Vraag USB-STICK FLASH

RICKSAT

New Member
Lid sinds
31 jan 2024
Berichten
11
Waarderingsscore
4
Punten
3
Locatie
EMMEN
wie kan mij duidelijk en begrijpelijk uitleggen hoe ik openpli of openatv via een usb stick op mijn Dreambox dm8000 kan zetten?
 
Ik zie dat zijn lokatie Emmen is, dat is iets tever weg om even een boxje te flashen, anders was hij hier welkom geweest.
 
Hij kan toch ook gewoon als hij een router heeft zijn box en zijn laptop daaraan hangen en de box flashen met b.v. flashwizzard pro. Image op zijn laptop en gaan met die banaan, heeft hij toch geen internet voor nodig, of ben ik nu helemaal achterlijk dan?
 
...buiten dat :biggrin: :biggrin: ;)
Maar de beste man heeft geen vast internet met router etc. Hij heeft alleen een telefoon en een dreambox.
 
In de regel hebben die dingen dat wel, maar het hangt van het model af.
 
nee ik heb een gewone router waar ook een simkaart in kan.ik heb de router via een kabel met de Dreambox verbonden.het werkt perfect.nu de USB-Stick nog welk formaat moet ie hebben voor nfi?en hoe pak je een nfi file uit?
 
dus als ik het bestand, bijvoorbeeld OPENPLI8.2 al op mijn laptop heb.dan heb ik geen internet nodig?(volgens TECH) hoe ga ik dan tewerk?nog een andere vraag,wat vinden jullie van opendroid en satdreamgr?
 
nog even een andere vraag.ik heb een xtrend et 9500 waar ik nu ook openpli opgezet heb. maar bij het opstarten staat er toch eerst openatv is dat te verwijderen?
 
in je box

/ Usr / share / backdrop.mvi
/ Usr / share / bootlogo.mvi
/ Usr / share / bootlogo_wait.mvi
 
Het gaat om het bootlogo van Xtrend, niet het bootlogo van OpenPLi.
De 'gewone bootlogo's' staan inderdaad in /usr/share/ maar die van de fabrikant staat ergens anders.

Je hebt een splash.bin bestand nodig, die moet je op de usb stick zetten waarmee je de box hebt geflasht en die in de map plaatsen waar de andere bestanden ook staan en vervolgens de box flashen.
Ik heb wel een splash.bin maar heb geen idee hoe ik die hier kan uploaden.
 
Dacht ik wat te weten... Klink wel intelligent toch ? :ROFLMAO:
Maar was idd van pli.
Heb het ook ooit eens bij de kop gehad meende dat ik dit toen .. maar goed
@ tech zit wat beter in de materie


Ik heb wel een splash.bin maar heb geen idee hoe ik die hier kan uploaden.
Ff een usb stickie door het scherm duwen
 
wat ik ook raar vind is,met openatv werkt component (y,pb,pr)wel maar met openpli is het beeld wazig roze. kunje een xtrend ook helemaal schoonvegen voordat je er een nieuwe openpli opzet?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan