van db7000 naar 500 hd

Ik heb de skin LT6.HD gekozen. Met als resultaat dat ik niet in de netwerksettings kom en de box dan crashed. Vervolgens terug gegaan naar de standaardskin en dan kan ik wel in die settings komen en geen crash. Het ligt dus aan de skin!

Ik zal de file naar je sturen per pm. Want ik zie zo snel geen optie om een bestand bij te voegen. Voorlopig ga ik maar op zoek naar een andere skin.

Ben wel benieuwd wat de bug kan zijn, want persoonlijk vind ik deze skin wel een hele mooie.

Thanks,

Exciter
 
yo,

Ben al een tijdje zeer tevreden, alleen werkte de mp3 speler ineens niet meer, dus alles opnieuw geinstalleerd, alleen kan ik echt nergens de second infobar meer in de extensiebeheer vinden.

wie ow wie kan mij helpen.
Vond het wel fijn om te weten, wanneer ik geen beeld heb of het aan mijn isp ligt of aan de share server
 
goede skin nemen waar die SIB in zit, zoals de skins van Vali (Ai.HD of zo). Indien geinstalleerd twee keer op OK drukken en voila
Shareinfo e.d. kun je ook verkrijgen via de plugin CCcamInfo. Maar die SIB is idd wel makkelijk daarom gebruiken wij hem ook.
 
yo,

heb nu de vail skin geinstalleerd, en is zeker mooi, alleen krijg ik niet de sib getoond, krijg hem ook niet gevonden bij extensiebeheer.

wat doe ik nu fout?
 
Kijk eens in de Extensions directory op je ontvanger of daar deze subdirectory in zit: 2IB
dus in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions kijken.
Heb je wel de Ai.HD geconfigureerd via Menu-Applicaties-Ai HD Controller?
 
Yes heb het voor elkaar,

De valiskin is zeer mooi alleen wanneer ik dan naar netwerk toe ga, krijg ik een groen scherm.

Dus ben nu terug naar de shadow skin en heb na lang zoeken de SIB gevonden.


Nu even mijn vorige vraag.

Is er een mogelijkheid om de db500 als cccam server te configuren, zodat mijn 2de dreambox ook beeld heeft?
 
shadow is een infobartype die je in de Ai.HD kunt kiezen. Dat is een van de mooie features in bijv. de Ai.HD skin: het kiezen van een andere layout van je infobar.

Wat het groene scherm betreft: dat betekent dat Enigma2 is gecrashed. We hebben het al zo vaak geschreven: crashlog aan een bericht aanhangen a.u.b. Overigens weet je wel welke skin je hebt geselecteerd toen je een groen scherm kreeg. Kijk eens in het bestand settings (/etc/enigma2/settings) en stel vast of daar ook de juiste skin in is vermeld. Zal ons niet verbazen als daar een andere skin naam staat en dat dus de reden is dat Enigma2 crashed en jij een groen scherm krijgt.

Je kunt met CCcam als emulator op welke dreambox dan ook de dreamboxen met elkaar data uit laten wisselen. Dit is een vorm van cardsharen. Cardsharen is op zich een verboden thema op dit forum (zie boardregels); echter waar jij het over hebt is het sharen van kaartgegevens onder 1 dak en dat is - tot op heden - niet verboden. Daarom gaan we er in het kort op in.

Je zult op beide dreamboxen de CCca.cfg moeten aanpassen.
Neem het originele CCca.cfg als voorbeeld/naslagwerk. Let goed op wat standaard is dat hoef je nl. niet meer in jouw CCcam.cfg op te nemen (mag wel natuurlijk).

Dreambox 1 connect (C) naar dreambox2
op dreambox2 moet dreambox1 dan als vriend (F) gezien worden.
Die gegevens zet je dus in de CCcam.cfg van dreambox1 en dreambox2

dus CCcam.cfg van dreambox1 bevat een C-regel zodat hij kan connecten naar dreambox2
de CCcam.cfg van dreambox2 bevat een F-regel zodat dreambox1 als vriend gezien wordt.

En andersom (dreambox2 connect naar dreambox1) precies het omgekeerde.
Zo krijg je in de CCcam.cfg op beide dreamboxen een F-regel en een C-regel (vooropgesteld dat je beide boxen bij elkaar laat connecten).

Voor de rest van de gegevens (hoe ziet zo' n F en C regel er nu uit en wat moet je er in zetten) verwijzen we je naar de originele CCcam.cfg of vraag het elders.
 
Sorry voor het late antwoord,

Ga het deze vakantie proberen tnks
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan