V8/Fox ook in Irdeto

M

marciemarc

Met mijn originele kaart kan ik op de MM9500 V8/Fox wel ontvangen, maar een vriend van mij heeft eenzelfde originele kaart (ACS1.2) en daarmee krijgt hij geen V8.

Bij mij staat de blokker (SCT disable) niet aan, en derhalve verwacht ik dat ik dus wel een nieuwe Ch ID heb ontvangen. Ook met diverse GW files geprobeerd, niemand schrijft hierover in dit forum (tenminste ik heb het niet gevonden). Jullie weten toch dat dit kanaal ook in Irdeto uitzendt?

Gevraagd dus, Ch ID voor V8/Fox cq. nieuwe crd file. Ik denk dat hij dan weer werkt.

Greetz,

Marciemarc

 
Inderdaad Satlook, jouw vraag was dezelfde als ik heb, dat had ik ook gezien, maar de thread van jou is langzaam een SECA thread geworden. Ik wil dus nogmaals onder de aandacht brengen dat het ook mogelijk moet zijn om V8 in IRDETO te ontvangen. Met mijn originele kaart doet hij het namelijk gewoon. Maar het zou dus leuk zijn als we wisten hoe een GW aan de praat tet krijgen voor dit kanaal.

Het kan volgens mij niets anders zijn dan een extra CH ID. Wie weet de juiste byte te noemen?

AUB alleen Irdeto-replies.

 
ik heb hier in een pace 500

met gw en pace file gewoon vox8

trouwens in mijn humi ook.

apkay.

 
Fox8 draait bij mij wel, maar niet op Irdeto. Dat wordt dus, begrijp ik, de channel ID aanpassen. Ik heb al zitten prutsen, maar waar wordt - als je gebruik maakt van bijvoorbeeld EEPromedit - nu eigenlijk die channel ID aangepast. Ik zie een zes bits channel ID en dat is dus niet zoiets als FF F5. Kortom, bij mij lukt het Irdeto gebeuren niet 100%.

 
@JoostA:

Waar gaat het hier over, een goldwafer of een mosckaart?.

 
Epromedit wordt toch alleen gebruikt voor Goldwafers?

Gebuik je EEpromedit 2.80?

Bij de juiste provider zie je toch links beneden allemaal de ChId's in een kolom onder elkaar staan. Dan moet je in een vakje de F5 ingeven, en op toevoegen drukken, je ziet dat hij dan erbijgevoegd wordt in het lijstje. Let op, er is een maximum aantal ChId's die je kunt invoeren. Maar volgens mij heb je er maar 3 nodig bij C+. Ik zal later nog een overzichtje geven van welke (ben nu niet op mijn plek waar ik dat kan nakijken) Controleer even of na opslaan en opnieuw openen van de hex file, die chid er nog steeds staat.

 
Marciemarc, ik snap 'm nu. Nu moet ik eerst zelf eens prutsen, maar je hebt me er uit geholpen *hoe* het moet. Ben nu weer even met een paar PC's bezig (die zijn in dit metier *errug* belangrijk -:)

 
Werk hier met een 9500(irdeto) en met een mosc kaart lukt het om V8/Fox te ontvangen, maar een 16F84/24lc16 wil het daar niet doen.

Alle CHID's zijn aanwezig zoals in de mosc.

Iemand een hint waar te zoeken ?

 
Als je in de epromfile kijkt via Eprom edit 2.8 moet de chid aanwezig zijn bij de juiste provider. Maar in sommige gevallen zul je zien dat niet bij Multichoice NL de provider zit zoals aangegeven. Dus het kan zijn dat de Nederlandse provider onder een andere naam gebruikt wordt. Kijk om zeker te zijn naar de PK's van dit pakket en vergelijk totdat je de juiste provider gevonden hebt. Gegarandeerd dat ie het doet. Je moet bij Epromedit alleen F5 toevoegen ( en ook achteraf controleren of ie er echt op staat ).

 
Inderdaad, 'de juiste provider'....

F5 op de juiste plaats en het werkt.

TNX

 
Bedankt jongens,

Dankzij jullie uitleg ben ik er in geslaagd om mijn bestaande CRD file te veranderen (via het programma Cardblaster 0.91 van Marco Polo, want met Eepromedit lukte het niet)zodat ik nu met een originele Multichoice kaart ook naar V8/fox kan kijken.

Kan ik met het toevoegen van zo'n CHid ook naar ORF kijken?

Zo ja, welke zijn dan deze Chid?

 
Dat zou iets te simpel zijn. De juiste plainkeys moeten daar ook voor aanwezig zijn, en op een originele kaart kun je twee providers zetten, een 00 en een 10 provider. Dus make your choice. Eventueel kun je dus wel het premiere pakket erbij zetten aangezien dat een 10 provider is en C+ een 00. Maar die zul je dan ook waarschijnlijk al erop hebben staan.

ORF is een 00 provider en gebruiken zeer regelmatig nieuwe PK's. Neem een Atmel kaart met een werkende PMK om de kaart autoupdate te maken. Dan kun je ORF in beeld houden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan