verbinding tussen dreambox en tv weg

supernurk

New Member
Lid sinds
29 mrt 2013
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
52
Het gebeurt met enige regelmaat dat de verbinding tussen mijn box en de tv wegvalt. Als ik dan de box even uit en weer aan zet is het beeld weer terug.

Waar kan het aan liggen?
HDMI kabel ook al eens vervangen, geen resultaat
 
Da's op afstand moeilijk te bepalen. We hebben het nog niet eerder vernomen maar kan natuurlijk iets mis zijn met de connector. Je hebt na een restart weer goed beeld schrijf je; dan zou je zeggen dat het aan de ontvanger ligt. Mogelijk je image... Heb je al eens een andere type image geprobeerd? Treedt het ook op indien je een scartkabel gebruikt?
 
Controleer ook de LNB kabel, misschien zit er een haartje van de massa tegen de midden ader. Of is te dun te klein en maakt soms geen contact
 
ik had hier ook last van maar bij mij loopt het via een receiver naar de tv via hdmi
maar de receiver heb ik vervangen en ben er nu vanaf
van harman kardon naar pioneer sc-lx56
 
Bedankt voor de reacties zover.
Ik krijg mijn beeld echter niet dmv een satelliet maar via de kabel.

De tv geeft tijdens zo'n voorval het externe kanaal aan met zwart beeld.
Alsof de dreambox nog niet aanstaat. De box is op dat moment echter niet uit. Als ik nu de box uitzet en weer opnieuw aan, dan heb ik gelijk weer beeld.

Scart ga ik eens proberen.
 
Ik heb inmiddels de scart geprobeerd. Deze doet het wel gewoon, ook als het signaal op HDMI wegvalt.

Iemand nog een suggestie please?
 
Scart doet het wel dan weet je dus waar het niet aan ligt. Het ligt dan dus aan je ontvanger of je TV. Of het zou moeten zijn dat toevalligerwijs beide hdmi kabels die je hebt geprobeerd niet goed zijn.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan