van mov naar avi

L

lubas

Ik heb Amadeus gedownload, die fantastische film van Milos Forman over het leven van Mozart. Ik heb die film op mov-formaat; ik kan hem dus afspelen met Quicktime. Maar ik wil hem op dvd zetten met ondertitels en hem bij mijn verzameling doen.
Maar nu moet ik die mov-file eerst omzetten in een avi-file. Daarvoor heb ik via kazaa WinMPG Video gehaald maar dat is een demoversie die maar 5 minuten werkt. Betalen ervoor wil ik niet; dat strookt met mijn opvattingen over een heerlijke hobby. Wie geeft mij de gouden tip om van een mov-file een avi-file te maken?
Lubas

Originally posted by lubas
Ik heb Amadeus gedownload, die fantastische film van Milos Forman over het leven van Mozart. Ik heb die film op mov-formaat; ik kan hem dus afspelen met Quicktime. Maar ik wil hem op dvd zetten met ondertitels en hem bij mijn verzameling doen.
Maar nu moet ik die mov-file eerst omzetten in een avi-file. Daarvoor heb ik via kazaa WinMPG Video gehaald maar dat is een demoversie die maar 5 minuten werkt. Betalen ervoor wil ik niet; dat strookt met mijn opvattingen over een heerlijke hobby. Wie geeft mij de gouden tip om van een mov-file een avi-file te maken?
Lubas

ik heb iets voor je zie PM

Spirit

Lubas ik heb eventjes voor je gezocht (Google: MOV TO AVI)

En ik kom iedere keer uit bij rad video tools , schijnbaar freeware?

Een Quote uit ZD-Net met de zelfde vraag:

Vraag: Ik zoek een manier om een Quicktime-bestand (mov) om te zetten naar een mpeg-bestand. De reden is dat ik het mov-bestand niet kan bewerken met Movie Maker. Weet u een programma dat die mov-filmpjes wel kan lezen? Naar het schijnt is er ook een oplossing door middel van Quicktime Pro te gebruiken. Weet iemand daar meer over?

Antwoord:

Quicktime-filmpjes converteren naar mpeg of avi
Quicktime Pro of TMPGenc

Redactie PC Magazine
02 juni 2004
Bron: PC Magazine
pagina: 1 2
dit artikel

U zit in de goede hoek. De standaardversie van Apple?s Quicktime, de Quicktime Player, is gratis te downloaden software waarmee u multimediabestanden kunt bekijken en beluisteren. De pro-versie kan echter veel meer. Bijvoorbeeld mov-bestanden exporteren naar een keur aan formaten, waaronder mpeg-4 en avi. En met avi kan Windows Movie Maker prima overweg.

Wilt u deze weg bewandelen, dan moet u wel de knip trekken voor een registratiecode. Daarmee tovert u de standaard afspeelsoftware om in Quicktime Pro. De kosten die hieraan verbonden zijn, bedragen volgens de Apple-website iets meer dan veertig euro voor de Windows- en de Mac OS-versies (Quicktime 6 Pro).

Er zijn andere opties. Voor het veelgebruikte conversieprogramma TMPGenc is een plug-in beschikbaar waardoor hij ook in staat is Quicktime-bestanden te lezen. Het werkt tamelijk eenvoudig: zet de plug-in in de TMPGenc-map, open het mov-filmpje en converteer het naar mpeg-formaat.

Met de RAD Video Tools kan het ook. Met dat gereedschap kunt u mov-bestanden openen en vervolgens converteren naar het avi-formaat (en bijvoorbeeld kiezen voor een DivX-compressie). U kunt de tools hier vinden.

Ik hoor het wel of het iets is ;) Succes

Allen bedankt voor de info. De gouden tip gaat naar freggel1. Rad Video is Amadeus op dit moment aan het converteren. Ben benieuwd wat er uit komt.
Wat Spirit voor mij in petto heeft, dat wacht ik met spanning af.
Ik houd jullie eventueel op de hoogte.
Lubas

Originally posted by lubas
Allen bedankt voor de info. De gouden tip gaat naar freggel1. Rad Video is Amadeus op dit moment aan het converteren. Ben benieuwd wat er uit komt.
Wat Spirit voor mij in petto heeft, dat wacht ik met spanning af.
Ik houd jullie eventueel op de hoogte.
Lubas

Ik had een serieel nummer voor je, die had ik gePMt naar je...

Spirit

Ik heb met Radvideo de mov-file geconverteerd naar een avi-file. Helaas, deze file blijkt nu corrupt te zijn. Deze melding kreeg ik via het programma GSpot :

This is a invalid AVI file due to corruptio of the data in the header. This is a serieus problem and thisfile is not likely to playeble. Details: While processing chunk?RIFF:AVI, found bad length value 1297037784 at file offset 0*000007f8

Een hele mondvol. Weet iemand wat hier nu aan de hand is. Is het converteringsprogramma niet oke of de mov-file?

Ennuhhh, Spirit; ik heb je PM niet kunnen vinden. Je hebt me een serienummer gestuurd; maar waarvan? Zou je me dat via een normale e-mail kunnen toesturen?

Lubas

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan