var-dir van Filezilla!!!

K

karim

hallo....

weet niet of ik goed zit in dit gedeelte van het forum..

Ik heb een dreambox 7000 en voorheen kon ik een nieuwe softcam in de /var/key dir. zetten,maar om 1 of andere reden gaat dat nu niet meer. Ik gebruik filezilla en deze geeft een fatale fout aan als ik het probeer.

Het gekke is dat ik in andere dir. wel een file neer kan zetten.

wie kan mij helpen, waar ligt dit aan?

Al vast heel erg bedankt.

karim added 189 Minutes and 41 Seconds later...

nog even een aanvulling. ik probeerde net een nieuwe image in /tmp te zetten en toen liep mijn dreambox vast en kan dus geen nieuwe image instaleren.

Laatst bewerkt:
Hoi Karim en welkom op Satellite Fun.

Om met je eerste opmerking te beginnen, ja hoor je zit goed, je vraag gaat over een Dreambox dus je post staat hier perfekt.:)

Als je een nieuwe image in de /tmp wilt zetten dan neem ik aan dat je de root.cramfs methode gebruikt.

Dat werkt niet altijd even lekker.

Ik heb het idee dat de Dreambox zich verslikt heeft of dat er iets te vee op staat, in dat geval kun je dit soort grappen wel eens meemaken.

Heb je misschien 3 emu's er in zitten ofzo, bijv. cccamd, mgcamd en gbox? Zoja, dan doe er eens 2 verwijderen via het addons menu.

Lukt het nu wel.

Wat je anders kunt doen is probeer even je zenderlijst (middels OpenDBedit of Dreamboxedit) te backuppen. Daarna ook de config van de emu, bijv. de cccam.cfg voor cccamd of newcamd.conf als je newcamd gebruikt.

Ga daarna via het menu naar de setup en dan expert setup (in het NL is dat instellingen en geavanceerd) en kies daar de optie de Dream terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Als dat niet helpt kun je het beste even nieuwe firmware er in blazen.

Ik weet niet wat je er nu voor gebruikt, maar Flashwizard (de nieuwste staat in onze downloadsectie) is daar prima geschikt voor.

Wil het daar ook echt niet mee, dan kun je DreamUp gebruiken. Hiervoor heb je eigenlijk een combinatie van netwerkkabel en seriele nullmodemkabel nodig. Zorg dan dat je eerst een flash erase geeft zodat de Dream leeg gemaakt wordt.

Na het er in zetten van de nieuwe image, weer de gebruikelijke dingen doen, dus je instellingen goed zetten, frequentielijst (zenderlijst) er weer terug in en zo weer opnieuw proberen.

Filezilla is leuk, maar ook niet altijd alles. Bekijk eens DCC, ook in onze downloadsectie, uitermate geschikt voor de Dreambox en heeft ook een ftp funktie ingebouwd.

Zelf doe ik altijd alles middels Total Commander, deze heeft ook een gemakkelijke FTP funktie ingebouwd en dat werkt ook prima met de Dreambox.

Succes alvast en als er problemen zijn, laat gerust weten waar je tegen aan loopt.

dank je voor je reactie...ik ga alles even proberen...

ik kom in de loop van deze dagen wel weer even terug...

nog onwijs bedankt!!!!

groetjes

Graag gedaan hoor, daarvoor is immers dit forum, om te helpen.

Succes alvast!:)

ik heb cccam 1.7.0 draaien en ben vanavond bezig geweest om deze eerst up te graden. naar een 2.8.0, maar niet gelukt. Ik heb mijn dreambox niet aangesloten op het internet en wilde het dus met manual install doen. gaat me nu nog iets te ver om dit in te gaan stellen..... maar goed...

Ik heb een zip bestandje gedownload met 2.8.0 en deze uitgepakt en de cccam.cfg in map /var/etc geplaatst, maar kan de 2.8.0 niet openen.

Nu is mijn vraag wat moet er in map /var/bin staan? en waar kan ik dit vinden? ik denk dat hier de fout ligt.

morgen maar aan Gemini zitten....:)

Het beste en gemakkelijkste is toch wel om de Dreambox aan internet aan te sluiten.

Handmatig emu's installeren kan wel, maar je bent nog niet klaar door alleen de binarie in de /var/bin te zetten en de config in de /var/etc want het script moet ook nog geinstalleerd worden (bijv. in /var/script) waarmee je de emu via de blauwe knop kunt starten.

Dat is allemaal echt geen beginnersmateriaal en eerlijk gezegd doe ik het zelf ook nog niet eens, al is het maar uit gemakszucht.

De /var/bin is gewoon een directory op de dreambox, deze kan ook gesymlinked (zoiets als een snelkoppeling) zijn met bijv. /usr/bin zodat je daar uiteindelijk terecht komt als je eerst de var directory en daarna de bin directory (in de var) aanklikt.

In deze /var/bin moet dus alleen de binarie staan. Maar zoals gezegd, als je toch gaat beginnen met een en ander, sluit hem dan lekker op internet aan, dat is niet alleen stukken gemakkelijker maar voorkomt ook fouten bij de installatie omdat het meeste automatisch gaat.

zo nieuwe avond nieuwe kansen :)

ik heb de dreambox aangesloten op mijn wireless modem met een kabel... alleen werkt het nog niet. ik weet even niet waar de fout ligt:

- in menu communication setup Ip: 192.168.1.34

- DHCP ingeschakeld en ook geprobeerd als ik hem heb uitgeschakeld.

- netmask: 255.255.255.0

- nameserver 0.0.0.0 ook geprobeerd met 192.168.1.254

- gateway: 192.168.1.254 (ipadres modem)

- enable network ingeschakeld

moet ik nog wat met het Ngrab sever doen of is er iets anders waar ik op moet letten?

want als ik naar het addon menu ga en op download druk, dan op download druk, dan krijg ik can't resolve hostname! etc....

Hoi Karim.

Ngrab is een grabber (vandaar de naam) voor op een pc.

Om te kunnen grabben, moet er wel iets te grabben zijn, dus dan moet je met de dreambox verbinden met de machine waar de grabber op draait.

Dat is dus een instelling waarmee je op je pc kunt opnemen vanaf je dreambox, en heeft niets te maken met jouw probleem.

Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat er mis gaat bij jou, lees het geheel even twee keer achter elkaar door als je het niet direct zou kunnen volgen (valt volgens mij wel mee).

Je dreambox geeft heel goed aan wat er aan de hand is.

Hij kan namelijk de hostname niet resolven.

Hostname is iets zoals [noparse]http://www.satellitefun.org[/noparse], een URL dus.

Resolven is oplossen (hier meer te lezen als vertalen).

Rechtstreeks verbinden met zo'n naam kan niet, er moet altijd verbonden worden met een IP nummer.

Omdat IP's nogal gebruikers onvriendelijk zijn, zijn er databases die namen koppelen aan IP's.

Dat zijn de DNS'sen, Domain Name Servers.

En daar zit 'm dus de kneep.

Je hebt geen (domain) nameserver opgegeven (0.0.0.0), of het IP van je modem.

Schijnbaar doet je modem daar verder niet aan (er zijn er die hier wel mee om kunnen gaan).

De oplossing is niet zo heel moeilijk.

Ga maar eens kijken op de service pagina van je internet provider, en zoek naar DNS of nameserver.

Je zult er minstens 2 vinden.

Als dat niet zou lukken, werkt de DNS van andere providers vaak (maar niet altijd) ook.

Suc7 ermee.

Mas3 dank je wel....

ik heb in mijn menu van mijn modem het dns gevonden die hij gebruikt 195.241.11.55 of .58... ook andere via internet geprobeert, maar nog steeds dit probleem.

Als ik de instellingen gesaved heb...is er dan nog iets anders wat ik moet doen om het werkende te krijgen. iets met de blue button (mount)?

kabel en alles werkt. het moet echt bij de dreambox liggen. heb alles uitgesloten.

Ah je zit ook bij Telfort met het Zyxel modem. Soms doet de dreambox raar met DHCP aan dus zet DHCP eens UIT in de Dreambox.

Geef dan je dreambox eens het ip adres 192.168.1.2

subnetmasker 255.255.255.0

Naamserver en gateway beiden op 192.168.1.254.

Als dat niet werkt, dan de gateway op 192.168.1.254 laten, eventueel kun je wel voor naamserver eens 195.241.11.55 gebruiken of 195.241.77.55.

Dan zou het normaliter toch echt moeten lukken. Welke image heb je er op dit ogenblik in zitten?

ik heb alles net geprobeert, alleen echt het werkt niet... ik denk dat ik maar weer eens terug ga naar de fabrieksinstellingen en dan weer ga proberen.

Ik draai Gemini 4.3.0

FP version 1.06

het lukte laatst niet om een andere image erop te zetten, dan loopt hij vast.

Heel erg bedankt en als ik hem gereset heb dan hoor je het wel...tenzij ik nog iets anders kan proberen...

groetjes

karim added 209 Minutes and 7 Seconds later...

zo een factory reset gedaan en nu kan ik wel contact maken met internet...geen idee waar het nu aan lag. Alleen heeft het volgende probleem zich voor gedaan na het resetten. heb alle transponders gezocht en nu krijg ik geen beeld van canaal digitaal meer door. weet iemand iets?

ik ga nu wel proberen het op te lossen, maar alle tips zijn welkom.

karim added 244 Minutes and 58 Seconds later...

zo eindelijk gemaakt!!!!

Nu doet alles het weer, alleen Premiere is nu niet meer toegankelijk. ik dacht dat die vrij was met cccam 2.0.8???

Laatst bewerkt:
Nou allereerst fijn om te horen dat het toch weer gelukt is.

Het niet meer kunnen vinden van die Canaal Digitaal zenders is normaliter op te lossen door je eigen zenderlijst er weer terug in te zetten, vermits je daar een backup van gemaakt hebt middels DreamboxEdit of OpenDBEdit.

Dan terugkomend op je laatste vraag. Nee, misschien met 2.09, weet ik niet zeker.

Maar je hebt er gewoon keys voor nodig, deze zijn her en der wel te vinden.

Als het goed is heb je al genoeg aan een goede SoftCam.key die je dan in /var/keys zet en dan is dat probleem over.

Verder kan ik niet gaan want over keys en keysites wordt hier niet gesproken.

Nog even heel erg bedankt voor je hulp!

Ik weet dat het niet de bedoeling is om over keys te spreken hier in het forum...ik snap het :)

Ik weet hoe ik het moet doen.

Nog heel erg bedankt.

groetjes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan