Var map op USB bij Rudream image

pet123

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
63
Punten
48
Leeftijd
50
Om wat meer ruimte te krijgen voor de var folder wil ik gebruik maken van een usb stick. Ik heb onder Memory Manager Activated swap-file on usb aangevinkt, Als de usb gereed is en de box start opnieuw en ik vink dan Use for var folder usb dan reboot de ontvanger en vervolgens blijft hij alleen maar reboten.

Is hier wat aan te doen? USB stick werkt wel onder Hydra.

blijkbaar een bug in de laatste RU versie want met een oudere versie heb ik het nu eindelijk werkent.

Ik had eerder een var uitbereiding op mijn harddisk gemaakt om te testen als dat wel werkte maar nu kan ik niet met FTP alle snelkoppelingen verwijderen op hdd die nu niet meer nodig zijn (snelkoppelingen mnt en tmp).

Weet iemand zo de telnet commando's om dit te verwijderen van mijn hdd?

Linux heeft geen snelkoppelingen, da's voor windows. Linux heeft symlinks.:)

Maar okez.. probeer het eens met unmounten, ik weet niet of dat gaat op de Dream en heb het nog niet getest maar wie weet.
umount /tmp
umount /mnt

Of desgewenst
umount /hdd/tmp
umount /hdd/mnt

Maarre.... weet je het zeker? Heb jij dan een Dream met zowel een USB alsook een HDD er in? Ik meende namelijk begrepen hebben dat je moest kiezen en 1 van beide kon maar niet tegelijk.

Een harddisk en een USB stick werken goed (oke duurt wel even voor dat ik het aan de praat had). Met al die beschikbare plug-ins is de stick een mooie uitbereiding van de var map.

het verwijderen van de symlinks ging niet. Zal symlinks maar laten staan op schijf en deze zullen wel verdwijnen wanneer ik de schijf eens opnieuw ga formatteren.

root@dreambox ~ > umount /hdd/tmp
umount: /tmp: Device or resource busy
root@dreambox ~ >

Oh dan mount ie de hdd dus nog steeds. Misschien voor de swapfile?
Dan is de /hdd/var dus gewoon een directory in de mount /hdd en in dat geval zou je de hdd moeten unmounten, maar dat gaat weer niet als er een swapfile op actief is of iets anders.:)

Volgens mij maar je nu EN een swapfile aan op je usb EN de var

Is dat sowieso de bedoeling ?

@Ariek
Ik heb nu de var uitbereiding via de usb stick en had via ftp de bestanden van hdd gehaald die eerst werd gebruikt voor uitbereiding van de var map. Alleen staan de twee symlinks er nog.

Hmmz.. valt me iets in.
Als het rudream is, dan kun je eens kijken bij de memory settings. Het zou kunnen zijn dat daar zowel usb alsook hdd is aangevinkt.
Dan zou je het vinkje bij HDD moeten weghalen zowel bij swap (indien nog aangevinkt) alsook bij "move addons to hdd" (indien aangevinkt) zodat de vinkjes alleen nog bij de usb staan.

Dat zou de zaak dan vrij moeten geven (zal ie wel eerst willen herstarten) om de hd te kunnen formatteren bijv.

Originally posted by Black Tiger
...
Maarre.... weet je het zeker? Heb jij dan een Dream met zowel een USB alsook een HDD er in? Ik meende namelijk begrepen hebben dat je moest kiezen en 1 van beide kon maar niet tegelijk.

Dit kan wel zoals al gezegd.

Alleen Compact Flash gaat niet samen met de harddisk.

Ja Pet had al geantwoord dat het kon. In het begin gaf zich dat problemen. Is wel leuk dat het kan in elk geval.
Alleen weet ik niet waarom je dat zou willen. Maarja da's een andere vraag en hier eigenlijk een beetje off topic van mijn kant.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan