Vantage 8000S en Canal Digitaal

H

Harold

Heb sinds 2 jaar een CD abonnement, zonder problemen, eerst via een Nokia 9000 en nu HD via en Vantage 8000S. Totdat..... er op misterieuze wijze alles weg is gevallen in mei. Ik heb sinds die tijd geen ontvangst meer. De ontvangst van de Astra 23 is goed volgens de technische dienst die ik hiervoor in huis heb gehaald. Als ik Astra 23gr zoek op de Vantage krijg ik geen signaal.

Heb de volgende instellingen voor de Sateliet op Vantage Tuner 1:

LNB universal 1, hoge frekventie 9750/10600, Disecq 4

22kHz af

Unicable OK

Moter nee

Disecq 1.1 af

Ik draai de volgende EMU: 02.57.01T-O

Helaas ben ik een beginner op dit gebied en kan ik niet met CD bellen aangezien ik in het buitenland woon.

Heb perfecte ontvangst op Thor 2,3 voor mijn Zweeds zenders van CD.

WAT doe ik verkeerd?????

 
Hoi Harold, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je ziet, heb k je vraag uit het andere onderwerp gehaald, omdat het wel over dezelfde ontvanger gaat, maar er verder niet bij aansluit.

Ik kan zien dat je in Scandinavië zit, aan woordgebruik ;)

Ik zie wat afwijkende zaken aan je instelling, maar niet iets dat per se foutief is, want dat ligt mede aan de rest van de installatie.

Zo zie ik dat je DiSEqC 4 (B/B) hebt aanstaan, maar ook dat je Unicable aan hebt staan (Als OK betekent dat het in gebruik is (?))

22 KHz staat uit.

Dat kan kloppen als Unicable aanstaat, maar voor een universele LNB zou die op auto moeten staan (das dus anders als "aan").

De TD die je in huis hebt gehaald vertelt je dat je een goede ontvangst hebt van 23.5, maar heeft die ook je ontvanger gecontroleerd ?

Heb je een eigen schotel of gebruik je een [highlight]GSO[/highlight] (Gemeenschappelijk Satelliet Ontvangst) installatie ?

Wanneer je van een GSO gebruikmaakt, verklaart dat het eventuele gebruik van Unicable.

Unicable is een systeem waarmee je meerdere satelliet ontvangers in serie kunt zetten, dus achter elkaar in plaats van naast elkaar.

Je sluit dan dus de ontvangers op elkaar aan.

In dat systeem, krijgt als het ware elke ontvanger een stukje toegewezen van het gehele ontvangstspectrum.

De ontvanger kan dan met commando's sturen wat ie precies in zijn stukje wil zien.

In een GSO installatie kun je op die manier vrij veel winnen in verband met bekabeling en dus kosten.

Dit alles is reuze interessant, maar maakt het instellen heel veel complexer.

Ik weet niet in hoeverre dat van toepassing is, mocht je inderdaad GSO of privé Unicable gebruiken, dan ben je redelijk aangewezen op degene die dat voor je ingesteld heeft.

[highlight]CDS[/highlight] (Canal Digitaal Satelliet) is dit jaar erg actief met wijzigingen in hun signalen.

Zo hebben ze 1 [highlight]transponder[/highlight] (transmitter/responder; de zender op de satelliet die per frequentie nodig is) gedumpt, en de programma's die daarop zaten overgeheveld op de andere transponders.

Daar besparen ze miljoenen per jaar mee.

Ook hebben ze wat aan de codering veranderd, waardoor niet officiële decoders problemen kunnen ervaren.

Vermoedelijk is dat jouw probleem, maar niet degene die verklaart waarom je geen signaal kunt meten op 23,5.

De Nederlandse kanalen zitten volgens Lyngsat op de volgende frequenties en instellingen:

11739, V, DVB-S2, 27500-5/6, QPSK

11856, V, DVB-S2, 27500-5/6, QPSK

12129, V, DVB-S2, 27500-5/6, QPSK

12188, H, DVB-S2, 27500-5/6, QPSK

Eventueel kun je eens nazien of je die frequenties überhaupt kunt ontvangen met jouw installatie.

Om dit geheel wat moeilijker te maken, kun je de bovenste twee ontvangen met de 22KHz uit, omdat ze in een overlappend gebied zitten wat dat betreft.

Als je het interessant vind hoe het zit met horizontaal, vertikaal, hoog/laag, 22KHz en DiSEqC, heb ik nog wel wat leesvoer voor je hier (klik!) en hier (klik!).

 
Totdat..... er op misterieuze wijze alles weg is gevallen in mei. Ik heb sinds die tijd geen ontvangst meer....EMU: 02.57.01T-O
Hoi Harold, jij draait met de oude firmware, deze gaf op een bepaald moment problemen.

Op mijn NanoXX draai ik de Vantage firmware 02.55.02T-O, maar het bestand in de zip heet "Vantage_025802", het gaat dus weldegelijk om de 025802, deze werkt prima.

Jij draait tevens met de softwarematige emu 01 dus zou jij de 025801 kunnen inladen.

Met deze softwarematige emu heb ik echter geen ervaring.

Hier de uitleg:

Kijk naar het 6de cijfer.

xx.xx.00 = werkt alleen met de CD-kaart dmv CI-module (dus de ingebouwde kaartlezer werkt niet meer, je hebt een CI-module nodig!

xx.xx.01 = een beetje stout, omdat je dan de softwarematige emu gebruikt.

xx.xx.02 = dat je geen CI-module nodig hebt, je stopt je smartcard in de ingebouwde kaartlezer.

Ik zou de 02.55.02T-O gebruiken (wat dus eingelijk de 025802 is) omdat ik zeker weet dat die werkt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan