Usb harddisk

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

Ik heb een van fr usbpoorten een usbhdd aangesloten.

Het systeem ziet em wel, maar formateren en bestandscontrole wil ie niet doen.

Schijf is ntfs geformateerd via pc, had ook al eFat geformateerd, maar dan doet ie het ook niet :[

Het gaat hier om een Droomdoosje dm80 hd pvr.

Wie kan me helpen??

Bedankt

Paul

 
had ook al eFat geformateerd
Wat is eFat voor een formattering? Of is dat een typefout en had dat gewoon FAT moeten zijn? Ik neem aan van wel.

Ik weet nog niet genoeg van de DM800 om te kunnen zeggen of je de USB aansluiting ook voor een HD kunt gebruiken, gezien hij immers ook een eSata aansluiting daarvoor heeeft.

Een andere optie wat je zou kunnen proberen is iets als Partition Magic Pro installeren op de pc en dan de schijf formatteren met het ext3 linux systeem.

 
hoi

Moet "exFat"zijn

En dan zit in Windows 7, heb alleen de mogelijkheid: exFat of ntfs

Kan fat32 ook gebruikt worden?

 
Nog nooit van exFAT gehoord, dus geen idee wat Microsoft opeens weer met die rare benamingen wil in windows 7.:)

Maar wel fijn om even te weten waar het vandaan komt, had er nog nooit van gehoord, bedankt voor de uitleg.

Nee met fat32 werkt het niet, maar vaak kan Linux wel Fat32 geformatteerde schijven opnieuw formatteren en NTFS niet, vandaar de vraag.

 
hoi

Zou het kunnen zijn dat de schijf te groot is, 500.107 gb, geeft ie aan. 500 gb dus??

 
Dat zou misschien kunnen alhoewel het me sterk lijkt.

Als ik me niet vergis kan Fat32 dat gemakkelijk aan (tot 8 TB), Linux kan dat ook aan. Maar het is me niet bekend of de Dreambox dat via USB ook aan kan.

 
Ik heb een collega gevraagd, die formateerd em vrijdag ff naar ext3, dan moet het probleem volgens hem opgelost zijn.

Kom er later nog op teru of het ook zo is..

 
Oke, ben benieuwd! Succes alvast!

 
Oke' date=' ben benieuwd! Succes alvast![/quote']
Na lang zwoegen, proberen en lelijke woorden en verwensingen naar bepaalde adressen en hulp van anderen is het gelukt.

Kan nu gewoon opnemen..
 
Hartstikke mooi. Hoe is het nu gedaan als ik vragen mag? Da's wel interessant om te weten nu.:)

Gewoon zoals je aangaf? Bij je kennis geformatteerd naar ext3 en toen in de Dream of evt. ook nog opnieuw geformatteerd in de Dream daarna?

 
Hartstikke mooi. Hoe is het nu gedaan als ik vragen mag? Da's wel interessant om te weten nu.:)Gewoon zoals je aangaf? Bij je kennis geformatteerd naar ext3 en toen in de Dream of evt. ook nog opnieuw geformatteerd in de Dream daarna?
Collega is ziek, dus moest het zelf uitvogelen.

Heb em via de dream geformateerd via blauwe knop en dan optie4/system tools/devicemanager/ daar zie je em dan staan, dan eerst mounten en formateren via dat menu, opnieuw starten en dan linken

Ik had de fout gemaakt om em via .../media/usb te benaderen.

Moet zijn .../media/hdd en toen deed ie het ineens.

Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik via een ander forum goed geholpen ben, ik was er anders niet uitgekomen.

Maar goed, weer een hoop geleerd gisteren..

 
Moet zijn .../media/hdd en toen deed ie het ineens.
Ahaaa.... daar zat hem de truuk. Ja je zou bij een USB HD inderdaad wel verwachten dat je hem via de USB optie zou moeten benaderen.

Dat je via een ander forum geholpen bent is ook prima hoor. De ene keer heb je snel een goed antwoord bij het ene forum en de andere keer bij het andere forum. Belangrijkste is dat je geholpen bent, toch? Daar gaat het immers om en wij zijn niet jaloers aangelegd.;)

Bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan