Van Dreambox 500 naar laptop

W

wiki

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje en misschien is die al meerdere malen gesteld in deze forum alleen kan ik niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.

Een vriend van mij woont in denhaag en heeft een dreambox. Nu wil ik de dreambox zenders via internet bij mij thuis kijken in Nijmegen.

Mijn vraag is wat voor programma's heeft mijn vriend nodig en kan er een stap voor stap uitleg met plaatjes gepost worden.

Heel simpel gezegt wil op afstand via zijn dreambox bij mij thuis kijken en zappen.

Alvast bedankt.

Wiki

Hallo Wiki, welkom op het Satellite Fun Board!

Ik heb je bericht verplaatst, want in deze sectie past hij wat beter.

Om eerlijk te zijn, weet ik niet of zoiets gaat werken, het streamen van zenders over een netwerk kost veel bandbreedte. Om dit werkend te krijgen heb je zowel bij jou als bij hem een hele snelle internetverbinding nodig (en aan zijn kant een zeer hoge upload snelheid). Allereerst lijkt het me handig daar naar te kijken. Wat voor snelheid internet verbinding hebben jullie liggen?

Hoi wiki.

Er is ergens iets mis gegaan waardoor je vraag (en Matrix' antwoord) niet zichtbaar waren, dat heb ik net goedgezet.

Wat je wil is niet mogelijk op zo'n manier dat het betrouwbaar zal werken.

Dat is dus wat Matrix je ook al zei.

Dit betekent dus dat het wel kan, maar dat je geheel afhankelijk bent van een hele goede (lees snelle en stabiele) internetverbinding.

Wat je wel kunt doen, is bij je vriend een slingbox neerzetten.

Jullie hebben dan beiden zo'n apparaatje nodig, en die maken dan verbinding met elkaar.

Bij jou werkt het dan ongeveer alsof je er een ontvanger bij hebt.

Het is zelfs mogelijk de ontvanger bij je vriend te bedienen vanaf jouw luie stoel.

Dat is mogelijk omdat die slingbox het signaal comprimeert, en de dreambox zou dat niet doen.

Dit betekent dan ook weer dat de beeldkwaliteit er een fractie op achteruit gaat, maar het is heel goed mogelijk er naar te kijken (en er ook van te genieten).

Dit word het meest toegepast door mensen die ver van huis toch het beeld van thuis willen kunnen zien.

Bijvoorbeeld Nederlanders op de Antillen die het journaal nog wel willen kunnen zien.

Uiteraard is dat wel een stukkie kostbaarder dan wat jij in gedachten had.

Oh ja.

Op ons forum is er geen mogelijkheid om plaatjes bij te voegen.

Je kan wel verwijzen naar plaatjes, maar die worden dan niet zichtbaar in de berichtjes (je moet er dan op klikken om ze te zien).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan