Verbeterde kingofsat.xml in Dreamset

L

Lexzie

Ik ben al een tijdje bezig uit te zoeken wat de beste, handigste en snelste manier is om de DreamBox up-to-date te houden.

Settingslijsten met alle respect voor het vele werk van de makers zijn al niet meer actueel op het moment dat ze beschikbaar komen op internet, m.i. is alleen actueel informatie van sites als KingOfSat, Lyngsat, Satbeams enz.

Naar mijn weten kan alleen Dreamset actuele gegevens van KingOfSat halen. Vroeger had DreamBoxEdit ook zo'n feature via Satcodx maar dat is niet meer.

Ik hanteer daarbij een methode vergelijkbaar aan die door the matrix op het Eendenforum is beschreven. (Zie http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=35864)

Probleem hierbij is de onenigheid over de exacte satellietposities die gehanteerd worden door o.a. KingOfSat, Lyngsat enz. Bijv. KingOfSat hanteert 16E, terwijl Lyngsat 15.8E aanhoudt. De satellites.xml van in dit geval OpenPLi gaat ook uit van 15.8 waardoor er ineens twee satellietposities ontstaan. Zelfde probleem ontstaat bij 0.8W en 1.0W.

Door dit probleem ben ik eens gaan kijken naar de kingofsat.xml van Dreamset (versie 2.31).
Bij kingofsat.xml blijkt dat hier diverse URL's niet eens kloppen waardoor hij van bepaalde satellieten nooit de gegevens van de site zal downloaden!
Ook waren vele namen nog niet aangepast.
Verder heb ik de satteliet posities (in het veld position="xxx") hetzelfde gemaakt aan de waardes die in satellites.xml staan op //etc/tuxbox in de DreamBox (OpenPLi).
Bijv. KingOfSat geeft de Eutelsat Sesat/W2A/16A positie="160" terwijl in satellites.xml position="158" staat.

Nu de URL's zijn aangepast en ontbrekende satellieten zijn toegevoegd haalt Dreamset alles weer op van KingOfSat.
(Aangepast bestand kan ik helaas hier niet als bijlage bij doen).

KingOfSat stopt wel alle C- en Ku-band zenders op ??n positienummer (wat lastig is omdat deze van verschillende LNB's komen dus aparte instellingen hebben) misschien kan dat nog apart gedownload, ik ga kijken of ik dat ook nog kan instellen.
Bijv. door het aanpassen van de URL, bijv. voor 10E is dit http://en.kingofsat.net/freqs.php?&p...o&aff=list. Misschien kan je i.p.v. filtre=no iets anders instellen, maar dat is me nog niet gelukt.
De DreamBox gaat nl. wel uit van verschillende position="xxx" uit voor Ku- resp. C-band transponders.
Bijv. voor 10E is dit 100 voor Ku-band en 101 voor C-band.

De satellieten op 0.8/1W en op 28.2/28.5E worden op ??n positie gezet, dit lijkt me minder een probleem aangezien voor 0.2 resp 0.3 graden de schotel in principe niet hoeft te draaien (tenzij de schotel wel heel erg groot is, en dus een hele kleine openingshoek).

Maar nu is geen conflict meer tussen de DreamBox (met OpenPLi) en Dreamset.
De zenders komen eindelijk weer op de goede satellieten terecht.

Ik heb dit niet geschreven om een andere oplossing te vinden maar om anderen te helpen met mijn herschreven 'kingofsat.xml'.
Met de door Dreamset meegeleverde kingofsat.xml kan je dus niet eens alle gegevens downloaden en komt niet overeen met de instellingen in de DreamBox.
Nu dus wel en ik hoop dat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen.

Wat ik nu dus doe (met dank aan het idee van the matrix):
Eerst download ik met Dreamset de actuele gegevens van KingOfSat en sla deze op.
Daarna lees ik mijn DreamBox uit en vergelijk deze met de eerder opgeslagen data.
Daarna schrijf ik de gewijzigde gegevens terug in de DreamBox.
En dat gaat nu dus wel snel en simpel nu het allemaal klopt.

Misschien heeft iemand anders nog een idee voor het probleem met de C-band?

Kings of sat is ook niet actueel

Gisteren en nieuwe lijst gemaakt met dreamset, keurig denk je ik ben up to date.

Helaas film1.3 19.2 staat nog in de lijst en deze is sinds gisteren zwart.

Kijken of tie vanavond uit de lijst is gehaald

Ja, dat KoS niet actueel is daar had ik ook al een vermoeden van.
Maar volgens mij is Dreamset het enige programma (voor zover ik ze ken) die gegevens van internet af kan halen en Dreamset gebruikt daar dan KoS voor. Ik denk dat Lyngsat misscien wel beter zou zijn.
Maar dit bericht heb ik geplaatst omdat het bestand kingofsat.xml, dat in de programma directory van Dreamset staat waarmee Dreamset weet waar hij de data vandaan moet halen, niet klopt.

Ik kan geen bijlage bij dit bericht plaatsen anders zou je het zelf kunnen bekijken wat het verschil is.
Ik zal eens kijken of dat met een PM wel gaat.

Bijgevoegd een betere kingofsat.xml

[attachment deleted]

Onderstaande is veranderd aan KingOfSat.xml:

De volgende satellieten ontbraken, terwijl deze wel op de site staan.
-Eutelsat W75 / ABS-1 (75?E)
-Eutelsat W5 (70.5?E)
-Intelsat 17 / Intelsat 702 (66?E)
-Intelsat 902 (62?E)
-Intelsat 902 (60?E)
-Eutelsat W48 (48.2?E)
-Arabsat 2B (20.0?E)
-Amos 5i (17.0?E)
-Astra 1E (4.7?E) (wordt apart vermeld op KingOfSat, dus moet ook apart gedownload worden).
-Eurobird 4A (4.1?E)
-Thor 3 (4.3?W)
-Intelsat 801 (29.4?W)
-Hispasat 1E (29.8?W)
-Intelsat 11 (43?W)
-Intelsat 1R (IS-1R) (50?W)
-Intelsat 707 (53?W)
-Intelsat 805 (55.5?W)
-Amazonas (61?W)

Bij Eurobird 16A / Eutelsat Sesat / Eutelsat W2M (16.0?E) position=160 veranderd in position=158 om te matchen met de satellites.xml in OpenPLi.
Op 4.8?E de naam "Astra 4A" aangepast in "Astra 1E/4A".

De Astra 1C (2.0?E), de Astra 1D (1.8?E) en Telecom 2D (7.8?W) ontbreken op KingOfSat, dus kan ik ze ook niet toevoegen.ere, n.a.v. nieuwe versie(s) van Dreamset.

Er ontbreekt helemaal niks (althans geen satellieten met zenders) indien je de kingofsat.xml download die wij eerder hierboven al als bijlage hebben gepost. We hebben dat bestand niet voor niets hier geplaatst!

eendenteam;216242 zei:
Er ontbreekt helemaal niks (althans geen satellieten met zenders) indien je de kingofsat.xml download die wij eerder hierboven al als bijlage hebben gepost. We hebben dat bestand niet voor niets hier geplaatst!

Beste Eendenteam,

Ik heb wel degelijk fouten ontdekt in kingofsat.xml, je kan dat ook lezen in mijn opening in deze draad waar ik uitleg wat er mis gaat met het originele bestand.
Het bestand dat jullie gepost hebben heeft inderdaad ook de verbeteringen die ik al eerder had geconstateerd, ik dacht dat jullie via The Matrix mijn bestand daar geplaatst hadden, maar blijkbaar hebben jullie inmiddels via een andere bron (de maker, John V.?) het bestand gekregen en deze geplaatst.

Echter met versie 2.34 heb ik weer het bestand doorgelopen en bleek deze weer niet compleet te zijn waardoor ik weer een nieuwe versie heb gemaakt, echter ik kan hem niet aan mijn bericht toevoegen, dus heb ik 'm weer naar The Matrix gemaild.

Ik heb dit ook gemeld aan de maker van Dreamset en die reageerde als volgt:
Hi Alex,

The truth is that I have not update kingofsat.xml recently, so thanks for the update, I will include your file in next release

About C-band as far as I know there is no option for filtering, Dreamset has an option to skip these services.

Mismatching between kingofsat and satellites.xml positions may be solved by providing a user interface in Dreamset where the user can match the positions. It will cover almost all cases.

The information of country, language and any other provided by kingofsat which is not usable to Enigma1/2 structure, it is not stored anywhere after the import has been completed, therefore can not be used to sort dialog.

Thanks alex
Best regards
John

--------------------------------------------------------------------------------
From: Alex
To: John V.
Sent: Thursday, 24 February 2011, 20:59
Subject: corrections in kingofsat.xml

Hello John,

I have made some corrections in the kingofsat.xml.
Some satellites were missing and there is a difference between this file and the satellites.xml in OpenPLi on my Dreambox.

On Eurobird 16A / Eutelsat Sesat / Eutelsat W2M (16.0?E) KingOfSat assumes ?position=160? but in the satellites.xml on OpenPLi this satellite is position=158.
This is because OpenPLi uses the value by Lyngsat.
You can debate who is right but if I don?t adjust the value ?position=? uploading the settings in my Dreambox leaves Eurobird 16A / Eutelsat Sesat / Eutelsat W2M (16.0?E) empty and a new satellite will be created ?Sat 15.8? and will be a problem again when I update OpenPLi.

The satellites that were missing are:
-Eutelsat W75 / ABS-1 (75?E)
-Eutelsat W5 (70.5?E)
-Intelsat 17 / Intelsat 702 (66?E)
-Intelsat 902 (62?E)
-Intelsat 902 (60?E)
-Eutelsat W48 (48.2?E)
-Arabsat 2B (20.0?E)
-Amos 5i (17.0?E)
-Astra 1E (4.7?E) (is to be downloaded separately at KingOfSat).
-Eurobird 4A (4.1?E)
-Thor 3 (4.3?W)
-Intelsat 801 (29.4?W)
-Hispasat 1E (29.8?W)
-Intelsat 11 (43?W)
-Intelsat 1R (IS-1R) (50?W)
-Intelsat 707 (53?W)
-Intelsat 805 (55.5?W)
-Amazonas (61?W)

I know some of these positions have no transmissions receivable in Europe at the moment, but that can change off course.

Astra 1C (2.0?E), Astra 1D (1.8?E) and Telecom 2D (7.8?W) are missing on KingOfSat.

Still there is a problem I can?t find a solution for:
In the satellites.xml C-band frequencies are put in another satellite-position, for example with Eutelsat W2A on 10?E Ku-band is position=100 and C-band is position=101.
This is done so you can assign different LNB?s to the same position for resp. Ku- and C-band which I guess in all installations is the case.
But I can?t find a url which downloads only Ku- or only C-band.
For example: http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=10E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=C&aff=list instead of filtre=no but that does not work.
Maybe you have the solution for that.

An finally another idea: In the listings at kingofsat.org there?s also for every record mentioned from which country and the category. It would be nice if I could use these in Dreamset to sort the data in the sort window:

Kind regards,
Alex
Allereerst werd er enthousiast gereageerd op de verbeteringen evenals op andere fora.

Het klopt dat er satellieten door mij toegevoegd zijn waar (nu) geen zenders op zitten, echter niet allemaal bijv.
75?E: 96 Ku-band zenders, hier te ontvangen met 90cm schotel,
70.5?E: 6 Ku-band zenders, hier te ontvangen met 110cm schotel,
66?E: 7 Ku-band zenders, hier te ontvangen met 60cm schotel,
enz, enz.
En als er op dit moment geen zenders op een bepaalde positie zit dan is het gebruik van KingofSat is m.i. juist handig dat als er w?l zenders op die satellieten komen, deze automatisch worden gedownload.

Als er zo gereageerd wordt op al het uitzoekwerk dat ik gedaan heb dan verzoek ik jullie om mijn berichten in deze posting maar te verwijderen, want dan heb ik ook liever niet dat iemand er gebruik maakt van mijn verbeteringen.

Wij reageerden op je bericht van 17-07-2011. Daarin was/is niet vermeld dat je het over het originele bestand had, dus datgene wat in het dreamset archief zit. Daar hebben we ook niet aan gedacht omdat op 21-10-2010 en 22-10-2010 al door jou en de matrix was opgemerkt dat in het dreamset archief een oud, niet actueel kingofsat bestand zat. Daarna hebben we zelf kingofsat.xml geactualiseerd en als bijlage gevoegd. Dat bestand is nog steeds actueel en daarom reageerden wij zo op je bericht van 17-07-2011.

Natuurlijk is het prima dat mensen zoals jij reageren zoals je in oktober 2010 hebt gedaan, want dat was immers de aanleiding om het xml bestand te actualiseren en daar heeft iedere dreamset gebruiker baat bij.

Overigens hebben wij al 2 keer een kingofsat.xml aan de maker van dreamset aangeboden; tot op heden helaas nog steeds een oude xml in het dreamset archief.

Sorry dat je ons verkeerd hebt begrepen.

De satellieten (66E, 70.5E, 75E) welke jij in je laatste bericht noemt, zitten wel degelijk in het bestand dat wij als bijlage hebben gevoegd:

Code:
<sat name="Intelsat 17 (66.0E)" flags="1" position="660" url="http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=66.0E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no&aff=list">
</sat>
<sat name="Eutelsat W5 (70.5E)" flags="1" position="705" url="http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=70.5E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no&aff=list">
</sat>
<sat name="ABS-1 (75.0E)" flags="1" position="750" url="http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=75.0E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no&aff=list">
</sat>

Wat belet het eendenteam om de aangepaste bestand van Lexie te plaatsen??

Eigenlijk niks, maar het bestand dat in ons bericht staat van 22-10-2010 is actueel (18-07-2011 nog een keer gecontroleerd). Dat bestand is al een hele tijd geleden naar de maker van DreamSet gestuurd. Wij hebben regelmatig direct contact met de maker van DreamSet. Daarnaast is het natuurlijk niet zinvol om allerlei bestanden als bijlage te plaatsen die hetzelfde zijn.

Uiteraard is het de bedoeling dat het geen ratje toe wordt daarom kan eenieder hier niet zomaar een bijlage vastknopen aan een posting en is het duidelijk een taak van diegene die hem dan plaatst om hier zorgvuldig mee om te gaan.

Je uitleg is duidelijk en het bestand behoeft dus geen update

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan