heren bij Strong ervan zeggen.

Eerst dank voor uw reacties!!

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
ik heb net een pioneer geupt

met de stong soft v20

en hij doet het weer perfect.

apkay

 
Gelukkig de problemen weer opgelost, en wat blijkt????

WINDOWS ME is de veroorzaker van alle ellende.

Dit werd toegegeven door de importeur/groothandel leverancier van de Strong.

Gelukkig was ik dan ook nog in het bezit van een pc met W98 erop zodoende heb ik ze allebeide weer aan de praat gekregen.

Helaas moet ik nu dan maar op een spaanse cursus ;);)

Dus voor een ieder die nog niet zijn/haar Strong heeft geupgraded, let dan op: Gebruik geen Windows ME, dit kan je een hoop ellende besparen.

Nogmaals dank aan een ieder die gereageerd heeft!!

:biggrin: Greetz HurryBird :biggrin:

 
Heb 4 dagen geleden mijn strong (oorspronkelijk met software versie 20) gedowngrade naar versie 15 ivm taquilla's. Op een windows ME machine. De bekende procedure met de twee kabels enz.

Dit lukte meteen de eerste keer, maar na het inladen vande kanalen miste ik SBS Net5 Yorin en nog een paar.

Div. malen geprobeerd maar de Taquilla's werken perfect sbs enz. werden niet geladen.

Toen heb ik een satloop tussen de F connector geplaatst en weer de kanalen geladen, dit keer pakte hij alle kanalen inclusief taquilla,s, SBS Yorin de hele bubs.

hoop dat jullie hier iets aan hebben, en o ja,

Ik hoor dat je i.p.v een satloop ook 100 m coax cabel kan gebruiken.

Het signaal moet n.l. verzwakt worden.

gr. Johnno

 
even een reacktie !!!! wat het verzwakken van het signaal betreft: ik heb mij laten verstaan dat er ook een klein aparaatje zou zijn dat je achter de srt800 kan zetten .

Ann dit aparaatje is een knopje waarmee je dan het sigaal kan verzwakken .

Voor info bel even met Strong die weten meer .

of loop even langst bij je satboer D: D:

 
jammer dat ik mijn bericht niet kon verbeteren maar ik bedoelde de SRT 8000 :biggrin:

 
Div. malen geprobeerd maar de Taquilla's werken perfect sbs enz. werden niet geladen.

Bedoel je met "perfect" ook met de nodige onderbrekingen??

Zoekende

 
@ apkay heb jij een pioneer geflasht met de strong soft,ik dacht toch dat dit hardwarematig twee verschillende machines waren.Als het werkt wat jij zegt zou dit dus betekenen dat degenen met een pioneer zonder taq** er de strong 15 in zouden kunnen zetten.

greetz Geinponem

 
Ik heb Versie 2.0 in de strong zitten maar ik wil weer terug naar 1.5 heb meerdere malen geprobeerd maar ik krijg de 1.5 er niet meer in de 2.0 versie krijg ik er wel weer in.

 
ook geupgrade naar V20 (ging perfect),

maar toen kwam de ellende...weer downgraden naar V15

OP EEN WIN98 MACHINE

mooi mis dus, ook een ereur(of zoiets)

opgestuurd naar strong

vandaag belden ze, machine was dood , zo dood als een pier

moet nieuw moederboard in (garantie gelukkig)

dus heren(en dames) PAS OP!!!!

 
Hawkeye1,

het staat een paar berichten hoger vermeld, dat is een verzwakkertje wat het hoogfrequent signaal een aantal decibellen omlaag brengt zodat je minder kans hebt dat je ontvanger word overstuurd door te harde signalen.

Een lnb met een lagere doorgangsversterking (ongeveer 35 of 40 db) wil ook wel eens helpen.

 
Ik zie dat er mensen zijn die waneer ze eenmaal v20 in hun receiver hebben geladen dan niet meer v15 er in kunnen krijgen.

Dit klopt omdat je wel steeds een hogere soft.versie kunt laden maar niet een lagere. (nagevraagd bij o.m. Strong)

Soms lijkt het wel dat je weer de v15 inlaad maar dan blijkt waneer je de soft versie opvraagd in je menu toch weer v20 ziet staan.

De enigste manier om dit weer helemaal terug te zetten is in de v15 software de versie aan te passen naar v21.

Dan lukt dit weer.

 
Heb ook gebelt met Strong en volgens de TD daar kan het wel maar als je het niet voor elkaar krijgt dan kan je hem opsturen dan doen ze het voor je (zitten wel kosten aan verbonden !!!)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan