Usb-stick of wat is het nou???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Vraagjes....

Een tijdje terug ben ik aan het rommelen geweest met een voorloper van mgcamd ( 1.14) , en is er ook over gesproken bij de eendjes, maar ik ga het na wat gesprekjes sinds vanmiddag toch ook eens vragen...

Kunnen er zomaar bestanden van de dreambox verdwijnen, van de usb-stick of Hd ?

In dit geval staat bij alles op usb een minicruzer, maar ik mis een hoop bestanden...

Nu met het weer open zijn van D+ dacht ik, ik gooi de keys in de softcam, maar waar zat dat ding nou toch weer???

Var keys toch, maar nadda...

Die erin gezet, maar geen beeld, verder gekeken ook de autoroll weg, die terug en toen keurig weer beeld met mgcamd...

Maar nou dacht degeen die even meekeek ( boets) dat de nagraroms er ook moesten staan in die map die in de var/keys zit, want die is ook leeg...

Maar die staan er nu dus niet, maar er is wel beeld... waar zijn dus die nagraroms voor?

om nu dus dit lange verhaal af te ronden, hoe kunnen zulke bestanden verdwijnen?

Is nog maar een klein stukkie van wat er toen nog meer fout ging, maar je zou toch zeggen dat iets wat je niet verwijdert niet uit zichzelf mag verdwijnen?

Ja goede vraag. Ik heb hetzelfde euvel eerder gehad met mijn usb stick, al lang geleden eigenlijk en en toen ook gelijk van USB stick gebruik afgestapt.

Anderen hebben er totaal geen problemen mee dus zal het wellicht toch ook wel aan merk/type liggen.

Daarnaast zou het misschien ook aan bepaalde spanningspieken op de usb poort kunnen liggen.

Die nagraroms zijn voor de nagra coderingen, maar wat ze verder precies doen is mij eigenlijk ook niet bekend dus ben er wel nieuwsgierig naar.:)

Ja goede vraag.

Vragen dus blijkbaar, de stick en de nagraroms....

maar afijn we hebben het hier inderdaad al meer over gehad, ook vanmiddag weer, maar ik blijf nu toch nog steeds met vraagtekens zitten, want ik snap echt niet hoe die bestanden dus weg zijn, maar ook niet hoe een dreambox zo over de emmer gaat met het vervangen van 1 simpel cfgtje, in dit geval de mg-cfg... ( standaard cfg!)

hopelijk gaan er wat duidelijke antwoorden op volgen, want sinds dit geval wat ik heb gehad, ben ik andere dingen ook beter gaan begrijpen, want bij mij hielp in dit geval mijn pas gemaakte back-up niet, want deze slaat blijkbaar alleen je eigen instellingen maar op, wat ik trouwens wel vreemd vindt, want er zitten een hoop standaard dingen in een emu en dergelijke zoals cfg's enzo, en die pas je waar nodig zelf aan, en dat zijn dan toch ook eigen instellingen?

dus komt er ook meteen een andere vraag, wat zit er dus in de back-up?

en verderop heb ik er nog eentje, want de serieëele kabel is volgens mij ok een overbodig ding........ ( leg ik nog wel uit, wat ik hier mee bedoel)

Met die seriele kabel denk ik dat ik al weer waar je naar toe wilt, maar dat ben ik in dat geval niet met je eens. Dat werkt namelijk alleen als je DHCP hebt draaien. Geen DHCP is dus ook niet firmware er in via web interface.

Er zijn nog hopen mensen die de zaak statisch hebben ingesteld staan en dan werkt dat dus niet.

Wat betreft de andere vragen wacht ik ook de antwoorden af, want ze zijn gewoonweg zeer interessant.:)

Hi Corné om mgcamd te laten lopen:

/var/keys

SoftCam.Key &

AutoRoll.Key

/var/bin

mgcamd

/var/keys

mg_cfg

AU Files

var/keys

AutoRoll.Key

Het probleem met de usb stick kan verschillende oorzaken hebben. Controleer of je wel een geschikte usb stick hebt, staat bij s*t5all een complete lijst met goed en niet goed werkende, heb zelf wel ééns problemen gehad omdat ik de usbstick als stick geformateerd had, kon toen maar met bepaalde servers connecten, heb toen na veel vijven en zessen de stick opnieuw geformateerd maar nu als disk en heb zinsdien geen problemen meer gehad, maar let wel bij DRZ was het verhaal net omgedraaid dacht ik. Maar bestanden zijn hier nooit zomaar van de stick verdwenen.

Boets.

Jij weet goed genoeg welke stick ik heb, en die is ook toendertijd in 1 van die lijsten gecheckt...

de plaatsen die jij nu aanhaalt waar de bestanden zouden moeten staan daar staan ze nu weer, maar verklaart voor mij nog steeds niet waarom door het instaleren van een nieuwe emu, mgcamd 1.14 in dit geval mijn dreambox zo raar ging doen, niks maar dan ook niks werkte er, en zoal als gezegd zaten er een ineens ook een hoop gaten in de map var/keys, bestanden die ik nadien dus gewoon kwijt was...

Het gaat er mij meer op,lijken dat die mgcamd op 1 of andere manier "corrupt' is, maar hij is nog steeds op vele forums te vinden.

Oké ik heb toen "domme' fouten gemaakt, maar ook jij moet zo affentoe weer eens kijken hoe het zat, en je hebt dan iets meer ervaring als ik met en Dream @Boets, en daarbij hoort in dat geval ook het stukje "logisch ' nadenken waar je mij dan terecht ook op wijst, maar dat zijn nou net de dingen die je dan niet doet, je zoekt te moeilijk...

Daarom vraag ikmezelf ook nog steeds af waar die bestanden gebleven zijn? ;)

Met die seriele kabel denk ik dat ik al weer waar je naar toe wilt, maar dat ben ik in dat geval niet met je eens. Dat werkt namelijk alleen als je DHCP hebt draaien. Geen DHCP is dus ook niet firmware er in via web interface.
Je zit precies goed BT, en ik ga het nog eens verder uitproberen...

Want na dit gebeuren en een herstart ertussen waarin alles weg was en mijn dream kwam met de allereerste "vragen' de tv instelling, dacht ik dit moet anders kunnen, en ben meteen naar de Dreamknop gegaan en de setup voor internet genomen, daar alles ingesteld zoals het hoort, en via flashwizzard de image erin gezet, en dit ging goed en lekker vlot...

djs volgens mij moet een imagen ook met ftp oid erin kunnen zetten, en is serieéel niet nodig, maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten...

Met ftp kan het ook middels de cramfs methode volgens mij of met DreamUpLan (vermits er een 702x versie van DreamUpLan is).

Maar daar ben ik nooit zo kapot van geweest, ook niet met de 7000 serie, dus ik gebruik altijd de seriele nullmodemkabel, dat blijft de veiligste methode.

Als je een nieuwe mgcamd in je box zet overschrijf je de oude. Denk dat er bij jou twee probleempjes door elkaar gelopen hebben. Heb nu net even als test hetzelfde gedaan als jou, ben nu van mgcamd 1.00p12a naar mgcamd 1.14 overgestapt, hier zonder problemen trouwens. Wat ik er wel bij moet melden is dat ik mijn newcsserver handmatig opgestart, ik draai dus enkel met mgcamd 1.14, voor de newcs heb ik een appart scriptje. Jij wilde daar met mgcamd 1.14/newcs 1.17 gaan draaien, misschien dat het daar aan ligt. Kan het niet zo zijn dat je b.v. mgcamd 1.00p12a draaide met newcs 1.16? en dat je newcs ook even had moeten aanpassen? Want wat ik begrepen had is dan ook dat na het opnieuw installeren van newcs daar bij jou de boel weer gewoon liep. En ja waarom je de autoroll en softcamkey en nog wat van dat geneuzel kwijt was weet ik zo even ook niet. Moet volgens mij een kwestie zijn van de boel overschreven te hebben.

Boets.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ All,

Oja, mijn newcsserver is alleen voor intern gebruik. :lol:

Boets.

Heb nu ook newcs hier even aangepast, heb newcs 1.17_bin geïnstalleerd en opgestart(draaide nog op de 1.16). Werkt als een zonnetje. @ Freggel, heb jij toen je de mgcamd 1.14 installeerde ook de newcs_1.17(bin) geïnstalleerd? Lijkt mij wel handig als je mgcamd1.14/newcs1.17 wil draaien.

Boets

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij wel, althans ik had deze via de dream gedownload, volgens mij.

Maar toen heb ik ook nog wat andere dingen gedaan op dat moment, en dat was 1 of ander truukje waarmee je ook TPS autoupdate had ofzo, en toen is het volgens mij fout gegaan dacht ik.

Want als ik het mij goed herinner heb ik toen via de dream een mg.cfg gedownload, maar dat deed ik dus fout want nadien had ik nergens beeld meer, maar dat was vrij snel hersteld, de rest weet jij.

maar dat verklaard voor mij niet waarom al die andere bestanden verdwenen zijn.

Ik heb net nog mgcamd1.14/newcs1.17 eens gestart, en deze draait nu ook gewoon.

Dus ergens moet ik een paar weken terug toch iets fout gedaan hebben, dat van die mg.cfg weet ik zeker dat dat fout gegaan is, want dat was een standaard cfg, maar die missende bestanden.... ?

Ik heb hier hetzelfde gehad alles freggel.

Nadat ik de autoup roll voor tps erin had gezet was ik de opeens tijdens het zappen alles kwijt. (ik meen dat het gebeurde toen ik naar premiere ging kijken, wat de link daar tussen is weet ik ook niet)

Toen ik later (de box ging uit zich zelf uit) de box weer had op gestart moest ik er alles opnieuw inzetten. Ik heb eerst gedacht dat het te maken had met de laatste plugin die ik erin had gezet (dreambox daily news plugin) maar nu lees ik hier jullie verhaal en denk ik dat dit hetzelfde is. (ik bedoel dat er dingen uit mapjes zijn verdwenen)

;)

Nr.10

@ Freggel,

Nou Freggel lees de posting van nr10, daar staat volgens mij het antwoord op jou vraag.

Boets

Dat zou goed 1 van de dingen kunnen zijn. ;)

Afijn wat dat betreft weer wat bijgeleerd...

Maar nu nog een antwoord waarvoor dienen nu die nagraroms, want dat stond ook bij de vragen waar dit draadje mee begon.

@ Freggel,

In die roms staan de z.g. hashtabellen, en om je volgende vragen alvast voor te zijn. Wat zijn dat ? Hoe werkt dat ?

Lees het onderstaande maar ééns, kwam ik tegen op een ander board.

“Je hebt een formule, het algoritme waar je een getal (crypted word) instopt, en na de wiskundige berekening komt er weer een getal uit (decrypted word).

het getal wat eruit komt heeft je ontvanger nodig om het beeld via weer een andere wiskundige formule terug te rekenen naar een zichtbaar plaatje.

In het algoritme zitten een paar slimmigheidjes. Die slimmigheidjes zijn de variabelen waaruit de betaaltelevisie aanbieder naar believen kan kiezen, en / of over kan beschikken.

Een slimmigheidje is de operational key. Een variabele die wordt gebruikt in het algoritme en die naar believen kan worden gewisseld. En buiten het wisselen kunnen deze key's ook nog eens gecodeerd door de provider worden veranderd op een kaart, op een kaartgroep, of op alle kaarten.

dan zit er nog een hash tabel in de kaart (of meerdere). Dit zijn reeksen willekeurige getallen die als variabele kunnen dienen. De hash tabellen kunnen in sommige kaarten ook door de provider worden gewisseld.

verder zit er ook nog informatie weggeschreven op de kaart welk pakket jij moet kunnen zien, en welke paketten (zenders) jij niet moet kunnen zien. Bij Seca kaartjes noemt men dit de PBM (Package BitMap).

Dit zijn slechts een zeer beperkt aantal grapjes die er op een kaar zitten. Er zitten er nog legio andere, bekend of minder bekend. verder zijn de kaartjes natuurlijk beveiligd tegen uitlezen. Mocht je dit toch proberen dan krijg je ofwel onzinnige info, of het inwendige van je kaart zegt plof....”

Bron: Prutsie

s**4**l

Boets

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan