Vaag satellietprobleem met Dreambox

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.454
Punten
113
Leeftijd
61
Ik heb een bijzonder vaag probleem met de Dreambox.

Gisteren wilde ik namelijk een scan doen van de Astra 2A op 28.2 oost en tot mijn verbazing stond deze satelliet helemaal niet in de lijst.

Dus met FTP naar de Dreambox toe en de satellites.xml maar eens bekijken dan.

Deze had echter geen probleem, in dat bestand staat netjes de 28.2 oost incl. de transponders vermeld.

Concluderend:

1.) De 28.2 oost staat incl. transponders in de satellites.xml vermeld.

2.) In de setup bij de Satellite Configuration staat hij ook in de lijst erbij.

3.) Bij manual transponderscan staat hij er ook bij.

Maar bij Satfind, Automatic transponderscan en Automatic multisat scan staat hij er NIET tussen.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe dit probleem op te lossen is?

Opgelost.

Het bleek een verschil te zijn tussen de satellites.xml en ergens iets in de settings die de satelliet een andere naam gegeven had, hoe dat kan is mij een raadsel want ik gebruik al jaren dezelfde lijst die ik zelf aanpas.

Dit was de oplossing:

1.) Ga naar menu->setup->service searching en open de satellite configuration.

2.) Ga nu naar de astra 2a en kijk hoe hij genoemd is, bij mij was dat Astra/Eurobird.

3.) Ga op die naam staan (selecteer hem) en klik op OK.

4.) Nu zie je weer een lijst met satellieten, kijk of hij daar ook in staat maar dan met een andere naam. Dat was het geval hij stond daarin vermeld als Astra2.

5.) Selecteer die naam, klik op ok en dan op save.

Dat heb ik zo gedaan en hups, de sat komt nu weer overal voor waar ik hem miste.

Hoe het nu kan dat dit opeens weg was c.q. verandert is mij een raadsel, maar ik ben erg happy dat het opgelost is zo snel, met dank aan Klukje!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan