van usb naar serieel ???

A

alf

ik heb een vraag,ga met de tijd mee-maar hersencellen niet.

ik heb nu een laptop met alleen maar USB-uitgangenmaar het lukt nu niet om settings of firmware naar mijn mediamaster 9500 te schrijven.

nu heb ik een kabel gekocht van usb naar serieel,dacht dat is de oplossing,maar krijg nu niets naar mijn mediamaster geschreven.

is dit een bekent probleem,en is er wat aan te doen.

of is het uberhaupt niet mogelijk om via usb naar de de mediamaster te schrijven,wel balen dan

bvd alf

 
nou dat wil wel hoor Alf.

wel gecontroleerd dat op je mediamaster de Baudrate op 38400 staat , maar ook in je dvbEdit, (prefs)

van welke compoort ie gebruik maakt dan is natuurlijk van belang.

controleer dit en vul em desnoods handmatig in.

als je met XP werkt, alleen dvdEdit 5.0 beta 6 gebruiken,

deze werkt zeker met XP.

 
Originally posted by xgabox nou dat wil wel hoor Alf.

 


wel gecontroleerd dat op je mediamaster de Baudrate op 38400 staat , maar ook in je dvbEdit, (prefs)



van welke compoort ie gebruik maakt dan is natuurlijk van belang.



controleer dit en vul em desnoods handmatig in.


 


als je met XP werkt, alleen dvdEdit 5.0 beta 6 gebruiken,



deze werkt zeker met XP.
gaan we proberen ,thanks.

gaat het ook alleen met dvdEdit beta 8 ???,die heb ik namelijk.

 
Oh wacht eens... dat probleem had mijn kennis ook.

De USB naar serieel bleek dus ook echt USB naar serieel te zijn, en voor de Nokia heb je een seriele nullmodemkabel nodig.

Dus je zou aan dat USB<->serieel stukje aan de seriele kant misschien eens een nullmodemkabel kunnen hangen, dat zou dan een stuk beter kunnen werken.:)

 
hehehe... ja slimmerd.

kan makkelijk zijn dat Alf dat effe vergeten was.... :biggrin:

uiteraard blijft de null modem kabel WEL van belang..

 
ter informatie,de hersencellen werken nog wel iets.

Dus de nulmodemkabel zat er wel tussen.

maar het lukt niet,ga het nog wel een keer proberen,als ik het probeer via de tab bovenin van dvdEdit 5 8b,wel via het icoontje send to mediamaster.

raar maar waar.

in ieder geval bedankt voor de reactie

groeten alf

 
Waarom notebooks tegenwoordig zonder seriële uitgang worden geleverd is mij een raadsel. Je wilt niet weten hoeveel ellende dit al heeft veroorzaakt.

Sommige hebben het nog wel, maar dit zijn vaak de dure topmodellen.

Als je een USB>seriële kabel hebt, en het werkt met het apparaat waarmee je wilt communiceren, heb je geluk gehad.

Als je alle mogelijkheden en snelheden hebt geprobeerd, en het werkt dan nog niet moet je een pcmcia>serial (http://www.socket.com) kaart kopen, dit werk als een echte “harde”seriële poort, en verzorgt ook de juiste spanning via de ader die daar om vraagt. De stroomvoorziening is vaak het probleem, “vroeger werd er altijd een bepaalde spanning mee gestuurd uit de seriële poort, daarna kwam er een tijd dat er notebooks verkocht werden waar deze spanning niet meer vanuit de seriële poort werd gehaald, maar vanuit de Ps2 poort.

Have Fun

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan