van engels naar nederlandse taal

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.649
Waarderingsscore
308
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik heb een laptop gehad uit Engeland.

Er staat xp prof. op.

Hoe kan ik de taal aanpassen naar nederlands?

 
Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden voor.

Je kunt er een Nederlandse taalmodule op los laten, deze is volgens mij bij Microsoft te downloaden.

De andere methode is een soort van herinstallatie van XP met een Nederlandstalige XP. In dat geval is het een kwestie van de installatiecd er in stoppen. Daarna is het even opletten wat je moet niet op F2 drukken om te repareren maar wachten tot je in het menu komt waar je kunt kiezen om te installeren.

Als het goed is zou de cd moeten aangeven dat er al windows geinstalleerd staat en dan vragen of je wilt installeren of repareren. Dan moet je repareren kiezen.

Het kan ook zijn dat de vraag is om te installeren of te "upgraden naar deze versie".

In dat geval is het upgraden naar deze versie, uiteraard NIET formatteren.

Feitelijk worden dan alle windows systeembestanden overschrijven en heb je een Nederlandstalige windows. Je registry en programma instellingen blijven bewaard.

Wel kan het zijn dat je dan de virusscanner opnieuw moet installeren en een dosis updates van windows update opnieuw zult moeten doen.

Het ligt er dus maar aan wat je fijner vindt.

Het allerbeste zou zijn een backup te maken van de dingen die je nodig hebt en gewoon een versie installatie doen met een Nederlandstalige XP cd. Het serienummer van je Engelstalige (staat op de laptop als het goed is) zou voor zover ik weet ook gewoon moeten werken.

 
Kiezen voor reparatie zal waarschijnlijk niet lukken.

Je krijgt een melding dat de taal van de windowsversie niet overeen komt.

Het is mij op drie computers niet gelukt.

Ook een upgrade in een andere taal wilde echt niet.

Uiteindelijk heb ik in die gevallen voor nieuwe installatie gekozen.

Op één computer ging ik over van XP DE naar XP UK, op een andere van Vista DE naar W7 NL.

Op een derde computer wilde ik XP Pro UK upgraden naar W7 NL. Dat wilde ook niet wegens een taalconflict.

Ik ben benieuwd of het janblues wel lukt.

 
Bedankt voor de reatie's.

Had op het werk ook nog even gevraagd maar daar werd ook gezegd gewoon op nieuw installeren zoals ik ook begrijp van BT.

Het allerbeste zou zijn een backup te maken van de dingen die je nodig hebt en gewoon een versie installatie doen met een Nederlandstalige XP cd. Het serienummer van je Engelstalige (staat op de laptop als het goed is) zou voor zover ik weet ook gewoon moeten werken.

Dit laatste vroeg ik me af van het serie nummer.

Want om nu nog een xp versie te kopen lijkt me ook niks.

 
Je krijgt een melding dat de taal van de windowsversie niet overeen komt.
Ja precies en dan krijg je de mogelijkheid om te upgraden naar de versie waarvan je dan de installatie gestart hebt. Mij is dat wel al eens gelukt met een laptop. Heb dat echter maar 1x gedaan omdat ik er normaliter niet die tijd in ga steken, formatteren en opnieuw installeren gaat een stuk sneller.

En dat mij eens gelukt is wil ook niet zeggen dat het dus hoort te lukken. Blijft altijd afwachten met windows. Microsoft is een strange bedrijf.

@Janblues: Ja, voor zover mij bekend is een key niet taal-afhankelijk maar wel type-afhankelijk (dus home, pro etc.). Er is verschil tussen pro en corporate dus daar moet je op letten. Verder is er verschil tussen versies met en zonder service pack geinstalleerd.

In de meeste gevallen zal het wel lukken. Er zijn echter ook gevallen met laptops bekend waar het niet werkt.

Er zijn ook gevallen bekend waar je wel een Nederlandse XP kunt installeren met een officiele Engelse key, maar omgekeerd niet.

Heel officiëel genomen is het een andere versie en moet je een nieuwe XP kopen, althans dat is het antwoord wat je van Microsoft mag verwachten.

Mocht het echt niet lukken is er een hele trukendoos om te zorgen dat toch alles netjes werkt.:)

 
Het is al klaar.

Gedaan met een vertaal cd.

 
Nou kijk eens aan, super toch? Fijn dat het gelukt is.

Hopelijk is er dan meer vertaald als wat er vroeger gebeurde met die language packs want dat zag er niet uit.

 
Alles is en werkt bijna goed.

Alleen alles wat ik in typ wordt onderstreept hij herkent dus nog geen nederlands.

Zit er nog wat in het vat dit aan te passen?

 
Das niet zo moeilijk hoor.

Dat onderstrepen gaat om het programma waar je die tekst mee schrijft.

Daarin moet je gewoon het Nederlandse woordenboek installeren.

Alleen heb ik wel es met IE meegemaakt dat die alleen in de taal wil installeren die gelijk is aan de windhoos versie.

Geen idee of dat nog steeds zo is.

Of je er dan ook geen anderstalig woordenboek kunt gebruiken weet ik ook niet.

 
Dit snap ik niet helemaal.

Als ik hier op het forum en bij duck enz.enz.wat in typ heb ik dat.

Niet met een tekstverwerker dus.

 
Heb je de landinstellingen etc. ook overgezet naar Nederlands?

Als hij het blijft doen dan heb je dus te maken met waar ik het eerder over had. Misschien dat ik dat bij Duck aangehaald heb, weet ik niet meer:

Hopelijk is er dan meer vertaald als wat er vroeger gebeurde met die language packs want dat zag er niet uit.
Oftewel je krijgt dit soort dingen en sommige dingen blijven gewoon in het Engels, ondanks de NL languagepack.

 
Dit ligt dus aan de eigenwijsheid van IE.

Ik weet niet hoe en of je dat bij IE kunt aanpassen, want ik heb met die browser allang afgehaakt.

Omdat ik ook wel eens voor anderen wat met pc's rommel, heb ik dus wel eens precies meegemaakt wat jij nu ook beleeft.

IE ziet een Engelstalige windhoos, en wil daarom alleen maar Engelstalig werken.

In het geval dat ik meemaakte was het dus een windhoos waar iemand ander schijnbaar al een NL pakket op had gezet, maar na installen van IE7 was die helemaal in EN, en windhoos werd een zooitje qua taal.

Ik zou ook verwachten dat men bij M$ zo langzamerhand eens wat meer klantgericht zouden worden, maar de klanten moeten maar gewoon M$ gericht worden vind ome Bill.

IE ziet dus een EN windhoos en vind daarom dat alles op z'n Engels moet.

Als je een andere taal hebt geïnstalleerd, blijft het nog wel een EN windhoos versie.

Wanneer je grotere updates installeert, zul je waarschijnlijk ook weer een hoop Engels tegen gaan komen en vermoedelijk weer een truuk moeten uithalen om je windhoos door een vertaal machine te trekken.

 
Ik moet het er maar mee doen.

Beter wat dan helemaal niks.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan