UV-C lamp Philips 5W PL

P

pokhout

Mijn vijverwater wordt gefilterd met een filterbak waarin een UV-lamp zit
met een PL lamp van Philips deze wordt van spanning voorzien middels een "puist"

Tenminste dat was zo nou is die puist overleden en ik kan nergens vinden welke spanning deze zou moeten maken. Ik denk zelf aan een auto trafo functie dus 220 220 alleen gescheiden dus .

Maar zeker weten doe ik dit niet misschien zit er ook een voorzet spoel in

Ook over de PL vind ik niks

Wie kan mij hierover iets vertellen.?

je zou kunnen proberen om er eerst 12 volt wisselstroom op te zetten en kijken of hij wat doet. als hij het dan niet doet en je durft het aan kun je er gewoon 220 opgooien, werkt hij dan dan weet je dat het een 220/220 trafo moet zijn. door de oude trafo te wegen kun je erachter komen hoeveel watt hij ongeveer moet kunnen leveren.

gr blokker

Ik heb even bij mijn oude UV lamp gekeken en de "puist" die er aan zit geeft aan 230V voor 5/7/9/11 W 0,17A
Er staat geen aparte out voltage.
Dus normaal moet je een 220 uitgang hebben, zover ik weet is je UV lamp ook 220 v.
Heb net ook even voor de zekerheid de uitgang gemeten en geeft inderdaad220 volt

groet
looney2

bedankt jongens . De puist is in pricipe een voorschakelapparaat voor een PL lamp.
Dus geen trafo zoals ik dacht maar twee smoorspoelen , elke smoorspoel zit tussen een 220 aansluitpunt en een lampaansluitpunt.

Heb hem open gebroken en er was een draadje geknapt.
Toen ie open was kon ik even de aansluitingen nalopen

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan