vdo 4200

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
mischien dat iemand hier mij mee kan helpen
ik heb een vdo dayton 4200 navigatie
en ik heb van mijn oude radio nog een philips
cd wissellaar liggen mij is gezegt dat die niet op een vdo past om dat die digitaal is maar een wissellaar is toch ook digitaal weet hier iemand iets meer van bij voorbaad dank
groetjes frans

Ja hoor heb ik wel een oplossing voor. Je geeft die VDO gewoon aan mij en dan kun je de andere autoradio met CD wisselaar zonder problemen aansluiten.:biggrin::biggrin::biggrin:

Maar zo'n oplossing zul je wel niet zoeken neem ik aan, met een andere kan ik je helaas niet helpen.

daar zal ik niet zo wijd voor hoeven zoeken

daar zal ik niet zo wijd voor hoeven zoeken
groetjes frans

bel effe een VDO dealer om zeker te zijn dat het antwoord correct is.

zelf heb ik ook 4200rs met cd wisselaar deze geeft ook digitaal data door wat ook los vd cd te maken heeft, zoals error codes, zelf ingetoetste benamingen vd cd enz.

succes

zeggen gewoon zonder tekijken gaat niet
dus ik zal maar een nieuwe halen
groetjes frans

gaat het om b.v geluid van de vdo over de speakers te krijgen,
of echt de cd bedienen via de vdo

er is een module die je op de antenne stekker zet ,
je radio dan op b.v fm 88.8 en dan krijg je zo het geluid binnen

zo sluiten ze ext. cd spelers of md spelers aan!
misschien is dit een tip

Kweetniet ????

het gaat erom of hij werkt want ik moet een verloopstekker maken van philips rond naar vdo platten stekker zijn schijnbaar niet tekoop of willen niet verkopen maar het gaat erom ofhij funconeerd en de wissellaar bedienen via de vdo alleen niet de orgineele die er normaal bij hoord
groetjes frans

Afgezien van de geluidsoverdracht, mag je er van uit gaan dat de VDO niet met de oude Philips kan praten.
Weliswaar heeft VDO de car audio divisie van Philips over genomen, maar das alweer een tijd geleden.
Inmiddels is er wel het een en ander verder ontwikkeld aan de diverse apparatuur en mag je er gewoon vanuitgaan dat beide apparaten elkaar niet "verstaan".
Dan heb je dus nog de vraag hoe de audio word over gedragen.
Bij de oudere systemen kwam er altijd een gewoon audio signaal door een 3 tal draadjes uit de cd naar de radio.
Het kan heel goed zijn dat dat signaal tegenswoordigs een digitale versie is, want dat scheelt je toch mooi 1 draadje in je kabeltje.
En dan is digitale overdracht qua kwaliteit nog te preferen boven analoge overdracht.

MAW: ik zou het niet eens proberen.

ik dacht het al dus ik ga wel een nieuwe vdo wissellaar halen dan weet ik ook zeker dat ik niks opblaas
groetjes frans

Philips kan niet niet met de echte vdo's communiceren.
de VDO MS 4000 ( was nog de philips carin 420 ) kon nog wel een philips wisselaar op, gewoonweg omdat de headunit nog van philips was met een vdo embleem er op.
Vdo heeft samen met siemens andere technolgie ontwikkelt en daar werkt de philips niet mee.
Een verloopkabel bestaat daarom ook niet.
Interfaces zijn te produceren maar zijn gewoonweg zo duur dat dat niet haalbaar is.

@Codemaster p
Even een vraagje. Zelf wil ik ook eens zo'n VDO aanschaffen, maar dan 2de hands want zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven, heb ik ook niet trouwens.:)

Die Carin is dus in feite ook een VDO. Nu heb ik me laten vertellen dat je de huidige cd's zelf van VDO Dayton, gewoon in zo'n Carin systeem zonder problemen gebruiken kunt. Dat is correct?

Heb je misschien nog tips of adviezen waar ik op moet letten bij aanschaf van zo'n apparaat?

En is er van een ander merk een soortgelijk systeem wat ook erg bekend is (d.w.z. cd's op internet van te vinden en goed up2date) behalve VDO? Of is het toch het beste om naar 'n VDO om te kijken?

BT carin is niet het zelfde systeem als vdo de vdo cd reageren niet op carin carin is mercedes en met vdo moet je ook op passen dat je geen 4200rs koopt want deze werkt met een jaarlijkse update van ?60 en dat is niet de bedoeling neem ik aan en als je zo een ding tweede hans koopt en je weet niet waar het vandaan komt dan moet je bij abonnement verlenging een bepaalde code mee sturen en de eerste keer zit er een 2 jarig abonnement bij dus als je de codes er niet bij hebt kun je hem na twee jaar in de schrotbak gooien trouwens becker pro is ook een goed apperaat want daar heb ik nog tussen getwijfeld deze draaid na in voeren adres gewoon cd maar is wat navigatie en mogelijk heden niet zo uitgebreid want vdo heeft 8cd en becker pro heeft sins kort maar 2 cd dus deze heeft minder data en in prijs bijten ze mekaar niet zoveel ik dacht ? 75 ik hoop je zo voldoende ingelicht te hebben en anders hoor ik het wel
groetjes frans

@ BT

De vdo cd-roms van teleatlas en navtech werken wel degelijk ook in het carin systeem!
Kijk maar eens op teleatlas.nl klik als navigatiesysteem de carin aan, neem een willekeurig type en je komt altijd weer op een vdo cd-rom uit!

@FRwebber

De mercedes systemen zijn van blaupunkt, de zogenaamde DX versie cd-roms werken hier in.
Niet de gewone blaupunkt TP versies.

@ All

De carin / vdo cd's werken ook in een aantal opel, bmw, renault en rover systemen.

Let bij aanschaf van een 2e hands systeem op dat als er kopies gebruikt zijn, deze op een zilverkleurige ( onderkant ) cd staan.
De groen en blauwe hebben slechte invloed op laser.
De vdo en carin systemen zijn hier erg gevoelig voor, we hebben al diverse systemen in reparatie gehad.

En wat betreft de MS4200:

De 1ste systemen werken nog steeds op de gewone cd-roms, de nieuwere versies werken met c-iq, een abbonements versie ( voor nadere info: http://www.vdodayton.com/Promotions/1din/com/1din.aspx?s=ciq )

Dan nog ff over de becker frans.

Er staan evenveel gegevens op de 2 cd's van becker ( geld ook voor de sony, jvc en pioneer anh-p9r en 10mp ) als op de 8 cd's van vdo.

Hoe kan dit?

Alle navigatieleveranciers maken gebruik van de databases van navtech en teleatlas.

Voor dit gebruik moeten ze natuurlijk betalen.

Vdo heeft om gekozen voor 1 type cd-rom die voor alle systemen te gebruiken is gekozen.

Dit houd in dat dus ook alle kaartgegevens die op de kleurenmonitoren te zien zijn in verschillende schalen ook op die cd's staan. Dit neemt natuurlijk veel ruimte in beslag!

De overige merken schrappen gewoonweg die gegevens en persen de rest op 2 schijfjes, want in en uitzoomen wil natuurlijk niet met je radioversie, gewoonweg omdat je op stem en pictogrammen navigeert!

Een goed altenatief voor de vdo is trouwens een pioneer anh-p10mp.

Hier zit een geheugenchip in net als de nieuwe becker en vdo 4200rs om eerst je route te laden zodat je tijdens het navigeren gewoon een cd of mp3 kan luisteren.

Ik zit inmiddels 7 jaar in navigatie, dus mochten er nog vragen zijn beantwoord ik ze graag!

Groetjes!

Dank voor de uitgebreide informatie codemaster.

Ook frweber bedankt voor de info.

Toch zit ik nog met een vraagje.
Wat is nu het verschil tussen de VDO MS3000, 3100, 4000, 4100, 4200.

Ik ben bijv. eens op marktplaats gaan kijken, daar stond een MS3000 te koop voor 450 euro, doch voor de MS 4100 werd "slechts" 400 euro gevraagd. 50 euro goedkoper dus, terwijl me dat toch wel een nieuwer model lijkt.

Inderdaad heb ik ook gelezen over die I-QC of iets in die geest, dus dat jaarlijks betalen c.q. betalen voor het activeren van de CD, dat wil ik dus echt niet hebben.

Zelf ben ik op zoek naar een leuk goed werkend 2de handsje, liefst VDO dus, waar ik niet van dat activeer geneuzel heb en ook zelfgemaakte copie?n in kan draaien.
Dat moet ik dan maar 'ns in het te koop forum zetten. Ik had een prijs in gedachten van 200 a 250 euro.
Moet kunnen, laatst heeft bij ons ook iemand zo'n ding te koop aangeboden, vroeg er 450 voor en heeft hem uiteindelijk verkocht voor 185 euro, als ik dat geweten had.... snif....

Welk type kan ik dan het best nemen? Iets met een apart schermpje vind ik ook wel leuk, maar ik kan natuurlijk niet te veeleisend zijn aan die prijs.:)

De MS3000 heeft nog de grote carin computer.
De MS3100 heeft een din formaat computer met een sneller loopwerk en meer geheugen ( vooral sneller met herberekenen )

Zelfde geld voor de radioversies 4000 = carin computer en 4100 snellere vdo met meer geheugen.

de 4100 is nog met draaiknoppen
de 4200 is met =/- toets en is sneller en iets modernere look verder fungsoneren ze het zelfde
de 3000 zijn met externe kist en los scherm
de 4200rs is met abonnement
groetjes frans

Thanks voor de info, zo'n los scherm lijkt me wel wat, maar dan zal ik eens rondkijken.
Maar als ik het goed begrijp hebben de 3000, 3100 en 4000/4100 niet dat activatiesysteem en kunnen ze ook gebrande cd's lezen allemaal?

Geweldig, thanks, alweer een hoop bijgeleerd wat me wel van dienst zal komen na de vakantie!
Want dan wilde ik toch eens gaan kijken voor zo'n ding.
Nogmaals dank aan alle antwoorders en tipgevers, mede gezien ik hier niet de originele threadstarter en vraagsteller was.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan