Van kwaad tot erger.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Mooi weer het zonnetje schijnt en gezien dat de temperatuur gaat dalen, tijd om een net over de vijver te spannen tegen bladval.
Vijvernet van 5 x 6 meter past prima. En vastzetten met kunststof paaltjes van ca 15cm met een dop en weerhaken.
Toen begon de ellende.
De baas zei je moet wel de varens en de uitgebloeide lelies tussen vijver en de schutting snoeien. Zo'n 5 meter lang en 50cm breed, ooit aangehoden bij het creëren van de vijver.
Goed snoeischaar erin en het smalle pad de stengels tot 10 cm gesnoeid,
Na 4 meter hield spontaan de pomp ermee op ?????
O ja de kabel van de pomp die liep daar ergens.
Stekker uit de muur en ja hoor ipv 1 nu 2 kabels gecreerd.
Een waterdichte doos opesnord en de kabel achter de schutting planken laten lopen
Na veel gepiel de beide kabeleinden in waterdicht doos geprutst en deze ook tussen tweeplanken gedrukt plankje ervoor klaar.
Test , stekker in de muur en , niks, aardlek had zijn werking gedaan, oke pomp liep weer ,

Het net over de vijver gespannen en en passant de filterbak en de pomp schoongemaakt.
Was hoognodig, pomp gereinigd filterbak gereinigd en pomp weer in vijver gesmeten. Stekker weer in de muur, grrrr pomp liep niet meer. Stekker uit de muur, en de pomp uit elkaar gehaald. Ook het magnetisch draaiding eruit, zat troep in. Heej viel daar niet iets uit dat draaivaantje??
Verdorie een klein pinneke die het vaantje recht houdt met de afdichter.
Nergens meer te bekennen tussen al die lavastenen.
Dus op zoek naar een passend pinneke een m3 paste precies en zat niet vast in vaantje.en afdichter
Op lengte geknipt en hehe pomp liep weer.

Klus geklaard , dat dacht ik.
Ik ga in een tuinstoel zitten breekt de middelste van de drie zit plaat precies doormidden.
Dus repareren dikke plank aan onderkant gelijmd en vastgeklemd, morgen afwerken met enkele schroeven.

Klus geklaard, dat dacht ik,
Was wel erg stil in huis radio wordt uit een dreambox 500c gehaald en was erg donker ?? Geen groen lampje. Opnieuw opgestart , bleef stil, en geen groen lampje, adapter doorgemeten , kapot 0V geen 12 volt.

In de rommelbak een 12 volt adapter gevonden , maar verkeerde 12v plug dus knip knip plugjes met 20cm draad er af geknipt en de juiste plug vervangen op de nieuwe kabel .
Op naar dreambox 500c en hoera lampje ging aan en weer muziek.

Klus geklaard dat dacht ik.
Moest nodig pissen , kom in de WC leek wel een sauna, 45° (uv-plaat) dat weer uitgezocht , bleek de temperatuur sensor off line te zijn. Heeft niks te maken met stroomuitval. Sensor opnieuw in smart life aangemeld en werkt ook weer.

Klus geklaard dacht ik.
Door stroomuitval alle camera's 6 stuks uit positie en tijd fout deze ook aangepast.

Hoera na 5 uur klooien zit het bladvang net over de vijver.
 
Laatst bewerkt:
Phoeeee... hullup.... lijkt me denken aan die hele raffel dingen die me een week of twee achter elkaar gebeurden.
Meestal als er eentje is heb je er gelijk een aantal. Zoals Parabolica zegt... er zijn van die dagen.....

Anyway, wel goed dat het weer allemaal gefixed is, dan kun je er met wat geluk weer een tijdje tegenaan.
 
Ach je moet wat te doen hebben op je ouwe dag. ;)
 
Denk dan even aan het bedrag dat je bespaard hebt omdat we een beetje handig zijn, ben je gelijk weer blij.
 
Het duurt nog even tot het weer vrijdag de 13de is! Maar wat een pech kan je allemaal hebben op 1 dag.
Nu lang genieten van alle afgeronde werkzaamheden.
 
30 november lijkt wel The Matrix dag. Ja pech hebben dat gebeurd onverwacht maar die mankementen waren toch een keer tevoorschijn gekomen. Succes verder.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan