vcd?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Aangezien het feit dat ik nog geen dvd-brander heb wilde ik vcd's gaan branden.
Eerst eens geprobeerd met een muziekclipje, en dat werkte, toen een film van ongeveer 400 mb, een mpeg bestand, en dat werkte, toen een avi bestand, bijvoorbeeld pirates of the caribbean gedownload van ongeveer 710 mb, 3 en een half uur gewacht en toen kreeg ik de melding dat de schijf die in de brander zat te klein was, een 90 minuten cd dus 800 mb,

Nou snap ik hem dus even niet meer, hoe groot wordt nou zo een avi bestand nadat nero hem heeft ongezet naar vcd?

Wie legt dit mij even uit?

Correctie: 2 keer 3 en een half uur gewacht maar na de eerste keer liep de boel vast bij 99%, ik weet dat ik deze dagen niet mag vloeken, maar.............

Gaat volgens mij bij vcd om het aantal minuten, net al bij muziek.

Mazzel, Rovi

Naast het gebrande bestand, moet er ook nog een besturing op gezet worden het VCD bestand om de dvd te laten werken in de dvd speler, bekijk de inhoud maar eens van een vcd.

Dat van die besturing die er op gezet moet worden dat klopt, maar dat gebeurd automatisch tijdens het branden, dat van die aantal minuten volgens mij niet, volgens mij gaat het hier om het aantal mb's, ik denk dat ik al wel weet waar het fout gaat , volgens mij als je een avi-file wil branden moet je wel een dvd-brander hebben en bij een mpeg-bestand niet.

Mocht ik ongelijk hebben graag van iemand die het wel weet het goede antwoord?

Ik vergeet weer iets, kun je zo'n avi eerst niet omzetten naar mpeg?

beste freggel1

Volgens mij kun je het beste gebruik maken van het programma
tmpenc 2.5 die te vinden is op http://www.tmpgenc.net na
het converteren van avi naar mpeg loopt het branden ook weer.

Verdere programma's zijn easy video joiner v5.01 en verder
easy video splitter v1.26 of hoger.alles is ook via kazaalite te downloaden.

Tevens voor informatie http://www.divxmovies.com/faq/ of
http://divx.go2.nl/ is tijdelijk even niet beschikbaar of
http://www.divx4all.nl/.

rgds

Ed

Dank voor de tips, ik heb intussen inderdaad al tmpgenc gedownload, en ben er al mee aan de slag, hopelijk gaat het nu wel lukken, dan kan ik weer wat donkere avondjes vullen op mijn tv.

Maar nou wil ik nog wat verder gaan, ik zeg erbij t?s voor mij allemaal nieuw wat ik nu aan het doen ben dus ben nog een complete leek!

Is er onder zo'n film als hij niet ondertiteld is ook een ondertiteling bij te maken?

Als een film groter is dan 800mb, kun je deze dan in twee?n delen zodat ik hem dan op twee cd's krijg? Of kun je gewoon dvd-roms gebruiken?(zit meer ruimte op toch?)

Ik weet dat er dvd forums zijn, lees daar namelijk ook veel maar volgens mij zitten er hier ook wel mensen die hierover wel het ??n en ander weten, of willen weten, vandaar dat ik mijn vragen ook hier post.

ja dat kan ook met tmpeg ga in tmpeg naar files dan naar beneden tools.
daar opdrukken en dan krijg je 5 opties te zien en de laatste moet je hebben merge & cut
daar kun je hem mee delen zoveel als je wil.

beste freggel 1

Voor de ondertitels ga je naar http://www.ondertitels.nl/
daar kun je vinden wat je wilt, maar als dat nog niet genoeg is
dan ga je het programma subsync v 0.2.15 of hoger gebruiken.

Alleen moet ik wel zeggen dat je dan een nieuwe langdurige
hobby krijgt hihi.

Op vraag twee, is het antwoord al gegeven met het programma
easy video splitter.

rgds

Ed

Nog even dit..

Je moet altijd zorgen dat je mpeg file onder de 800 mb blijft ( b.v. 795mb)...dan kun je hem zonder problemen op een 700mb cd branden.
Het gaat namelijk niet om de minuten...het aantal minuten dat je mpeg groot word ligt aan de bitrate die je gebruikt..( je kunt dit uitrekenen met de DVtool..dan kun je zien hoe hoog je bitrate moet zijn...je vult het aantal minuten dat je film duurt in,en je kunt zien welke bitrate je moet gebruiken om binnen die 795mb te blijven)

M.a.w....zou je een bitrate gebruiken van b.v. 2500kbs,dan zou je maar b.v. 40 min op een cd krijgen, maar kies je b.v. voor 1800kbs dan zou je er 55 min op kunnen krijgen..( ik heb het over een svcd...vcd heeft doorgaans zo'n slechte kwaliteit dat die nog nauwelijks gemaakt worden)..

Ook kun je er een ksvcd van maken, dan moet je alle instellingen in TMPGEnc veranderen, maar dan kun je wel b.v. 100 minuten op een enkel 700mb schijfje krijgen, met een goede kwaliteit..

ik dank iedereen voor de tips, maar dit is een hobby waar ik dus niet mee doorga, jongens wat duurt dit lang!

Voor dat ik uitgevogeld had hoe het ??n en ander werkt was ik 4 dagen verder, niet alleen het uitvogelen, het downloaden zo'n 24 uur, maakt niet uit want ik heb kabel, maar dan van avi naar mpg en dan nog eens in twe?en delen en dan nog eens met nero naar vcd....pfoe, dan moet je echt geduld hebben. En dan de kwaliteit nog, of het geluid synchroon te zien krijgen, en ook nog de ondertiteling.

Het was leuk om het eens te proberen, maar ik wacht wel tot ik weer een keer ???'s genoeg heb om een dvd-brander te kopen.
of iemand die bij mij in de buurt woont die goede kopi?en heeft.

Al met al weer wat bijgeleerd.

Hehe...met een dvd brander moet je ook de files omzetten naar een dvd-mpeg voordat je er iets mee kunt..

Maar doe net zoals ik...koop een DVD speler die ook avi's afspeelt...ik brand mijn gedownloade films zo op een cd, doe de ondertitel als los bestandje erbij, en kijk film inclusief de ondertitel op mijn tv...

Scheelt uren werk..

Welke moet ik dan hebben de mijne is amper een jaar oud?

Ik heb een Kiss 500 met netwerk ondersteuning..

Dat houd in ,dat je op die dvd gewoon mpeg4 kunt afspelen..( dus gedownloade avi's)..hij ondersteunt de Xvid, Divx 3.11 tot de 5 codec..Dus je kunt je gedownloade films zo op een cd branden, die hij dan moeiteloos afspeelt ( tot 6 films op een Dvd r/rw)

Die netwerkondersteuning, is dat je je dvd met b.v. een router aan het netwerk/pc kunt verbinden...je kunt zo rechtstreeks films, audio of foto's die op je pc staan bekijken..dus in feite hoef je ze niet op een cd te branden..
Verder is er software beschikbaar dat je op je dvd voor webradio kunt kiezen ( je hoeft je pc daarvoor niet aan te hebben staan)..dus je krijgt dus enkele 1000e radio stations,die weer onderverdeeld zijn in b.v. Pop, rock, scanner etc..
Ook zit er op de software die ik er momenteel op heb staan, de mogelijkheid om het weer, waar ook ter wereld op het scherm te toveren..dus de verwachtingen ..weerkaarten, sataliet foto's etc..

Je kunt de Kiss DP500 ook ombouwen tot een 508, dat inhoud dat je er een HD van b,v, 80GB in kunt zetten, waar je dan de films,audio ,foto's die je op je PC hebt staan, of op een CD zo op die HD kunt kopieren..

Afijn...al met al een leuk stukje speelgoed voor rond de 250 Euro..

Moza, dit zijn tenminste leuke tips, hier heb ik iets aan, ik ga er met het vrouwtje eens over praten, want mijn verjaardag zit er weer aan te komen.

Dank je.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan